Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Trądzik > Jak zlikwidować pryszcze?

Jak zlikwidować pryszcze?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (9 ocen)
Oceń 

Trądzik, czy trądzik pospolity, jest bardzo częstą przypadłością skóry, występującą głównie u młodzieży i powstaje zazwyczaj w wyniku wzrostu męskich hormonów obecnych u obu płci. Ropa i martwe komórki zostają uwięzione w porach i tworzą zaskórniki, które z kolei się infekują w wyniku tego tworzą wypryski i trądzik. Co najmniej 96% nastoletniej populacji cierpi na tą przypadłość. Trądzik zwykle pojawia się na twarzy, ale może występować również na górnej części klatki piersiowej i pleców, czy gdziekolwiek, gdzie skóra jest grubsza ma więcej gruczołów łojowych. Trądzik charakteryzuje się występowaniem wągrów, zaskórników, czerwonych łuszczących się miejsc i często nawet blizn.

1

Stopień nasilenia i czas trwania trądziku jest różny dla każdego człowieka. Ogólnie jednak jest to przypadłość, która zmniejsza się lub znika po okresie dojrzewania, jednak może trwać do lat dwudziestych, a czasem nawet do trzydziestych i czterdziestych.

Ciężki trądzik może mieć destrukcyjny wpływ na młodzież, gdy jest ona narażona na niskie poczucie własnej wartości. Istnieje wiele form zabiegów, w tym domowych środków na trądzik, które mogą być wypróbowane przed bardziej konwencjonalnymi terapiami medycznymi.

Bardzo ważne jest rozumienie, ze zmiany w zachowaniu mogą pomoc w leczeniu trądziku. Włączając zdrową dietę, regularne ćwiczenia i wystarczająco dużo snu. Również należy wiedzieć, że brak witaminy A może spowodować nawrót trądziku. Ta witamina, zdecydowanie może pomóc, szczególnie jeśli masz jej niedobór (spowodowany nie jedzeniem przynajmniej kilku owoców dziennie). Aby całkowicie wyleczyć trądzik należy również pamiętać o myciu rąk oraz o ograniczeniu do minimum stresu. Trądzik może być też spowodowany bakteriami które są na poduszkach. Niektórym osobom chorym na trądzik pomaga zwyczajne spanie na boku i utrzymywanie poduszki w czystości.

Jednakże, możesz spróbować połączyć zdrową dietę z innymi domowymi środkami na trądzik. Poniżej znajdziesz listę domowych sposobów, które pomagają w leczeniu trądziku:

Jak zwalczyć trądzik ziołami?
Jak leczyć trądzik na plecach i ciele?
Domowe sposoby na pryszcze
Jak pozbyć się pryszczy?
Przeczytaj teraz: Jak pokonać trądzik?
 3.3/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Natka - 2014-09-30
ten żel konndi zawiera cynk i hialuronian, które ułatwiają gojenie, nie tylko trądziku, ale również ran
konndi - 2013-04-24
Ja stosuje Curiosin. Poleciła mi dermatolog, bo inne preparaty to tak słabo działały. Jest bez recepty i można smarować kilka razy dziennie, najlepiej na noc. Kosztuje poniżej 18zł. Super szybko wszystko z twarzy sie goi.
asasdads - 2013-02-25
witamina b pomaga, pierwszego dnia 5 tabletek potem po jednej, poprawi sie cera i komary przestana kasic
Trądzik to zmora głównie nastolatek, ale także w dużo późniejszym wieku niejednokrotnie zdarza się, że padamy jego...
Jak leczyć trądzik domowymi sposobami?
Trądzik to zmora głównie nastolatek, ale także w dużo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Oliwcia Rehmus
  • Kasia Paton
  • Przemysław Melnik
  • Sebastian Rogacki
  • Magdalena Zajler
  • Honi Motyl
  • Robert Wadas
  • Karolina Grzywna
  • Marta Spruch
  • Kamila Balewska
  • Ela Teodozja Rakowska
  • Iwona Zięba
  • Bartek Janicki
  • Krzysztof Kozłowski
  • Elżbieta Psuj
  • Karolina Barcikowska
  • Justyna KO Kmwtw
  • Ilona Rachel Wróbel
  • Maksim Pieczko
  • Patrycja Jedralska
  • Jan Kowlaski
  • Agata Kowalska
  • Julia Hope
  • Irena Półtorak
  • Elzbieta Szymczyk
  • Marcin Musiał
  • Malgorzata Wosik
  • Artur Tomaszewski
  • Barbara Ochocka-Najgebauer
  • Magdalena Wanowska
pasożyt