Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Jak złagodzić objawy pms poprzez ćwiczenia?

Jak złagodzić objawy pms poprzez ćwiczenia?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Eksperci zalecają zmianę ćwiczeń i diety jako naturalne sposoby walki z zespołem napięcia przedmiesiączkowego, czyli PMS. Przyspieszenie bicia serca może pozytywnie wpłynąć na szereg objawów napięcia przedmiesiączkowego. Od mózgu i centralnego układu nerwowego do krwi przepływającej przez żyły i tętnice, podwyższony poziom aktywności jest dobry dla Ciebie i cyklu miesięcznego.

1

Jak ćwiczenia działają w celu złagodzenia PMS?

Badania naukowe wykazują, że aktywność fizyczna daje poczucie dobrego samopoczucia i może obniżyć ilość dokuczliwych objawów PMS.

Podczas aktywności fizycznej oddychasz głębiej. Dzięki temu wzrasta ilość tlenu w organizmie, co z kolei oczyszcza go ze szkodliwych toksyn i umożliwia większy przepływ składników odżywczych. Poza tym krew bogata w tlen przenika do mózgu, co daje kolejne korzyści.

Hormony znane jako beta-endorfiny mają zdolność do wywoływania przyjemnych doznań. Naukowcy uważają też, że endorfiny mogą zmniejszyć wrażliwość na ból i mogą doprowadzić do złagodzenia skurczów miesiączkowych i innych objawów PMS.

Regularne wykonywanie ćwiczeń może również pomóc w wielu innych problemach PMS takich jak: niepokój, wzdęcia, zaburzenia koncentracji, depresja, zmęczenie, obrzęk nóg.

Niektóre badania sugerują, że ból fizyczny może zostać złagodzony poprzez ćwiczenia szybsze i wymagające więcej sił. Jeśli chodzi o emocje takie jak wahania nastroju czy depresja, większe korzyści będą miały łagodniejsze ćwiczenia aerobowe.

Jak łagodzić bóle menstruacyjne za pomocą ćwiczeń rozciągających?
Jak powiedzieć córce o miesiączce?
Skuteczne okłady na ból ucha, mięśni i bóle miesiączkowe
Jak złagodzić zespół napięcia przedmiesiączkowego?
2

Ćwiczenia, które mogą pomóc w zmniejszeniu objawów PMS to:

Wiele osób cieszy się z korzyści biegania. Eksperci uważają, że podczas biegania wydziela się najwięcej endorfin (hormonów szczęścia). Inne propozycje na intensywne ćwiczenia to tenis, aerobik o dużej intensywności i treningi na siłowni. Można nawet zdecydować się na bardziej odważny krok i zapisać się na nauki sztuk walki, lub jeździć na rolkach.

Jeśli jednak masz obciążone stawy, bieganie nie jest dla Ciebie. Spacery okazały się równie skuteczne, jeśli uprawiasz je regularnie. Spaceruj od 20 do 60 minut dziennie lub co najmniej trzy do pięciu razy w tygodniu a będziesz czuć się lepiej. Jeśli jednak nie masz czasu wystarczy, że będziesz spacerować 10 minut dziennie.

3
Ćwiczenia oddechowe na PMS

Objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego i ćwiczenia uspokajające:

Proste ćwiczenia oddechowe mogą pomóc duchowi i zrelaksować ciało. Chociaż nie podnoszą aktywności Twojego serca, są one skuteczne, ponieważ zwiększają ilość tlenu w całym organizmie. Wiele z tych ćwiczeń uspokajających jest popularnych w jodze. Zredukowanie stresu i skupienie się na głębokim oddechu, zabierze Twój umysł chociaż na kilka minut z dala od objawów PMS.

"Oddychanie brzuchem", lub oddychanie przeponą, a nie przez klatkę piersiową, jest ćwiczeniem, które można wykonać w dowolnym miejscu. Oglądając telewizję, siedząc przy biurku lub nadzorować dzieci podczas zabawy. Weź głęboki oddech i poczuj jak dolna część brzucha się powiększa. Trzymaj tak oddech przez kilka sekund i zrób powoli wydech.

Kiedy siedzisz weź głęboki wdech, powoli unieś ramiona nad głowę, następnie opuść je. Jest to również doskonałe ćwiczenie do wykonywania w pracy czy siedząc przy biurku. Krótka przerwa na ćwiczenia może pomóc w złagodzeniu napięcia przedmiesiączkowego.

4
Ćwiczenia rozciągające na PMS

Ćwiczenia na PMS o małej intensywności:

Kiedy cierpisz na PMS, ćwiczenia są ostatnia rzeczą o jakiej myślisz. Jeśli jesteś aktywna przez resztę miesiąca, rozważ wykonywanie ćwiczeń również podczas bólów miesiączkowych. Z odrobiną kreatywności i mobilizacji, poznasz sposoby na utrzymanie tempa, nawet gdy skurcze i bóle są najgorsze. Pamiętaj jednak, że im częściej będziesz ćwiczyć, tym mniej będziesz cierpieć.

Ćwiczenia na objawy PMS to:

Ramiona. Użyj lekkich handelków i zataczaj nimi koła lub podnoś je z dołu do góry. Zrób 10 powtórzeń. Wygnij plecy do tyłu pod kątem i wyprostuj ramiona do tyłu, powtórz to ćwiczenie 10 razy.

Przednia część ud. Kiedy siedzisz, wyprostuj nogi i trzymaj w takiej pozycji licząc do dziesięciu. Opuść nogi i powtórz ćwiczenie dziesięć razy.

Barki. Stań prosto i wyprostuj plecy, wykonuj barkami okrężne ruchy do przodu, a później do tyłu. Powtórz 25 razy w jedną i drugą stronę

Rozciąganie jest doskonałym lekiem na napięcie przedmiesiączkowe. Chociaż zawsze należy zrobić rozgrzewkę przed treningiem to regularne rozciąganie się jest wskazane, aby utrzymywać stawy elastyczne. W przypadku niektórych rodzajów ćwiczeń rozciągających, można również wykonać mały trening bez wyjścia na siłownię.

Następnym ćwiczeniem niewymagającym dużego wysiłku jest pływanie, jazda na rowerze czy taniec. Nawet jeśli tylko przejedziesz dookoła domu, będziesz cieszyć się korzyściami ruchu na świeżym powietrzu.

5

Ogólne korzyści z ćwiczeń:

Jak w przypadku każdej zmiany stylu życia, zawsze należy skonsultować się z lekarzem przed wprowadzaniem wykonywania swoich codziennych zajęć. Kiedy masz już zielone światło, zaczynaj powoli budować wytrzymałość. Ponadto, badania wykazują, że ci, którzy są wierni aktywności fizycznej żyją dłużej i zmniejszają ryzyko wielu powszechnych i poważnych chorób, takich jak osteoporoza i nowotwory.

Nawet jeśli nadal cierpisz na PMS, wykonując ćwiczenia regularnie, będziesz czuć się lepiej sama z sobą. Pewność siebie w obliczu wielu przykrych objawów PMS jest wypróbowaną i sprawdzoną umiejętnością przetrwania dla każdej kobiety.

Przeczytaj teraz: Jak sobie radzić z PMS?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nieznośne rozdrażnienie, uderzenia gorąca tuż przed menstruacją. Znasz to aż za dobrze? Syndrom napięcia...
Domowe sposoby na napięcie przedmiesiączkowe
Nieznośne rozdrażnienie, uderzenia gorąca tuż przed...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt