Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Zabawy dla Dzieci > Jak wykonać pirata ze starej drewnianej łyżki?
Jak wykonać pirata ze starej drewnianej łyżki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
Wszyscy właściwie w dzieciństwie lubili tworzyć różnego rodzaju pacynki, pajacyki i ludziki. Nieodmiennie zawsze była to świetna zabawa dla dzieci i artystycznie wykorzystanie najróżniejszych resztek. Dajmy naszym pociechom taką możliwość artystycznego wyżycia, możemy być pewni że zajmą się sobą na kilka godzin a duma z własnoręcznego stworzenia czegoś jest nieoceniona.
1
Potrzebne nam będą:

- Stara drewniana łyżka, jeszcze lepiej wyglądałaby drewniana kulka do ciasta, ponieważ wspaniale imituje głowę.
- Dwa lub trzy troszkę większe kawałki kolorowego papieru na płaszcz pirata
- Mniejsze skrawki kolorowych materiałów
- Skrawki włóczki
- Pisaki
- sznurek
- Klej
2
Zaczynamy od wytłumaczenia dziecku i pobudzenia jego wyobraźni do tego, aby zobaczył w drewnianej łyżce głowę pirata i jego tułów, które trzeba tylko ubrać.

Rozpoczynamy od stworzenia fizjonomii twarzy. Oczy nos i usta malujemy kolorowymi pisakami, możemy też dodać piegi, kolczyk w nosie i wszystko co przyjdzie nam do głowy.
3
Teraz zajmijmy się podstawowym ubraniem pirata. Wilki morskie często byli ubrani bardzo kolorowo i kilkuwarstwowo. Zbierzmy więc dwie albo trzy warstwy różnych, kolorowych materiałów i owińmy nimi trzonek łyżki niczym płaszczem. Całość umocujmy związując mocno sznurkiem w okolicach „szyi” naszego pirata.
4
Następuje moment w którym możemy zabrać się za fryzurę naszej pacynki. Wykorzystujemy do tego resztki włóczki, tniemy z niech w miarę równe kawałki i pojedynczo przyklejamy do "głowy" pirata, układając je we fryzurę. Kawałki powinny być nieco dłuższe tak aby nasz pirat miał długie włosy, gdy wyschną możesz je np. związać z tyłu w kitkę kawałkiem kolorowej np. czerwonej włóczki.
5
Możemy też stworzyć brodę i wąsy u naszego pirata. Również do tego celu używamy kawałków włóczki, jednak nieco krótsze, takie aby broda i wąsy nie zakrywały całej twarzy naszej pacynki.
6
Pozostaje już tylko wykończenie naszego pirata. Możemy na głowie i na włosach zawiązać mu np. chustę z kawałka kolorowego materiału, dzięki temu pirat stanie się bardziej kolorowy i prawdziwy, fajnie wygląda jeśli spod chustki wystają dłuższe kawałki włóczki, niczym prawdziwe pirackie dredy jak u kapitana statku.
7
Jeśli chcemy aby nasza pacynka wyglądała jeszcze zabawniej i ciekawej, możemy wziąć niewielki kawałek czarnego materiału i przewiązać nim jedno oko naszej pacynki.
Jak szybko namalować róże?
Jak ozdobić album na zdjęcia?
Jak zrobić palnik z puszki od piwa?
Jak zrobić półkę do pokoju dziecięcego – pokój chłopca?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić pacynki?
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ewelina82 - 2013-01-28
Drewniana łyżka może także służyć do wykonania postaci dziewczynki. W tym przypadku potrzebujemy drewnianą łyżkę i skrawki różnokolorowej bibuły, które przylepiamy na łyżkę: na przykład żółta bibuła imitująca włosy, czerwona bibuła imitująca koszulkę i czarna spódniczkę, dodatkowo twarz (czyli oczy, usta nos) robimy przy pomocy pisaków. Można z drewnianej łyżki wyczarować kwiat w doniczce, potrzebujemy wtedy plastikową doniczkę wypełnioną kamykami i plasteliną aby łyżka się utrzymała w środku, łyżkę ozdabiamy tak jakby była "główką" kwiatu. Bardzo fajne pacynki można także wykonać z drewnianego widelca. Może on imitować zajączka lub króliczka, schemat postępowania jest podobny do wykonywania pirata i łyżki, potrzebujemy głównie bibułę i skrawki materiału.
Pacynki, których wykonanie przedstawiamy poniżej są niezwykle łatwe do zrobienia, dostarczają mnóstwo dobrej zabawy, a...
Jak zrobić pacynkę króliczka?
Pacynki, których wykonanie przedstawiamy poniżej są...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Ariel Malinowski
  • Natasza Mirzoyan
  • Sylwia Lewandowska
  • Agnieszka Mizera
  • Wera Kurasz
  • Kinga Szymon Zwardoń
  • Ewa Kozłowska
  • Danuta Mikulska
  • Radosław Fitas
  • Daria Stefan
  • Ania Rutkowska
  • Joanna Gurgul
  • Piotrek Karasiński
  • Wioletta Borowska
  • Jolanta Sadlowska
  • Marek Jan Kochanek
  • Sylwia Maciak
  • Justyna Wysocka
  • Joanna Denek
  • Tobiasz Sypniewski
  • Weronika Bałaban
  • Stanisława Urjasz
  • Max Maximus
  • Piotr Kaim
  • Sabina Michalska Sobczyńska
  • Maria Sopata
  • Adam Jaźwiński
  • Iwona Staniszewska
  • Kazimierz Wierzbicki
  • Tyberiusz Bednarek
pasożyt