Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Wychowanie Dziecka > Jak oduczyć dziecko bicia?

Jak oduczyć dziecko bicia?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nikt nigdy nie powiedział, że wychowywanie malucha jest łatwe. Nauka czegokolwiek odbywa się poprzez poprzez przyczynę i skutek (co się stanie kiedy to zrobię?) oraz poprzez powtarzanie. Bicie może być normalną częścią w zabawie dziecka, jednak kiedy dochodzi do tego, że zaczyna ono bić inne dzieci, oczywiste jest, że coś jest nie tak. I to jest czas kiedy rodzice muszą interweniować.
1

Maluchy nie wiedzą od razu, że bicie może kogoś skrzywdzić. Bo przecież zachęcasz dziecko do rzucenia piłki, grania baseball, czy uderzenia ręka w rękę (przybij piątkę!), każdy przecież również uwielbia bić brawo, prawda? Tak więc młody umysł nie pojmuje od razu, że bicie kogoś jest złe. Miej na uwadze, że brzdąc zwykle nie chce zachowywać się źle albo w nieodpowiedni sposób.

Często rodzice są wręcz zdumieni, gdy są świadkami jak ich maluch uderzył innego kolegę. Być może pojawiło się to znikąd, a może to jest dziecko, które staje się nadmiernie pobudzone poprzez wykonywanie określonych działań. Bicie może być również spowodowane chęcią odebrania innemu dziecku jakieś zabawki czy przedmiotu. Nie ważne, co było powodem bicia - Twoim zadaniem jest wprowadzenie odpowiedniej dyscypliny i wyeliminowanie niepożądanego zachowania.

Poniżej znajdziesz wskazówki jak oduczyć dziecko bicia innych:

2

ROZMAWIAJ ze swoim dzieckiem zanim dołączy do grupy dzieci jak powinno się zachowywać. Powiedz dziecku czego oczekujesz w łatwym do zrozumienia języku. Kiedy dziecko jest już wystarczająco duże, aby rozumieć co mówisz, to powinno być również wystarczająco rozwinięte, aby rozróżnić dobro od zła.

Co robić gdy dziecko kradnie?
Jak reagować na agresję dziecka?
Jak radzić sobie z napadami złości u dziecka?
Jak pomóc dziecku znaleźć przyjaciół?
Wskazówki
  • Pamiętaj, że posiadanie dziecka które bije, nie znaczy wcale, że kiedy dorośnie będzie tyranem. Twoim obowiązkiem jest powstrzymanie złych zachowań i odpowiednie pouczenie językiem który zrozumie.
3

NADZORUJ swoje dziecko i bądź przygotowany, aby w razie potrzeby szybko działać. Zbyt często rodzice nie zwracają uwagi na bawiące się pociechy, ponieważ są zbyt zajęci rozmową ze znajomymi przez co nie widzą znaków potencjalnie krzywdzących zachowań. Nie polegaj na kimś, kto "ma oko" na Twoje dziecko. Twoje dziecko i jego zachowanie, są zawsze Twoją odpowiedzialnością. Ale znowu nie wykazuj zbytniej opiekuńczości.

4

POKIERUJ każde zachowanie które może prowadzić to fizycznej przemocy lub bicia. W wielu przypadkach zaczyna się od zabawy i gier, a kończy się kiedy ktoś ucierpi. Nie obawiaj się usunięcia czegoś co może spowodować krzywdę. Nawet nadmuchiwane zabawki, które nie zaszkodzą dziecku w sposób fizyczny, ale mogą wzmocnić negatywne zachowania.

5

ODSUŃ dziecko od zabawy z rówieśnikami, jeśli celowo kogoś uderzy. Jeśli dziecko jest małe i rozpoczyna życie towarzyskie, należy rozważyć zakończenie zabawy tu i teraz. Musisz nauczyć dziecko, że uderzenie innego rujnuje zabawę wszystkich. Oczywiście, są sytuacje, kiedy nie można odejść. W takim przypadku dziecko musi zostać odsunięte od innych i powinna mu zostać zabroniona dalsza zabawa. Po upływie odpowiedniego czasu, kiedy wszyscy się uspokoją, można porozmawiać z dzieckiem o incydencie, a następnie ponownie wprowadzić do gry towarzyskiej. Dalszy ciąg zabawy powinien być monitorowany przez rodzica. Nikt nie lubi, aby ich dzieci były bite a ty przecież nie chcesz, aby Twój maluch był znany jako tyran, lub w najlepszym przypadku, aby inne dzieci go unikały.

6

ZACHOWAJ spokój i nie pozwól, aby Twoje dziecko zobaczyło jak się denerwujesz. Musisz pokazać spokój i stanowczość, aby Twój mały rozrabiak wiedział, że ciągle go kochasz, ale nie będziesz tolerować jego zachowania oraz, że bicie kogoś nie jest w porządku. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać. Powtarzanie "nie bij" podczas usuwania oprawcy z placu zabaw, może być zupełnie wystarczające.

7

ODMÓW dziecku zabawy z innym dzieckiem, które ciągle demonstruje agresywne zachowanie. Twoim obowiązkiem jest ochrona Twojego dziecka i przekazywanie właściwych zachowań. Wiesz już co zrobić kiedy Twoje dziecko bije, ale nie zawahaj się wkroczyć kiedy inne dziecko będzie bić Twoje (przypadkowo czy nie). Nie chcesz przecież, aby Twoje dziecko myślało, że też powinno bić, albo oddać z powrotem (albo inne złe zachowania, takie jak gryzienie) w własnej obronie. Możesz nawet porozmawiać lub pouczyć rodzica tego dziecka, aby zahamował niepoprawne zachowanie, jeśli nie zdaje sobie sprawy o problemie. Jeśli nie będziesz mieć z tym problemu to przeprowadź szczerą rozmowę z rodzicem dziecka, które bije. Słowa dobieraj ostrożnie, aby nie obrazić nikogo i aby przez przypadek nie zakończyć przyjaźni. Następnym razem twoje dziecko może przecież się zachować w problematyczny sposób.

Wskazówki
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Polski język trudny - 2013-02-20
nie przesadzaj polonisto
Polski język obcy - 2012-12-11
Czy Pani "redaktor"( cudzysłów celowy) skończyła w ogóle szkołę podstawową? Jak można takie byki sadzić, przecież to WSTYD!
Czy Pani "redaktor" nie wie, że:
->"nieważne" pisze się łącznie
->cyt.: "Nie chcesz przecież, aby Twoje dziecko myślało, że też powinno bić, albo oddać z powrotem (albo inne złe zachowania, takie jak gryzienie) w własnej obronie."- gramatyka tego zdania woła o pomstę do nieba! Zdanie umieszczone w nawiasie jest absolutnie niespójne gramatycznie z poprzednią częścią zdania.Przecież odnosi się ono do słowa "myślało", zatem myśleć można " O innYCH złYCH zachowaniACH.
-> "w własnej obronie"- aż trudno wymówić, przecież dużo prościej jest powiedzieć "wE własnej obronie" -> dodanie "e", to taka prosta zasada w naszym języku,która ułatwia życie, kiedy mamy dwie identyczne, sąsiadujące litery.
->cyt.:"... jeśli nie zdaje sobie sprawy o problemie" - Szanowna Pani" redaktor"! Nie zdawać sobie sprawy to można jedynie Z problemu. I Pani najwyraźniej nie zdaje sobie sprawy z problemu, jakim jest Pani niepoprawna polszczyzna.
-> z interpunkcją też Pani "redaktor" na bakier

Pozdrawiam
 
Ma zaledwie kilka lat, a potrafi podporządkować sobie zarówno ciebie, jak i kolegów. Kiedy rówieśnicy potrafią być...
Jak radzić sobie z małym tyranem?
Ma zaledwie kilka lat, a potrafi podporządkować sobie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt