Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Zabawy dla Dzieci > Jak wykonać pirata ze starej drewnianej łyżki?
Jak wykonać pirata ze starej drewnianej łyżki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wszyscy właściwie w dzieciństwie lubili tworzyć różnego rodzaju pacynki, pajacyki i ludziki. Nieodmiennie zawsze była to świetna zabawa dla dzieci i artystycznie wykorzystanie najróżniejszych resztek. Dajmy naszym pociechom taką możliwość artystycznego wyżycia, możemy być pewni że zajmą się sobą na kilka godzin a duma z własnoręcznego stworzenia czegoś jest nieoceniona.
1
Potrzebne nam będą:

- Stara drewniana łyżka, jeszcze lepiej wyglądałaby drewniana kulka do ciasta, ponieważ wspaniale imituje głowę.
- Dwa lub trzy troszkę większe kawałki kolorowego papieru na płaszcz pirata
- Mniejsze skrawki kolorowych materiałów
- Skrawki włóczki
- Pisaki
- sznurek
- Klej
2
Zaczynamy od wytłumaczenia dziecku i pobudzenia jego wyobraźni do tego, aby zobaczył w drewnianej łyżce głowę pirata i jego tułów, które trzeba tylko ubrać.

Rozpoczynamy od stworzenia fizjonomii twarzy. Oczy nos i usta malujemy kolorowymi pisakami, możemy też dodać piegi, kolczyk w nosie i wszystko co przyjdzie nam do głowy.
3
Teraz zajmijmy się podstawowym ubraniem pirata. Wilki morskie często byli ubrani bardzo kolorowo i kilkuwarstwowo. Zbierzmy więc dwie albo trzy warstwy różnych, kolorowych materiałów i owińmy nimi trzonek łyżki niczym płaszczem. Całość umocujmy związując mocno sznurkiem w okolicach „szyi” naszego pirata.
4
Następuje moment w którym możemy zabrać się za fryzurę naszej pacynki. Wykorzystujemy do tego resztki włóczki, tniemy z niech w miarę równe kawałki i pojedynczo przyklejamy do "głowy" pirata, układając je we fryzurę. Kawałki powinny być nieco dłuższe tak aby nasz pirat miał długie włosy, gdy wyschną możesz je np. związać z tyłu w kitkę kawałkiem kolorowej np. czerwonej włóczki.
5
Możemy też stworzyć brodę i wąsy u naszego pirata. Również do tego celu używamy kawałków włóczki, jednak nieco krótsze, takie aby broda i wąsy nie zakrywały całej twarzy naszej pacynki.
6
Pozostaje już tylko wykończenie naszego pirata. Możemy na głowie i na włosach zawiązać mu np. chustę z kawałka kolorowego materiału, dzięki temu pirat stanie się bardziej kolorowy i prawdziwy, fajnie wygląda jeśli spod chustki wystają dłuższe kawałki włóczki, niczym prawdziwe pirackie dredy jak u kapitana statku.
7
Jeśli chcemy aby nasza pacynka wyglądała jeszcze zabawniej i ciekawej, możemy wziąć niewielki kawałek czarnego materiału i przewiązać nim jedno oko naszej pacynki.
Jak zrobić kartkę w kształcie tulipana?
Jak uszyć pufę?
Jak zrobić wąsy na patyku?
Jak zrobić skarpety na prezenty?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić pacynki?
 4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ewelina82 - 2013-01-28
Drewniana łyżka może także służyć do wykonania postaci dziewczynki. W tym przypadku potrzebujemy drewnianą łyżkę i skrawki różnokolorowej bibuły, które przylepiamy na łyżkę: na przykład żółta bibuła imitująca włosy, czerwona bibuła imitująca koszulkę i czarna spódniczkę, dodatkowo twarz (czyli oczy, usta nos) robimy przy pomocy pisaków. Można z drewnianej łyżki wyczarować kwiat w doniczce, potrzebujemy wtedy plastikową doniczkę wypełnioną kamykami i plasteliną aby łyżka się utrzymała w środku, łyżkę ozdabiamy tak jakby była "główką" kwiatu. Bardzo fajne pacynki można także wykonać z drewnianego widelca. Może on imitować zajączka lub króliczka, schemat postępowania jest podobny do wykonywania pirata i łyżki, potrzebujemy głównie bibułę i skrawki materiału.
 
Potrzebujesz nowych podkładek pod szklanki, ale nie chcesz wydawać kolejnych pieniędzy na nowe? Nic prostszego, zrób je...
Jak zrobić podkładkę pod kubek?
Potrzebujesz nowych podkładek pod szklanki, ale nie chcesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt