Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przystawki > Jak zrobić ciasto francuskie?
Jak zrobić ciasto francuskie?

Jak zrobić ciasto francuskie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
Prawdziwy przysmak – wielowarstwowe ciasto francuskie. Można je wykorzystywać zarówno do dań słonych jak i słodkich deserów, jest bardzo smaczne, kruche i niestety niemiłosiernie kalorycznie. Od czasu do czasu można sobie jednak nieco pofolgować i przygotować danie na jego bazie. Wszelkie jedzenie z ciastem francuskim doskonale sprawdzają się na przyjęciach, ponieważ zazwyczaj łatwo wziąć je w rękę i wszyscy je lubią.
1
Składniki na cisto:

40 dag maki
Jedno jajo
20 ml czystej wódki
2 łyżki letniej wody
20 dag masła
2
Podstawowe ciasto zagniatamy z mąki, jaja, wódki i wody, kula powinna być elastyczna i pulchna. Następnie posypujemy stolnicę mąką i układamy na niej kawałek masła, które także przyprószamy mąką. Następnie wałkiem spłaszczamy nasze masło go grubości ok. 1,5 cm.

Masło na chwilę odkładamy i zaczynamy rozwałkowywać ciasto, tak aby stało się dosyć cienkim placuszkiem. Układamy na tym placku spłaszczone masło i przykrywamy je brzegami ciasta, które wystają spod masła. Musimy tak jakby zapakować kawałek masła w kopertę z ciasta. Ponownie zaczynamy wałkować, ale UWAGA! Wałkujemy tylko w jedną stronę, a nie jak normalnie tam i z powrotem. Masło powinno podczas tego wałkowania dobrze połączyć się z ciastem.

Później rozwałkowany placek składamy luźno na cztery i wkładamy na 10 minut do lodówki. Po tym czasie ponownie rozwałkowujemy ciasto, znów składamy na cztery i c chowamy do lodówki. Powtarzamy tę sekwencję cztery razy, dzięki temu cisto podczas pieczenia będzie charakterystycznie się rozwarstwiać.

Gotowe ciasto możemy od razu użyć, lub przechowywać w zamrażalniku.
Z ciasta francuskiego możemy przygotować szybkie i bardzo proste, a przy tym smaczne przekąski.
3
Na słodko:

Dzielimy cisto na niewielkie kwadraciki i w każdym z nich układamy kawałek jabłka, posypujemy je cynamonem i cukrem, po czym zawijamy w małe paczuszki ciastowe i pieczemy w piekarniku i mamy gotowe pyszne maleńkie ciasteczka o smaku jabłecznika.
4
Na słono:

Przepyszną przekąska są proste hot dogi w cieście francuskim. Zaopatrzamy się w parówki, lub jeśli wolimy małe porcje małe kiełbaski typu „smerfy”. Każdą kiełbaskę owijamy plasterkiem żółtego sera, oraz plastrem ciasta. Górę ciasta lekko nacinamy nożem i wkładamy całość do piekarnika.

Tak przygotowane hot dogi możemy podawać z różnymi sosami do maczania, z pewnością rozejdą się w mgnieniu oka.
Jak ubić białko na sztywno?
Jak zrobić toffi?
Jak zrobić naleśniki z bananami i nutellą?
Jak zrobić ciasteczka z wróżbą?
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przygotowanie croissantów w domu nie jest rzeczą trudną. Nie wymaga drogich i skomplikowanych składników, ale za to...
Jak zrobić croissanty z ciasta francuskiego?
Przygotowanie croissantów w domu nie jest rzeczą trudną...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Katarzyna Skierkowska
  • Anna Katarzyna Perekitko
  • Iwona Szczerepa
  • Renata Ryczek
  • Anna Pustelny
  • Zbigniew Beton
  • Monika Mickiewicz
  • Nina Tanska
  • Grażyna Woźniak
  • Marian Matyja
  • Izolda Izolda
  • Maciej Lisowski
  • Danuta Mazurkiewicz
  • Maria Wyszyńska
  • Ryszard Chromik
  • Awe Wiki
  • Aneta Budziszewska
  • Tomasz Ratkowski
  • Halina Dwojak
  • Paweł Rozmus
  • Lauren McClose
  • Wladyslaw Remiasz
  • Elżbieta Reszotnik
  • Mieczysław Wiszniewski
  • Zdzisław Sztrom
  • Joanna Budasz
  • Jan Majchrzyk
  • Franciszek Błaszczyński
pasożyt