Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak umyć okno?

Jak umyć okno?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Okna, okna, okna, gdziekolwiek się nie odwrócisz, wszędzie zobaczysz okna. Okna mogą wydawać się czyste, ale w momencie, kiedy popatrzysz na nie podczas, gdy padają na nie promienie słoneczne dostrzeżesz jaka jest prawda. Twoim oczom ukaże się każda smuga i każdy odcisk palca albo nosa. Czyszczenie okien jest poważnym zadaniem, ale możesz pomóc sobie i nieco je uprościć poprzez stosowanie specjalnych technik, a także sprzętu przeznaczonego do mycia okien.
1
Bardzo pomocnym narzędziem, które możesz kupić w sklepie z artykułami gospodarstwa domowego jest ściągaczka, wykonana z mosiądzu albo stali nierdzewnej. Zastosuj preparat do mycia okien, który zawiera amoniak, ocet i/albo płynny środek do mycia naczyń. Taki zestaw będzie działał bardzo dobrze, o ile będzie stosowany z umiarem. Możesz kupić taki płyn w sklepie albo zrobić go własnoręcznie w domu. Jeżeli zastosujesz preparat zawierający zbyt dużo środków chemicznych albo roztworu mydła, spowoduje on powstawanie smug i zostawi na oknach osad. Amoniak doskonale radzi sobie z tłustymi pozostałościami, natomiast ocet świetnie działa w przypadku trudnych do usunięcia zacieków po wodzie.
2
Techniki czyszczenia okien.

Bardzo brudne okna przetrzyj za pomocą wilgotnej szmatki. Nie pocieraj brudu, ponieważ może on zadrapać szyby. Na tym etapie sprawdzi się również odkurzacz. Używając czystej gąbki lub szmatki zmocz nieco okno. Jednak nie zalewaj go zbyt mocno wodą. Podczas stosowania ściągaczki, przyłóż ją pod kątem do szyby, tak żeby tylko jakieś 2,5 cm gumowego ostrza delikatnie naciskało na powierzchnię szyby. Taki zabieg sprawi, że powierzchnia okna będzie sucha, co zapobiegnie kapaniu wody na Twoim czystym oknie. Wytrzyj ostrze ściągaczki przy pomocy mokrej szmatki za każdym razem. Suche ostrze na suchym szkle będzie niedokładne. Następnie ułóż ściągaczkę poziomo w suchym miejscu i pociągnij ją w dół, dociskając ją w suchym czystym miejscu za każdym razem. Kontynuuj do momentu, aż wykonasz czynność na całej powierzchni okna. Dokończ czyszczenie poprzez wytarcie parapetu. Możesz myć okna w ten sposób z obu stron albo od góry.
Jak posprzątać w pokoju?
Jak sprzątać łazienkę?
Jak prać firanki w pralce?
Jak myć szyby matowe?
3
Do czyszczenia okien możesz zastosować również szmatkę albo papier, wykonując nakładające się ruchy, po to aby nie przegapić żadnego miejsca.
4
Pomocne wskazówki:

- Nie myj okien w bezpośrednim słońcu- okno może wyschnąć zbyt szybko i powstaną na nim zacieki.
- Zewnętrzne okna powinny być najpierw spłukane za pomocą węża ogrodowego lub po prostu dużą ilością czystej wody, po to aby usunąć z nich tłuszcz i brud.
- Myj okna od boku do boku po wewnętrznej stronie i z góry na dół na zewnątrz. Jeżeli powstaną jakieś zacieki lub smugi, będziesz wiedzieć, po której stronie się znajdują.
- Często wymieniaj płyn i wodę.
- Odkurz okno, w celu usunięcia kurzu.
- Zewnętrzne szyby mogą być myte za pomocą ciepłej wody i następnie spłukiwane zimną czystą wodą. Możesz pozostawić je do naturalnego wyschnięcia.
- Skrobaczki nie działają w przypadku szyb o nierównej powierzchni.
- Wybierz ‘twardy’ papierowy ręcznik (miękkie pozostawiają skrawki) albo bawełnianą szmatkę, taką jak np. stara koszulka albo skarpetka.
5
Nowe szmatki wykonane z mikrofibry również dobrze sprawdzają się przy czyszczeniu okien. Przestrzegaj instrukcji, odnoszących się do tego jak stosować takie szmatki. Podczas prania szmatek lub ręczników z mikrofibry, nie używaj płynu zmiękczającego do tkanin, gdyż zredukuje on chłonność szmatki.
6
Domowe płyny do mycia okien:

- Zmieszaj 2 łyżki amoniaku albo białego octu z dwoma litrami ciepłej wody.
- Zmieszaj pół kubka amoniaku, pół litra 70% alkoholu oraz 1 łyżeczkę płynu do naczyń. Dodaj tyle wody, aby powstał jeden galon cieczy.
- Zmieszaj 1 łyżkę płynu do naczyń z dwoma litrami wody.
7
Wybierz taki czas do mycia okien, kiedy czujesz się dobrze i jesteś pełna energii, dzięki temu praca pójdzie znacznie szybciej.
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wielkie mycie okien przypada w polce przynajmniej raz w roku, a mianowicie przed świętami Wielkiej nocy. Wszystkie...
Jak dobrze umyć okna?
Wielkie mycie okien przypada w polce przynajmniej raz w roku, a mianowicie przed świętami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt