Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Mycie okien > Jak dobrze umyć okna?

Jak dobrze umyć okna?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wielkie mycie okien przypada w polce przynajmniej raz w roku, a mianowicie przed świętami Wielkiej nocy. Wszystkie panie domu jak jeden mąż otwierają wtedy na oścież swoje okiennice i uparcie szorują póki blask szyb nie jest w stanie porazić sąsiada. Oczywistą sprawą jest jednak to, że okna należy myć częściej niż raz do roku, a żeby ułatwić tą czynność poniżej przedstawione jest kilka porad, których zadaniem jest właśnie przyspieszenie i ułatwienie pracy.
1
Jeśli ktoś zechciałby umyć okna przed innymi wielkimi świętami, a mianowicie Bożego Narodzenia, lepiej niech zachowa ostrożność, ponieważ szkło w niskiej temperaturze staje się bardzo kruche i łatwo ulega pęknięciom.
2
Tak jak zimnych dni należy unikać również zbyt słonecznych. Mycie okna w pełnym słońcu całkowicie mija się z celem. Każda nałożona przez nas warstwa wody, ze środkiem myjącym pod wpływem mocnego słońca, natychmiast wysycha, tworząc nieestetyczne smugi. Najlepiej więc do mycia okien nadają się pochmurne, ale suche dni.
3
Oszczędnie i ekologicznie umyjesz szyby wodą z dodatkiem octu (ocet możesz też zastąpić denaturatem). Do polerowania możesz natomiast użyć starych gazet (ale nie tych kolorowych śliskich), świetnie się w tej roli sprawdzają i nie pozostawiają smug.
4
Kilka kropel gliceryny, dodane do wody zapewnią szybom ochronę, przed osadzaniem się brudu i wszelkiego kurzu, także podczas deszczu nie będą powstawały smugi z wody. Zimą natomiast warto dodać trochę denaturatu do wody, szyby nie będą wtedy zamarzać.
Jak wyczyścić przypalony garnek?
Jak czyścić dywany?
Jak pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań?
Jak rozciągnąć jeansy?
5
Skórzaną myjkę do szyb po każdym użyciu należy dokładnie wypłukać w wodzie z solą, dzięki temu na długo pozostanie miękka i sprężysta.
6
Jeśli masz w domu żaluzje lub rolety, raz na miesiąc natrzyj ich sznur świecą dzięki czemu będą dłużej chodziły gładko i nie zacinały się.
7
Szkło ręcznie malowane, łatwo zniszczyć tradycyjnymi środkami myjącymi, dlatego najbezpieczniej jest przecierać je sucha lub lekko wilgotną, miękką ściereczką.
8
Drewniane ramy i parapety, należy regularnie przecierać pastą do podłogi i je polerować, Zapewni im to dłuższą żywotność.
9
Jeśli stajesz przed zadaniem umycia bardzo brudnych szyb, natrzyj je najpierw olejem lnianym i zmyj go dopiero po godzinie i umyj szybę jak zawsze wodą z dodatkiem środków myjących. Szyba znów stanie się czysta i przejrzysta.
10
Ślady po farbie olejnej, zlikwidujemy z szyby salą amoniakalną, inaczej salmiakiem. Natomiast ślady po taśmie klejącej wystarczy przetrzeć zmywaczem do paznokci.
Przeczytaj teraz: Jak sprzątać mieszkanie?
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

ela - 2014-10-27
Ja używam multi ściereczki. Przeciera sie tylko sama woda i nie trzeba polerwoac. zero smug
 
Okna, okna, okna, gdziekolwiek się nie odwrócisz, wszędzie zobaczysz okna. Okna mogą wydawać się czyste, ale w...
Jak umyć okno?
Okna, okna, okna, gdziekolwiek się nie odwrócisz, wszędzie zobaczysz okna. Okna mogą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt