Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Mycie okien > Jak dobrze umyć okna?

Jak dobrze umyć okna?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wielkie mycie okien przypada w polce przynajmniej raz w roku, a mianowicie przed świętami Wielkiej nocy. Wszystkie panie domu jak jeden mąż otwierają wtedy na oścież swoje okiennice i uparcie szorują póki blask szyb nie jest w stanie porazić sąsiada. Oczywistą sprawą jest jednak to, że okna należy myć częściej niż raz do roku, a żeby ułatwić tą czynność poniżej przedstawione jest kilka porad, których zadaniem jest właśnie przyspieszenie i ułatwienie pracy.
1
Jeśli ktoś zechciałby umyć okna przed innymi wielkimi świętami, a mianowicie Bożego Narodzenia, lepiej niech zachowa ostrożność, ponieważ szkło w niskiej temperaturze staje się bardzo kruche i łatwo ulega pęknięciom.
2
Tak jak zimnych dni należy unikać również zbyt słonecznych. Mycie okna w pełnym słońcu całkowicie mija się z celem. Każda nałożona przez nas warstwa wody, ze środkiem myjącym pod wpływem mocnego słońca, natychmiast wysycha, tworząc nieestetyczne smugi. Najlepiej więc do mycia okien nadają się pochmurne, ale suche dni.
3
Oszczędnie i ekologicznie umyjesz szyby wodą z dodatkiem octu (ocet możesz też zastąpić denaturatem). Do polerowania możesz natomiast użyć starych gazet (ale nie tych kolorowych śliskich), świetnie się w tej roli sprawdzają i nie pozostawiają smug.
4
Kilka kropel gliceryny, dodane do wody zapewnią szybom ochronę, przed osadzaniem się brudu i wszelkiego kurzu, także podczas deszczu nie będą powstawały smugi z wody. Zimą natomiast warto dodać trochę denaturatu do wody, szyby nie będą wtedy zamarzać.
Jak pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań?
Jak zwalczyć mole spożywcze?
Jak pozbyć się brzydkiego zapachu w szafie?
Jak usunąć plamy z żywicy?
5
Skórzaną myjkę do szyb po każdym użyciu należy dokładnie wypłukać w wodzie z solą, dzięki temu na długo pozostanie miękka i sprężysta.
6
Jeśli masz w domu żaluzje lub rolety, raz na miesiąc natrzyj ich sznur świecą dzięki czemu będą dłużej chodziły gładko i nie zacinały się.
7
Szkło ręcznie malowane, łatwo zniszczyć tradycyjnymi środkami myjącymi, dlatego najbezpieczniej jest przecierać je sucha lub lekko wilgotną, miękką ściereczką.
8
Drewniane ramy i parapety, należy regularnie przecierać pastą do podłogi i je polerować, Zapewni im to dłuższą żywotność.
9
Jeśli stajesz przed zadaniem umycia bardzo brudnych szyb, natrzyj je najpierw olejem lnianym i zmyj go dopiero po godzinie i umyj szybę jak zawsze wodą z dodatkiem środków myjących. Szyba znów stanie się czysta i przejrzysta.
10
Ślady po farbie olejnej, zlikwidujemy z szyby salą amoniakalną, inaczej salmiakiem. Natomiast ślady po taśmie klejącej wystarczy przetrzeć zmywaczem do paznokci.
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

ela - 2014-10-27
Ja używam multi ściereczki. Przeciera sie tylko sama woda i nie trzeba polerwoac. zero smug
Jest jedna zasadnicza różnica pomiędzy normalnym szkłem, a szkłem matowym. Normalne szyby są płaskie i transparentne...
Jak myć szyby matowe?
Jest jedna zasadnicza różnica pomiędzy normalnym szkłem, a szkłem matowym. Normalne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt