Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Trądzik > Jak zlikwidować pryszcze?

Jak zlikwidować pryszcze?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Trądzik, czy trądzik pospolity, jest bardzo częstą przypadłością skóry, występującą głównie u młodzieży i powstaje zazwyczaj w wyniku wzrostu męskich hormonów obecnych u obu płci. Ropa i martwe komórki zostają uwięzione w porach i tworzą zaskórniki, które z kolei się infekują w wyniku tego tworzą wypryski i trądzik. Co najmniej 96% nastoletniej populacji cierpi na tą przypadłość. Trądzik zwykle pojawia się na twarzy, ale może występować również na górnej części klatki piersiowej i pleców, czy gdziekolwiek, gdzie skóra jest grubsza ma więcej gruczołów łojowych. Trądzik charakteryzuje się występowaniem wągrów, zaskórników, czerwonych łuszczących się miejsc i często nawet blizn.

1

Stopień nasilenia i czas trwania trądziku jest różny dla każdego człowieka. Ogólnie jednak jest to przypadłość, która zmniejsza się lub znika po okresie dojrzewania, jednak może trwać do lat dwudziestych, a czasem nawet do trzydziestych i czterdziestych.

Ciężki trądzik może mieć destrukcyjny wpływ na młodzież, gdy jest ona narażona na niskie poczucie własnej wartości. Istnieje wiele form zabiegów, w tym domowych środków na trądzik, które mogą być wypróbowane przed bardziej konwencjonalnymi terapiami medycznymi.

Bardzo ważne jest rozumienie, ze zmiany w zachowaniu mogą pomoc w leczeniu trądziku. Włączając zdrową dietę, regularne ćwiczenia i wystarczająco dużo snu. Również należy wiedzieć, że brak witaminy A może spowodować nawrót trądziku. Ta witamina, zdecydowanie może pomóc, szczególnie jeśli masz jej niedobór (spowodowany nie jedzeniem przynajmniej kilku owoców dziennie). Aby całkowicie wyleczyć trądzik należy również pamiętać o myciu rąk oraz o ograniczeniu do minimum stresu. Trądzik może być też spowodowany bakteriami które są na poduszkach. Niektórym osobom chorym na trądzik pomaga zwyczajne spanie na boku i utrzymywanie poduszki w czystości.

Jednakże, możesz spróbować połączyć zdrową dietę z innymi domowymi środkami na trądzik. Poniżej znajdziesz listę domowych sposobów, które pomagają w leczeniu trądziku:

Co oznaczają pryszcze na twarzy?
3 domowe maseczki na trądzik
Jak usunąć blizny po trądziku?
Jak zwalczyć trądzik ziołami?
2

Ocet winny jest naturalnym środkiem na trądzik. Możesz go zrobić fermentując ocet z jabłkami.

3

Zmniejsz spożycie produktów zawierających węglowodany o wysokim IG (indeks glikemiczny). Są to węglowodany, które szybko się rozkładają i podczas trawienia uwalniają glukozę do krwi. Przykładami takich produktów są biały ryż, biały chleb, rogaliki itp.

4

Zażywaj cynk jeśli masz trądzik. Cynk w postaci kapsułek lub tabletek w dawkach 50 mg 3 razy dziennie przez miesiąc lub do czasu zauważalnej poprawy, a następnie zmniejszenie dawki do 25 mg 3 razy dziennie.

5

Skutecznym środkiem jest również starta skórka pomarańczy zmieszana z wodą i nałożona na obszary gdzie jest trądzik.

6

Na pryszcze dobry jest również sok z limonki lub cytryny rozcieńczony z wodą nakładany często na twarz za pomocą wacika.

7

Wcieranie czosnku w trądzik kilka razy dziennie lub jedzenie 3 ząbków czosnku dziennie. Czosnek od dawna jest znany ze zdolności oczyszczania krwi, dostępny jest również w kapsułkach dla tych którzy nie znoszą zapachu czosnku.

8

Podobno dobrym domowym sposobem na trądzik jest zmieszanie startej kurkumy, kolendry i soku z mięty. Dokładnie umyj twarz i nałóż taka pastę na noc.

9

Pasta zrobiona ze świeżych liści kozieradki jest również pomocna w leczeniu wyprysków na twarzy. Nakładaj ją codziennie przed położeniem się spać.

10

Plasterki ogórka nakładaj codziennie na rejony pokryte trądzikiem na 15-20 minut.

11

Przygotuj pastę zrobioną z 3-4 kropli soku z cytryny, 1 łyżki śmietany, 1 łyżki jogurtu i 1 łyżki ziaren pszenicy. Nałóż pastę na miejsca występowania trądziku na 10-15 minut, a potem zmyj.

12

Zrób maseczkę z żółtka jajka i nałóż na twarz za pomocą wacika. Zmyj zimną wodą po 15- 20 minutach.

13

Zmielona gałka muszkatołowa zmieszana z mlekiem wysuszy pryszcze. Nałóż ją na twarz na 1-2 godziny.

14

Nałóż na pryszcze sok z świeżej papai. Na pryszcze możesz również położyć skórkę z tego owocu i pestki.

15

Sok z limonki lub cytryny zmieszany w równej ilości z wodą różaną nałóż na twarz i po 20-30 minutach zmyj letnią wodą. Aby zobaczyć efekty najlepiej stosuj ten roztwór przez 20- 25 dni.

16

Wetrzyj w pryszcze dojrzałego pomidora i zmyj po godzinie.

17

Pomocna jest również pasta z soku z limonki i pieczonej sproszkowanej skórki owocu granatu.

18

Pasta z drzewa sandałowego i czarnej soczewicy. Przetrzyj twarz wodą różaną, a następnie nałóż pastę na twarz i pozostaw na noc. Zmyj po przebudzeniu.

19

Pasta zrobiona z rzodkiewki i wody.

20

Okład ze zmielonych ziaren sezamu i wody nałożony na obszar gdzie występuje trądzik.

21

Na pryszcze jest również dobra pasta zrobiona z soli i octu wtarta na zakażone obszary i zmyta letnią wodą po 20-30 minutach.

22

Sok z świeżej mięty nakładany na twarz każdej nocy pomoże ci wyleczyć trądzik.

23

Na trądzik może być pomocna pasta z liści neem i kurkumy nakładana na 25-30 minut a następnie zmyta letnią wodą.

24

Picie soku z trawy pszenicznej może pomóc w leczeniu trądziku.

25

Zrób pastę z 1 łyżki oleju z orzeszków ziemnych i z 1 łyżki soku z limonki.

26

Pasta ze zmielonych migdałów i miodu nałożona i wmasowana w skórę twarzy pomoże pozbyć się pryszczy. Zmyj ją zimną wodą.

27

Zrób miksturę z połowy szklanki puree ziemniaczanego, połowy szklanki gotowanych płatków owsianych, 1 lekko ubitego białka jaja i 1 łyżki soku z cytryny. Stosuj pastę na twarz i pozostaw przez 15 do 20 minut po czym zmyj zimną wodą.

28

Inne pomocnicze środki na trądzik to aloes, Echinacea i tymianek.

29

Wraz z domowymi środkami na trądzik, dieta odgrywa ważną rolę, bo wszystkie toksyny i niepotrzebne składniki są wydalane. Wydalanie toksyn zaś odbywa się również poprzez pory. Staraj się zatem unikać produktów bogatych w węglowodany, które szybko rozkładają się w organizmie, takich jak cukier, kawa, czarna herbata, słodkie napoje, słodycze, lody itp., jak również żywności przetworzonej i rafinowanej. Trądzik czy przebiega łagodnie czy ciężko, może odcisnąć piętno w psychice, zatem należy mu zapobiegać i go leczyć wszelkimi możliwymi sposobami. Powyższe naturalne sposoby na trądzik należy wypróbować, ponieważ są to metody naturalne i bezpieczne.

 3.1/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Natka - 2014-09-30
ten żel konndi zawiera cynk i hialuronian, które ułatwiają gojenie, nie tylko trądziku, ale również ran
konndi - 2013-04-24
Ja stosuje Curiosin. Poleciła mi dermatolog, bo inne preparaty to tak słabo działały. Jest bez recepty i można smarować kilka razy dziennie, najlepiej na noc. Kosztuje poniżej 18zł. Super szybko wszystko z twarzy sie goi.
asasdads - 2013-02-25
witamina b pomaga, pierwszego dnia 5 tabletek potem po jednej, poprawi sie cera i komary przestana kasic
Leczenie trądziku domowymi sposobami może być skuteczne. Działanie wielu opisanych tutaj remediów zostało potwierdzone...
Domowe sposoby na trądzik
Leczenie trądziku domowymi sposobami może być skuteczne. Działanie wielu opisanych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt