Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak wyczyścić wosk?

Jak wyczyścić wosk?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Na większości świąt lub imprez rodzinnych pojawiają się u nas świeczki, które dodają nieco świątecznej atmosfery. Kolorowe, aromatyczne świece należą do najważniejszych i najsprytniejszych chwytów w dekoracji. Niestety wraz z perfumowaną, kwiatową wonią wprawiającą nasze zmysły w zachwyt, pojawiają się brzydkie nacieki z wosku, które sprowadzają nas z powrotem na ziemię, przypominając, że świat jest miejscem ciągłego sprzątania. Nie martw się jednak na zapas, wosk można wyczyścić z taką łatwością, z jaką sam się gromadzi. W zależności od rodzaju i lokalizacji powierzchni, gdzie powstają nacieki, mogą być przydatne różne metody usuwania wosku. Poniżej znajduje się kilka łatwych do wykorzystania metod. Po prostu wybierz dla siebie tę odpowiednią.
Przeczytaj teraz: Jak wywabić trudne plamy?
 3.5/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Emi - 2014-12-30
Niestety plamy nie zniknęły, co jeszcze mogę zrobić, w czym wyprać?
Emi - 2014-12-30
Alan - 2013-12-30
dzięki za tą poradę!
pozdrawiam tipy.pl!
Agniesia2678 - 2013-12-30
Kiedy poplamimy ubranie lub jakikolwiek inny materiał - np. obrus - woskiem, najpierw odczekajmy, aż wosk stwardnieje. Następnie go zdejmujemy. Najlepiej przełamać plamę na dwie części albo ściągnąć wosk w całości, nie rozdrabniamy go na malutkie kawałeczki. Do tłustej plamy, która pozostała, należy po obu stronach przyłożyć serwetkę albo arkusz papieru i następnie przycisnąć gorącym żelazkiem. Czynność powtarzamy tak długo, aż na papierze przestaną się pojawiać tłuste plamy.
JoannaGodlewska - 2013-12-02
Bardzo przydatne :)
Travers - 2013-05-28
Po imprezce miałem co robić. Zbita szklanka to jeszcze nic takiego. Wystawione drzwi da się wprawić. Najgorszy jest wosk rozlany w wejściu na płytkach i przeniesiony na dywany. Próbowałem wszyskiego. Trafiłem na taki płyn do usuwania pozostałości po naklejkach, tłuszczy i wosku miedzy innymi. Bez względu na powierzchnie czy to drewno, dywan czy płytki czyścił wszystko bez żadnego namaczania i jak czytałem w wielu postach opalania, podgrzewania albo skrobania. Spróbujcie płynu googone - do znalezienia na necie. Nie jestem fanem amerykańskich wynalazków ale tu oddaje pełne 10 punktów za konkrecik.
Pozdrawiam
topielica - 2013-04-24
Ciekawe ,ciekawe,a jeśli chodzi o ubrania -mój sposób to żelazko i papier śniadaniowy -na plame z wosku kładę papier śniadaniowy i przejadę gorącym żelazkiem plama zniknie wraz z woskiem .
Księżniczka - 2013-01-20
Najlepszy i sprawdzony sposób na usunięcie wosku z drewna to użycie suszarki do włosów i papierowego ręcznika. Ciepłym strumieniem powietrza topimy wosk i wycieramy papierowym ręcznikiem do momentu aż wosk zniknie. Gotowe :)
martakali2889 - 2012-12-03
To już wole kupić nową świeczkę.
Granit jest bardzo popularnym kamieniem nagrobkowym, choć nie tylko. Warto więc wiedzieć, jak go czyścić. Jest to...
Jak usunąć wosk z granitu?
Granit jest bardzo popularnym kamieniem nagrobkowym, choć nie tylko. Warto więc wiedzieć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Robert Kuzba
  • Agnieszka Dąbrówka
  • Natalia Pawlak
  • Krzysztof Żurowski
  • Małgorzata Czapnik
  • Vatiel Driscoll
  • Martyna Piórko
  • Marzena Sałek
  • Patryk Tołczyżewski
pasożyt