Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Wychowanie Dziecka > Jak oduczyć dziecko bicia?

Jak oduczyć dziecko bicia?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (2 ocen)
Oceń 
Nikt nigdy nie powiedział, że wychowywanie malucha jest łatwe. Nauka czegokolwiek odbywa się poprzez poprzez przyczynę i skutek (co się stanie kiedy to zrobię?) oraz poprzez powtarzanie. Bicie może być normalną częścią w zabawie dziecka, jednak kiedy dochodzi do tego, że zaczyna ono bić inne dzieci, oczywiste jest, że coś jest nie tak. I to jest czas kiedy rodzice muszą interweniować.
1

Maluchy nie wiedzą od razu, że bicie może kogoś skrzywdzić. Bo przecież zachęcasz dziecko do rzucenia piłki, grania baseball, czy uderzenia ręka w rękę (przybij piątkę!), każdy przecież również uwielbia bić brawo, prawda? Tak więc młody umysł nie pojmuje od razu, że bicie kogoś jest złe. Miej na uwadze, że brzdąc zwykle nie chce zachowywać się źle albo w nieodpowiedni sposób.

Często rodzice są wręcz zdumieni, gdy są świadkami jak ich maluch uderzył innego kolegę. Być może pojawiło się to znikąd, a może to jest dziecko, które staje się nadmiernie pobudzone poprzez wykonywanie określonych działań. Bicie może być również spowodowane chęcią odebrania innemu dziecku jakieś zabawki czy przedmiotu. Nie ważne, co było powodem bicia - Twoim zadaniem jest wprowadzenie odpowiedniej dyscypliny i wyeliminowanie niepożądanego zachowania.

Poniżej znajdziesz wskazówki jak oduczyć dziecko bicia innych:

2

ROZMAWIAJ ze swoim dzieckiem zanim dołączy do grupy dzieci jak powinno się zachowywać. Powiedz dziecku czego oczekujesz w łatwym do zrozumienia języku. Kiedy dziecko jest już wystarczająco duże, aby rozumieć co mówisz, to powinno być również wystarczająco rozwinięte, aby rozróżnić dobro od zła.

Jak reagować na agresję dziecka?
Jak wytłumaczyć dziecku skąd się biorą dzieci?
Jak nauczyć dziecko wiązać buty?
Co robić gdy dziecko boi się samo spać?
Wskazówki
  • Pamiętaj, że posiadanie dziecka które bije, nie znaczy wcale, że kiedy dorośnie będzie tyranem. Twoim obowiązkiem jest powstrzymanie złych zachowań i odpowiednie pouczenie językiem który zrozumie.
 4/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Polski język trudny - 2013-02-20
nie przesadzaj polonisto
Polski język obcy - 2012-12-11
Czy Pani "redaktor"( cudzysłów celowy) skończyła w ogóle szkołę podstawową? Jak można takie byki sadzić, przecież to WSTYD!
Czy Pani "redaktor" nie wie, że:
->"nieważne" pisze się łącznie
->cyt.: "Nie chcesz przecież, aby Twoje dziecko myślało, że też powinno bić, albo oddać z powrotem (albo inne złe zachowania, takie jak gryzienie) w własnej obronie."- gramatyka tego zdania woła o pomstę do nieba! Zdanie umieszczone w nawiasie jest absolutnie niespójne gramatycznie z poprzednią częścią zdania.Przecież odnosi się ono do słowa "myślało", zatem myśleć można " O innYCH złYCH zachowaniACH.
-> "w własnej obronie"- aż trudno wymówić, przecież dużo prościej jest powiedzieć "wE własnej obronie" -> dodanie "e", to taka prosta zasada w naszym języku,która ułatwia życie, kiedy mamy dwie identyczne, sąsiadujące litery.
->cyt.:"... jeśli nie zdaje sobie sprawy o problemie" - Szanowna Pani" redaktor"! Nie zdawać sobie sprawy to można jedynie Z problemu. I Pani najwyraźniej nie zdaje sobie sprawy z problemu, jakim jest Pani niepoprawna polszczyzna.
-> z interpunkcją też Pani "redaktor" na bakier

Pozdrawiam
Czy twoje dziecko jest zdenerwowane, sfrustrowane i kłótliwe? Być może nie chce cię słuchać i rzuca w ciebie zabawkami,...
Jak postępować z agresywnym dzieckiem?
Czy twoje dziecko jest zdenerwowane, sfrustrowane i kłótliwe?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Iwona Arndt
  • Klaudia Kłodawska
  • Grażyna Kot
  • Anna Malicka
  • Wojciech Zacny
  • Anna Miłosz
  • Jacek Sokalski
  • Paulina Bubrowiecka
  • Jadwiga Sikorska
  • Barbara Zugaj
  • Oluś XD
  • Martyna Berger
  • Monika Mista
  • Marzena Żurek
  • Marzena Piróg
  • Beata Kielerska
  • Małgorzata Janas
  • Iga Bernaciak
  • Jolanta Man
  • Aleksandra Wyrębowska
  • Beata Loba-Marciniak
  • Wojciech Tworek
  • Małgorzata Szlaska
  • Anna Borkowska
  • Agata Krzyśko
  • Aga Dawid Majówka
  • Grazia Bodzoń
  • Edyta Wyścigi
  • Sebastian Kaban
  • Janina Sendra
pasożyt