Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Skóra sucha i wrażliwa > Jak złagodzić podrażnienia na twarzy?

Jak złagodzić podrażnienia na twarzy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Podrażnienia skóry przybierają różne formy. Mogą się pojawić jako wysypka, zaczerwienienia, świąd, a w niektórych przypadkach nawet ból. Mogą być spowodowane przez reakcje alergiczne, brak higieny lub odpowiednich leków. Za każdym razem, gdy wystąpią u Ciebie podrażnienia skóry, aby je wyleczyć, możesz się obyć bez korzystania z wszelkich maści i kremów, jakimi oferuje rynek. Poniżej znajduje się 7 sposobów na złagodzenie podrażnień skóry.
1
Kostki lodu

Kostki lodu.

Aby złagodzić wysypkę, bądź zaczerwienienie dobrze jest pocierać twarz kostkami lodu. To powoduje, iż podrażnione komórki drętwieją co minimalizuje ból i świąd. Największa zaletą jest łatwa dostępność do lodu, ponieważ wystarczy tylko pójść do zamrażarki i wyciągnąć z niej potrzebną porcję.

2

Łagodny środek oczyszczający.

Jedną z głównych przyczyn podrażnień skóry są zarazki i bakterie. Więc kiedy zaczynają się pojawiać na twarzy pryszcze lub wysypka, pierwsze co należy zrobić to dokładnie zaobserwować podrażnione miejsca. Dobrym pomysłem jest użycie łagodnego środka oczyszczającego skórę, gdyż te o intensywnym działaniu mogą spowodować dalsze reakcje naskórka oraz dyskomfort.

3
Picie wody

Pij dużo wody.

Faktem jest, że jeśli skóra nie dostaje potrzebnej jej ilości wody, cera zaczyna tracić na wyglądzie. Podrażnienia skóry mogą być związane z niedoborem płynów w organizmie, więc staraj się uzupełniać wszelkie braki pijąc dużo wody.

Jak określić typ kolorystyczny swojej cery?
Jak zrobić peeling z kawy?
Jak wykorzystać cytrynę do poprawy wyglądu?
Jak poprawić swój wygląd?
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kjbkjb - 2013-04-06
Przy takiej skórze dobrze jest zamiast używania peelingów gruboziarnistych - drobnoziarniste, albo jeszcze lepiej enzymatyczne. Przy użyciu delikatnego peelingu enzymatycznego, naskórek oczyści się, ale nie podrażni, ponieważ nie jest mechaniczny (nie trzemy drobinkami po twarzy). Innym rozwiązaniem jest peeling kawitacyjny, który można wykonać w gabinecie kosmetycznym. Jest bezbolesny i nie podrażnia skóry.
Dla takich skór dobrym rozwiązaniem jest maska algowa. Jeśli nie wiemy jak ją zrobić (trzeba nabrać wprawy w rozrabianiu i szybko zastyga), możemy wybrać się do kosmetyczki. Dobre serum i ta maska i buzia wrażliwa jest w niebie!
Myślę, że jeśli macie skórę wrażliwą, to może warto schować krem do lodówki :)? Nakładany zimny krem przyniesie ukojenie dla skóry.
Kupując tonik, sprawdźcie czy nie ma w nim alkoholu, który wysuszy, podrażni skórę. Poleca świetny tonik z Ziaji (kosztują ok 5 zł). Ogólnie tonik ma przywrócić pH naszej skóry, więc nie warto wydawać na niego dużo pieniędzy :)
Warto też sprawdzić, czy w kremie jaki używamy znajduje się alantoina, która świetnie łagodzi podrażnioną skórę.
Męczą cię ciągłe podrażnienia twarzy np. na skutek poparzeń słonecznych, czy golenia? Dzięki opisanym tutaj domowym...
Domowe sposoby na podrażnioną skórę twarzy
Męczą cię ciągłe podrażnienia twarzy np. na skutek...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Danuta Lisowska
  • Damian Wojciech
  • Mączek Pączek
  • Monika Jurczyk
  • Winona Winona
  • Agata Niemotko
  • Marek Krzeminski
  • Ewa Włodarczyk
  • Maciek Paluchniak
  • Bożena Burka
  • Adrian Bujak
  • Marzena Buczek
  • Monika Salamon
pasożyt