Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Potrawy Wielkanocne > Jak zrobić baranka wielkanocnego?

Jak zrobić baranka wielkanocnego?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Poniższy przepis ma na celu stworzenie baranka wielkanocnego z lukrem, który jest pokryty puchatą masą o smaku kokosowym. Można również zmienić kolor owej masy, lub podpiec ją w piekarniku. Wiele osób nie ma czasu na zanurzenie głowy baranka w kremie, następnie na wykończenie za pomocą masy kokosowej i na pomalowanie akcentów, niestety musisz to wykonać, aby nie zepsuć wyglądu. Nie zapomnij o kokardkach! Aby pokroić zacznij od części tylnej i kieruj się w stronę głowy.
Rzeczy, których potrzebujesz:
2 i 1/4 szklanki tortowej mąki, 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia, 1/2 łyżeczki soli, 1 i 1/4 szklanki białego cukru, 1/2 kostki masła, 1 szklanka mleka, 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii, 4 białka
1

Sposób przygotowania:

Na początku przygotuj formę, pokryj olejem roślinnym i odstaw na kilka minut, po czym wytrzyj używając czystej serwetki. Natłuść i dodaj mąki, nie pozostawiając żadnych luk. Ustaw piekarnik na 190 stopni.

2
Przesiej mąkę tortową, następnie zrób to ponownie dodając proszku do pieczenia oraz soli i odstaw na bok.
3
W dużej misce utrzyj masło i cukier, aby uzyskać lekką i puszystą masę. Dodawaj mieszankę z mąką na przemian z mlekiem.
4
Mieszaj ciasto, żeby było gładkie po każdej dawce, po czym dodaj wanilii.
5
W dużej szklanej lub metalowej misce ubijaj białka jajek, aż utworzą lekką formę. Następnie dodaj 1/3 tej formy do ciasta, aby stało się bardziej puszyste, po czym dodaj resztę.
6
Wypełnij ciastem część formy z głową. Drewnianą łyżką delikatnie rozprowadź ciasto, aby usunąć pęcherzyki powietrza. Uważaj, żeby nie naruszyć warstwy mąki i tłuszczu na formie. Przykryj formę, upewnij się, że jest dokładnie zamknięta, aby uniknąć rozdzielenia ciasta.
Jak zrobić jajka po szkocku?
Jak zrobić sadzone jajka w bekonie?
Jak zrobić kolorowe jajka faszerowane?
Jak zrobić bułeczki w kształcie zajączków?
7
Połóż formę na blasze w rozgrzanym piekarniku i pozostaw na ok. 1 godzinę. Sprawdzaj ciasto wbijając szpikulec lub wykałaczkę w tylną część.
8
Wciąż będące jeszcze w formie ciasto, odłóż na bok na ok. 15 minut. Następnie ostrożnie zdejmij przykrycie.
9
Zanim oddzielisz ciasto od dolnej części pozwól mu nieco ostygnąć, pozostawiając na kolejne 5 minut, aby para się ulotniła. Po usunięciu reszty formy pozostaw ciasto do całkowitego ostygnięcia. Nie ozdabiaj ciasta zanim nie ostygnie.
10

Dekorowanie baranka wielkanocnego:

Składniki:
6 szklanek przesianego cukru pudru
1/2 szklanki wody
2 łyżeczki lekkiego syropu kukurydzianego
1 łyżeczka ekstraktu z kokosa

Sposób przygotowania:

1. W garnku wymieszaj cukier puder, wodę oraz syrop kukurydziany. Gotuj na małym ogniu do temperatury ok. 33 stopni, nieustannie mieszając. Mieszanka powinna być wystarczająco cienka, aby nadawała się do polewania, oraz wystarczająco gruba, aby stała się warstwą przykrywającą.

2. Do pokrycia głowy baranka: połóż ciasto na drucianej półce, twarzą do góry, nalej krem na twarz i uszy. W razie potrzeby powtórz.

3. Kiedy krem się uformuje włóż baranka do naczynia, lub białego kartonu na wymiar.

4. Na pozostałą część ciasta wraz z tylnymi partiami głowy oraz uszu, nałóż lukier. Za pomocą gwiazdki lub specjalnej końcówki do lukru wykonaj warstwę wełny na baranku. Jeśli używasz gwiazdki przesuwaj ją delikatnie, następnie za pomocą wykałaczki stwórz wrażenie puszystości.

5. Rezultatem powinna być lukrowana głowa i uszy, na pozostałej części ciasta powinna być puszysta masa, najlepiej kokosowa.

6. Do pomalowania twarzy użyj farb spożywczych.

7. Zawiąż kokardkę wokół szyi, w miejscu gdzie lukier styka się z masą.

8. Udekoruj podstawę ciasta leżącego na naczyniu. Otocz go wielkanocnymi słodyczami.

 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Często zastanawialiście się czym zaskoczyć gości i domowników w czasie Świąt Wielkanocnych. Wspaniałym pomysłem jest...
Jak zrobić paschę waniliową?
Często zastanawialiście się czym zaskoczyć gości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt