Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Skóra sucha i wrażliwa > Jak złagodzić podrażnienia na twarzy?

Jak złagodzić podrażnienia na twarzy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Podrażnienia skóry przybierają różne formy. Mogą się pojawić jako wysypka, zaczerwienienia, świąd, a w niektórych przypadkach nawet ból. Mogą być spowodowane przez reakcje alergiczne, brak higieny lub odpowiednich leków. Za każdym razem, gdy wystąpią u Ciebie podrażnienia skóry, aby je wyleczyć, możesz się obyć bez korzystania z wszelkich maści i kremów, jakimi oferuje rynek. Poniżej znajduje się 7 sposobów na złagodzenie podrażnień skóry.
1
Kostki lodu

Kostki lodu.

Aby złagodzić wysypkę, bądź zaczerwienienie dobrze jest pocierać twarz kostkami lodu. To powoduje, iż podrażnione komórki drętwieją co minimalizuje ból i świąd. Największa zaletą jest łatwa dostępność do lodu, ponieważ wystarczy tylko pójść do zamrażarki i wyciągnąć z niej potrzebną porcję.

2

Łagodny środek oczyszczający.

Jedną z głównych przyczyn podrażnień skóry są zarazki i bakterie. Więc kiedy zaczynają się pojawiać na twarzy pryszcze lub wysypka, pierwsze co należy zrobić to dokładnie zaobserwować podrażnione miejsca. Dobrym pomysłem jest użycie łagodnego środka oczyszczającego skórę, gdyż te o intensywnym działaniu mogą spowodować dalsze reakcje naskórka oraz dyskomfort.

3
Picie wody

Pij dużo wody.

Faktem jest, że jeśli skóra nie dostaje potrzebnej jej ilości wody, cera zaczyna tracić na wyglądzie. Podrażnienia skóry mogą być związane z niedoborem płynów w organizmie, więc staraj się uzupełniać wszelkie braki pijąc dużo wody.

Jak poradzić sobie z opuchniętymi oczami?
8 sposobów na spierzchnięte usta
Jak zrobić żel aloesowy?
Jak przygotować kąpiel dla poprawy urody?
4
Aloes

Naturalny aloes.

Aloes to jeden z najbardziej użytecznych składników naturalnych, który można zastosować na popękaną skórę. Przede wszystkim ma właściwości antyseptyczne, a więc zapobiega wszelkim zakażeniom, zabijając zarazki i bakterie. Poza tym jest pełen witamin A, B i C, które regenerują skórę i przywracają ją do prawidłowego wyglądu.

5

Soda oczyszczona.

Do zminimalizowania świądu skóry idealnie nadaje się soda oczyszczona. Po dokładnym wymyciu twarzy i po usunięciu czynnika powodującego podrażnienie, należy zmieszać sodę oczyszczoną z wodą, tak aby powstała gęsta pasta. Kiedy nałożysz ją na twarz, zobaczysz jak szybko działa.

6

Witamina E.

Kolejnym wspaniałym środkiem łagodzącym podrażnienia jest witamina E. Może być przyjmowana w formie kapsułek, jednak dla lepszego efektu zaleca się użycie tej witaminy w postaci olejku bezpośrednio na skórę. Delikatnie wmasowując w podrażnioną skórę, zauważysz efekty niemal natychmiast.

7

Rozcieńczony balsam galmanu.

Balsam galmanu jest odpowiedni do zastosowania na podrażnienia skóry nie będące zbyt poważnymi. Dobrze jest go rozcieńczyć delikatnie wodą, przez co nie będzie taki stężony podczas kontaktu z i tak już delikatną i wrażliwą skórą. To rozwiązanie w większości przypadków powinno zminimalizować problem.

Podrażnienia na skórze mogą się pojawić bez reguły i w dowolnym czasie. Poza tym niektóre osoby są na nie bardziej podatne niż inne. Wskazówki zamieszczone powyżej są bardzo skuteczne, szczególnie w przypadkach kiedy podrażnienia pojawiają się często.

 3.8/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kjbkjb - 2013-04-06
Przy takiej skórze dobrze jest zamiast używania peelingów gruboziarnistych - drobnoziarniste, albo jeszcze lepiej enzymatyczne. Przy użyciu delikatnego peelingu enzymatycznego, naskórek oczyści się, ale nie podrażni, ponieważ nie jest mechaniczny (nie trzemy drobinkami po twarzy). Innym rozwiązaniem jest peeling kawitacyjny, który można wykonać w gabinecie kosmetycznym. Jest bezbolesny i nie podrażnia skóry.
Dla takich skór dobrym rozwiązaniem jest maska algowa. Jeśli nie wiemy jak ją zrobić (trzeba nabrać wprawy w rozrabianiu i szybko zastyga), możemy wybrać się do kosmetyczki. Dobre serum i ta maska i buzia wrażliwa jest w niebie!
Myślę, że jeśli macie skórę wrażliwą, to może warto schować krem do lodówki :)? Nakładany zimny krem przyniesie ukojenie dla skóry.
Kupując tonik, sprawdźcie czy nie ma w nim alkoholu, który wysuszy, podrażni skórę. Poleca świetny tonik z Ziaji (kosztują ok 5 zł). Ogólnie tonik ma przywrócić pH naszej skóry, więc nie warto wydawać na niego dużo pieniędzy :)
Warto też sprawdzić, czy w kremie jaki używamy znajduje się alantoina, która świetnie łagodzi podrażnioną skórę.
Podczas golenia w szybki sposób chcemy pozbyć się jak najwięcej włosów. Niestety są tego konsekwencje, podrażnienia. ...
4 domowe sposoby na podrażnioną skórę po goleniu
Podczas golenia w szybki sposób chcemy pozbyć się jak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt