Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić sztuczne kwiatki?

Jak zrobić sztuczne kwiatki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każda mama będzie zachwycona gdy otrzyma od swojej pociechy, bukiet sztucznych kwiatków. Można je także zrobić po to, by przyozdobiły ładnie stół, a są to kwiaty idealne do tego celu, ponieważ nie wydzielają żadnych duszących zapachów. Można je zrobić bardzo prosto i szybko, a starannie wykonane będą stanowić trwałą i śliczną ozdobę.
1
Potrzebne nam będą:

- dwa papierowe filtry do kawy
- Wodne farbki (przynajmniej dwa kolory)
- Patyk do szaszłyka lub kolorowa słomka od napoju
- Klejąca taśma
- I zielona farbka plakatowa.
- Oraz dwa talerzyki
2
Na talerzyki należy wylać po trochu wody i zafarbować ją farbkami wodnymi, na dwa różne kolory, np. czerwony i fioletowy. Do kolorowej wody wrzucamy po jednym filtrze do kawy i czekamy aż naciągną się kolorem. Po czym delikatnie je wyjmujemy i bardzo ostrożnie wyciskamy. Odkładamy wyciśnięte filtry do wyschnięcia.

Patyczek od szaszłyka lub słomkę do picia, starannie równomiernie, malujemy zielona plakatówką i również czekamy aż wyschnie.
3
Filtr od kawy składamy na pół i jeszcze raz na pół i jeszcze raz na pół. Tak abyśmy w końcu trzymali w palcach coś w stylu rożka. Na róże naszego rożka (tak gdzie są wolne końcówki) zaznaczamy ołówkiem kształt płatka, czyli malujemy wygiętą w łuk linię, po czym bierzemy nożyczki i tniemy zgodnie z tą linią, nabierając między nożyczki naraz wszystkie warstwy.

Z drugim filtrem postępujemy identycznie z tym, że zaznaczenie i wycięcie płatka robimy nieco niżej tak aby był mniejszy od poprzedniego.
Jak zrobić pingwina z butelek po napojach?
Jak zrobić kolaż?
Jak malować szkło?
Jak zrobić wiklinę z papieru?
4
Teraz wkładamy ten mniejszy filtr w większy i przebijamy go od spodu pomalowanym patyczkiem do szaszłyków. Jeśli używamy słomki do picia, będziemy musieli odciąć koniuszek naszych filtrów aby słomka się przez nie przecisnęła, jednak uważajmy aby nie zrobić zbyt dużej dziurki.
Teraz musimy od spodu owinąć delikatnie część filtra i część patyczka, tak aby przytwierdzić dobrze nasz kwiatek do łodyżki. Staramy się to zrobić bardzo dokładnie i estetycznie, ponieważ ta część będzie widoczna.

Pozostaje bardzo ostrożne rozchylenie płatków kwiatu, tak aby wyglądał jakby dopiero co zakwitł.
5
Możemy jeszcze dodatkowo wyciąć listki z zielonego kartonu, lub jeśli lubimy delikatny wygląd z zielonej krepiny. Owijamy końcówkę takiego listka, wokół łodyżki z patyczka i przytwierdzamy taśma i gotowe!

Kwiatki ślicznie prezentują się pojedynczo, ale jeszcze ładniej wyglądają złożone w bukiecik.
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Prezentuję kwiatki dla każdego. No bo na pewno każdy w domu znajdzie wytłaczanki na jajka, nożyczki, czy farby. Jest to...
Jak zrobić kwiatki z wytłaczanek na jajka?
Prezentuję kwiatki dla każdego. No bo na pewno każdy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt