Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak pozbyć się łupieżu u kota?

Jak pozbyć się łupieżu u kota?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Łupież u kota może być spowodowany przez niewłaściwą dietę, pasożyty, niedobór wody, otyłość, wiek itp. Można sobie poradzić z tym problemem bez pomocy weterynarza. Poniżej znajduje się kilka domowych sposobów na pozbycie się łupieżu u kota.
1

Zadbaj o pokarm swojego kota.

Kocia dieta ma wpływ na ogólny stan zdrowia zwierzęcia, w tym na łuszczenie się skóry. Jeżeli podajesz swojemu kotu suchy pokarm lub taki, któremu brakuje składników odżywczych, zmień przyzwyczajenia i zacznij podawać żywność pełną składników odżywczych, w szczególności kwasów omega 3. Suche jedzenie natomiast może być dobre dla zębów, jednak nie dla skóry kota. Kwas omega 3 jest ważnym składnikiem w diecie, ponieważ nawilża skórę i poprawia krążenie krwi. Możesz to osiągnąć regularnie karmiąc kota rybami lub przynajmniej jedzeniem dla kota z puszki, które zawiera suplementy żywieniowe.

2

Dostarczaj wodę i wilgoć.

Zapewniaj swojemu kotu stały dostęp do czystej wody pitnej, szczególnie w ciepłe i słoneczne dni, kiedy powietrze jest suche. Najlepiej umieść miskę z świeżą i czystą wodą w pobliżu legowiska kota. Zainstaluj również nawilżacz powietrza. Przyniesie to korzyść nie tylko dla kota, ale i dla innych domowników. Innym sposobem na utrzymanie wilgoci skóry jest nawilżanie jej specjalnym sprayem dla kotów. Ten produkt jest stworzony specjalnie dla kociej skóry. Spraye nawilżające używane przez ludzi mogą być dla nich szkodliwe. Podczas zakupu produktu, zrób kilka testów dotyczących działania.

Jak przetrwać ruję u kotki?
Jak zwalczyć pchły u kota?
Jak rozpoznać, że kot ma robaki?
Jak się opiekować kotką po sterylizacji?
3

Pielęgnacja.

Szczotkowanie futra powoduje stymulacje naczyń krwionośnych oraz usuwanie ewentualnego łupieżu. Stymulacja nie tylko powoduje, iż skóra staje się zdrowsza, lecz przyczynia się do utrzymywania wilgoci w skórze, a co za tym idzie do uniknięcia łupieżu. Szczotkuj swojego kota codziennie, koncentrując się na obszarach gdzie skóra się łuszczy.

4

Leczenie z pasożytów.

Pchły, roztocza oraz wszy niszczą skórę kota, co więcej przyczyniają się do łupieżu i innych chorób. Aby zapobiegać pasożytom, kąp swojego kota używając do tego specjalnego szamponu. Nie używaj zwykłego szamponu do włosów ludzkich, gdyż to może tylko wysuszyć skórę kota. Upewnij się, że produkt jest bezpieczny w użyciu i jest przeznaczony specjalnie do unikania pasożytów. Pamiętaj, że ten proces może Cię narazić na zadrapania. Przyzwyczaj kota do kąpieli, aby uniknąć jego agresywnego zachowania podczas tej czynności.

5
Koci łupież

Lecz wszelkie choroby skóry.

Choroby skóry nie należą do częstych wśród kotów, jednak w pewnym czasie mogą się rozwinąć, szczególnie gdy są starsze, lub mają nadwagę. Jeżeli niektóre choroby nie pozwalają kotu samodzielnie się myć, zabierz go do weterynarza w celu diagnozy i leczenie. Poproś lekarza o rekomendacje dobrego produktu. Jeżeli kot ma nadwagę, pewne miejsca podczas mycia się mogą być dla niego niedostępne, co stworzy dla skóry okazję do wysuszenia i do łupieżu. Koniecznie pielęgnuj kota regularnie.

Przeczytaj teraz: Jak wykąpać kota?
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Pipi - 2015-01-29
łupież u kota pojawia się ze złego odzywiania, nadmiaru kurczaka, nie karmcie swoich kotów kurczakiem, jeśli ma łupież, a łupież zniknie..każdy wet wam to powie
Nasze babki powtarzały, aby mieć piękne i zdrowe włosy należy je czesać codziennie 100 razy. Zwierzęta również muszą...
Jak czesać naszego pupila?
Nasze babki powtarzały, aby mieć piękne i zdrowe włosy należy je czesać codziennie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt