Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Trądzik > Jak zlikwidować pryszcze?

Jak zlikwidować pryszcze?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Trądzik, czy trądzik pospolity, jest bardzo częstą przypadłością skóry, występującą głównie u młodzieży i powstaje zazwyczaj w wyniku wzrostu męskich hormonów obecnych u obu płci. Ropa i martwe komórki zostają uwięzione w porach i tworzą zaskórniki, które z kolei się infekują w wyniku tego tworzą wypryski i trądzik. Co najmniej 96% nastoletniej populacji cierpi na tą przypadłość. Trądzik zwykle pojawia się na twarzy, ale może występować również na górnej części klatki piersiowej i pleców, czy gdziekolwiek, gdzie skóra jest grubsza ma więcej gruczołów łojowych. Trądzik charakteryzuje się występowaniem wągrów, zaskórników, czerwonych łuszczących się miejsc i często nawet blizn.

1

Stopień nasilenia i czas trwania trądziku jest różny dla każdego człowieka. Ogólnie jednak jest to przypadłość, która zmniejsza się lub znika po okresie dojrzewania, jednak może trwać do lat dwudziestych, a czasem nawet do trzydziestych i czterdziestych.

Ciężki trądzik może mieć destrukcyjny wpływ na młodzież, gdy jest ona narażona na niskie poczucie własnej wartości. Istnieje wiele form zabiegów, w tym domowych środków na trądzik, które mogą być wypróbowane przed bardziej konwencjonalnymi terapiami medycznymi.

Bardzo ważne jest rozumienie, ze zmiany w zachowaniu mogą pomoc w leczeniu trądziku. Włączając zdrową dietę, regularne ćwiczenia i wystarczająco dużo snu. Również należy wiedzieć, że brak witaminy A może spowodować nawrót trądziku. Ta witamina, zdecydowanie może pomóc, szczególnie jeśli masz jej niedobór (spowodowany nie jedzeniem przynajmniej kilku owoców dziennie). Aby całkowicie wyleczyć trądzik należy również pamiętać o myciu rąk oraz o ograniczeniu do minimum stresu. Trądzik może być też spowodowany bakteriami które są na poduszkach. Niektórym osobom chorym na trądzik pomaga zwyczajne spanie na boku i utrzymywanie poduszki w czystości.

Jednakże, możesz spróbować połączyć zdrową dietę z innymi domowymi środkami na trądzik. Poniżej znajdziesz listę domowych sposobów, które pomagają w leczeniu trądziku:

Co oznaczają pryszcze na twarzy?
Jak domowymi sposobami pozbyć się pryszczy?
Jak zredukować blizny po trądziku?
Jak pokonać trądzik?
2

Ocet winny jest naturalnym środkiem na trądzik. Możesz go zrobić fermentując ocet z jabłkami.

3

Zmniejsz spożycie produktów zawierających węglowodany o wysokim IG (indeks glikemiczny). Są to węglowodany, które szybko się rozkładają i podczas trawienia uwalniają glukozę do krwi. Przykładami takich produktów są biały ryż, biały chleb, rogaliki itp.

4

Zażywaj cynk jeśli masz trądzik. Cynk w postaci kapsułek lub tabletek w dawkach 50 mg 3 razy dziennie przez miesiąc lub do czasu zauważalnej poprawy, a następnie zmniejszenie dawki do 25 mg 3 razy dziennie.

5

Skutecznym środkiem jest również starta skórka pomarańczy zmieszana z wodą i nałożona na obszary gdzie jest trądzik.

6

Na pryszcze dobry jest również sok z limonki lub cytryny rozcieńczony z wodą nakładany często na twarz za pomocą wacika.

7

Wcieranie czosnku w trądzik kilka razy dziennie lub jedzenie 3 ząbków czosnku dziennie. Czosnek od dawna jest znany ze zdolności oczyszczania krwi, dostępny jest również w kapsułkach dla tych którzy nie znoszą zapachu czosnku.

8

Podobno dobrym domowym sposobem na trądzik jest zmieszanie startej kurkumy, kolendry i soku z mięty. Dokładnie umyj twarz i nałóż taka pastę na noc.

9

Pasta zrobiona ze świeżych liści kozieradki jest również pomocna w leczeniu wyprysków na twarzy. Nakładaj ją codziennie przed położeniem się spać.

10

Plasterki ogórka nakładaj codziennie na rejony pokryte trądzikiem na 15-20 minut.

11

Przygotuj pastę zrobioną z 3-4 kropli soku z cytryny, 1 łyżki śmietany, 1 łyżki jogurtu i 1 łyżki ziaren pszenicy. Nałóż pastę na miejsca występowania trądziku na 10-15 minut, a potem zmyj.

12

Zrób maseczkę z żółtka jajka i nałóż na twarz za pomocą wacika. Zmyj zimną wodą po 15- 20 minutach.

13

Zmielona gałka muszkatołowa zmieszana z mlekiem wysuszy pryszcze. Nałóż ją na twarz na 1-2 godziny.

14

Nałóż na pryszcze sok z świeżej papai. Na pryszcze możesz również położyć skórkę z tego owocu i pestki.

15

Sok z limonki lub cytryny zmieszany w równej ilości z wodą różaną nałóż na twarz i po 20-30 minutach zmyj letnią wodą. Aby zobaczyć efekty najlepiej stosuj ten roztwór przez 20- 25 dni.

16

Wetrzyj w pryszcze dojrzałego pomidora i zmyj po godzinie.

17

Pomocna jest również pasta z soku z limonki i pieczonej sproszkowanej skórki owocu granatu.

18

Pasta z drzewa sandałowego i czarnej soczewicy. Przetrzyj twarz wodą różaną, a następnie nałóż pastę na twarz i pozostaw na noc. Zmyj po przebudzeniu.

19

Pasta zrobiona z rzodkiewki i wody.

20

Okład ze zmielonych ziaren sezamu i wody nałożony na obszar gdzie występuje trądzik.

21

Na pryszcze jest również dobra pasta zrobiona z soli i octu wtarta na zakażone obszary i zmyta letnią wodą po 20-30 minutach.

22

Sok z świeżej mięty nakładany na twarz każdej nocy pomoże ci wyleczyć trądzik.

23

Na trądzik może być pomocna pasta z liści neem i kurkumy nakładana na 25-30 minut a następnie zmyta letnią wodą.

24

Picie soku z trawy pszenicznej może pomóc w leczeniu trądziku.

25

Zrób pastę z 1 łyżki oleju z orzeszków ziemnych i z 1 łyżki soku z limonki.

26

Pasta ze zmielonych migdałów i miodu nałożona i wmasowana w skórę twarzy pomoże pozbyć się pryszczy. Zmyj ją zimną wodą.

27

Zrób miksturę z połowy szklanki puree ziemniaczanego, połowy szklanki gotowanych płatków owsianych, 1 lekko ubitego białka jaja i 1 łyżki soku z cytryny. Stosuj pastę na twarz i pozostaw przez 15 do 20 minut po czym zmyj zimną wodą.

28

Inne pomocnicze środki na trądzik to aloes, Echinacea i tymianek.

29

Wraz z domowymi środkami na trądzik, dieta odgrywa ważną rolę, bo wszystkie toksyny i niepotrzebne składniki są wydalane. Wydalanie toksyn zaś odbywa się również poprzez pory. Staraj się zatem unikać produktów bogatych w węglowodany, które szybko rozkładają się w organizmie, takich jak cukier, kawa, czarna herbata, słodkie napoje, słodycze, lody itp., jak również żywności przetworzonej i rafinowanej. Trądzik czy przebiega łagodnie czy ciężko, może odcisnąć piętno w psychice, zatem należy mu zapobiegać i go leczyć wszelkimi możliwymi sposobami. Powyższe naturalne sposoby na trądzik należy wypróbować, ponieważ są to metody naturalne i bezpieczne.

Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na pryszcze
 3.1/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Natka - 2014-09-30
ten żel konndi zawiera cynk i hialuronian, które ułatwiają gojenie, nie tylko trądziku, ale również ran
konndi - 2013-04-24
Ja stosuje Curiosin. Poleciła mi dermatolog, bo inne preparaty to tak słabo działały. Jest bez recepty i można smarować kilka razy dziennie, najlepiej na noc. Kosztuje poniżej 18zł. Super szybko wszystko z twarzy sie goi.
asasdads - 2013-02-25
witamina b pomaga, pierwszego dnia 5 tabletek potem po jednej, poprawi sie cera i komary przestana kasic
 
Skóra jest twoim największym organem i jest czymś więcej niż tylko powłoką, która daje ci określony kształt i chroni...
Jak wyleczyć trądzik?
Skóra jest twoim największym organem i jest czymś więcej niż tylko powłoką, która...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt