Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak pozbyć się kotów z ogrodu?

Jak pozbyć się kotów z ogrodu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.9/5 (46 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeżeli chcesz się pozbyć kotów ze swojego ogrodu, masz dwie opcje: naturalne albo chemiczne metody humanitarnego odstraszania zwierząt. Wiele osób zgodzi się, że koty są bardzo miłymi zwierzętami, ale jeśli mamy w ogrodzie warzywniak możemy mieć poważny problem. Futrzaki niszczą nam warzywa, grzebią w ziemi i podgryzają nam roślinki. Poniżej znajdziecie sprawdzone sposoby, które pomogą wam pozbyć się niechcianych kocich gości w ogrodzie.
1

Metody chemiczne.

Spray przeciw kotom

Możesz kupić odstraszacz dla kotów w sprayu w sklepie zoologicznym albo w sklepie z materiałami ogrodowymi. Jednak taki spray, nie stanowi długotrwałego rozwiązania, ponieważ środek chemiczny zazwyczaj zostaje spłukany przez deszcz.

2
Zraszacz

Naturalne metody.

Nie ma nic gorszego, niż zorientowanie się, że bezpańskie koty zniszczyły Twój ogród. Możesz rozwiązać ten problem w naturalny sposób, bez potrzeby sięgania po chemikalia.

Zraszacze i folie

Na przykład, koty nie lubią niespodzianek. Włączenie znienacka zraszacza, zapewni Ci skuteczne odstraszenie kotów. Poza tym, koty nie lubią też poruszania się po nieprzyjemnych powierzchniach. Owiń płot lub bramę, którymi koty dostają się do Twojego ogrodu, folią. Zamierzeniem jest stworzenie nieprzyjemnego podłoża, po którym będzie stąpać kot, a przy tym nie wyrządzi do zwierzęciu żadnego bólu.

3

Ruta zwyczajna

Niektóre rośliny mogą pomóc w odstraszeniu kotów. Ruta zwyczajna jest rośliną, której koty wyjątkowo nie znoszą. Jednak obchodź się z nią ostrożnie, gdyż może ona podrażniać ludzką skórę.

4

Inne metody

Jeżeli Twój ogród jest odwiedzany przez stałego kociego gościa, który wydaje się być dobrze odżywiony, najprawdopodobniej należy on do jednego z Twoich sąsiadów. Spróbuj dowiedzieć się do kogo należy zwierzę i przedyskutować sytuację z właścicielami, zaznaczając, że ich kot stał się szkodnikiem w Twoim ogrodzie. Z drugiej strony, jeżeli widać, że kot z pewnością jest bezpański, zadzwoń po straż miejską i sprawdź, czy jest możliwość jego usunięcia z Twojego ogrodu.

Jak uprawiać rabarbar?
Jak uprawiać kalarepę?
Jak zwalczyć gryzonie w ogrodzie?
Jak sadzić groszek cukrowy?
 1.9/5 (46 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (34)

nela - 2016-09-06
tylko ścierki namoczone octem i koty już nie załatwiają się na kanapie w altanie działa! na ogródku też działa
Wiku - 2016-08-23
Żadne z tych metod nie podziałają u mnie... Mam cały płot od ulicy wraz tujami. Tuje - wysychają gdy kot na nie lub pod nie narobi. Spray przeciw kotom - nie podziała bo dość często pada. Kot się chowa w tych tujach więc zraszacze też do niczego. Folie? - NA płocie od ulicy - pójdzie jakiś pijany, co się często zdarza zerwie i zaraz wyrzuci - robiąc bałagan - a nie po to robiłem tyle lat porządki żeby folie się walały. Ruta też odpada bo po ogrodzie chodzą małe dzieci - mogły by tego dotknąć, a co gorsza później rączki wziąć do buzi. Kot zapewne jest bezpański, ale co z tego, skoro mieszkam na wsi i nie ma straży miejskiej...? Co zrobić? Tuje już zaczynają usychać. Dwie już są martwe.
sms - 2016-07-12
Znam jedną, zorganizować kolonię dla dzieci z Korei lub Wietnamu z własnym kucharzem .... nawet kostka nie zostanie
Lubię koty ale za długo się gotują - 2016-06-09
święta racja!
kn - 2016-05-19
tylko trutka na szczury!
A2 - 2016-05-16
Na pieski spacerujące często razem z właścicielami i za ich zgodą sikające oraz załatwiające się wzdłuż mojej posesji też znalazłam skuteczny sposób. Mianowicie wzdłuż ogrodzenia rozkładam po kilka gałązek z kolcami, które wiosną wycinam ze swoich róż i innych krzewów posiadających takowe kłujące łodygi. Działa!
mojnick - 2016-05-16
Lubie koty. Jednak jakis kuncwot sasiada przychodzil i zalatwial swoje potrzeby pod moim drzwiami do ogrodu. Otworzenie drzwi = smrod prosto w twarz, bo drzwi sa z poziomu piwnicy. Skuteczny sposob: wytloki z kawy z kawiarki lub kawowe fusy rozsypywane szczodorze tam gdzie kuncwot sie zalatwia. Do posiadaczy ogrodkow: jest to tez doskonaly nawoz, ktory rosliny bardzo lubia. Jesli macie duzy teren, prowadzcie zbiorke fusow wsrod znajomych i rodziny.
BBB - 2016-04-22
Na niechciane koty najlepsze sa skórki pomarańczy czy mandarynek.Wypróbowałam i działa.Nie podchodza pod dom tylko gdzies w okolicy płotu.Mam duzy teren,wiec nawet ich nieraz nie widze.Z drugiej strony dobrze ,ze sa,bo nie ma myszek w domu jesienią.Spróbujcie ta metode.
kasia - 2016-04-21
Ja już też wszystkiego próbowałam-w okolicy jest mało kotów ale zostały te,które mają właścicieli i niestety też w ogródku zaczęły się załatwiać(a w koło tyle pól,łąk)-stosowałam olejek lawendowy ale ten co przychodzi to załatwia sie przy lawendzie czyli na niego nie działa:(dzisiaj posypałam pieprzem i zpsikałam octem z goździkami zobaczymy czy jutro będzie niespodzianka.Ja uważam,że wszystkie bezpańskie koty powinno się sterylizować i kastrować wtedy populacja by się zmniejszyła na tyle,że wielu by miało spokój.Ja też miałam kota ale mój załatwiał się do burzówki chodząc z nami na spacer,wtedy była inwazja kotów w okolicy ale ktoś zrobił porządek- mój też się załapał:(Mozna by pomyślec o żywołapce i odławiać koty i sterylizować tyle,że te koszty sa ogromne i mało kogo stać na to by jeszcze za cudze koty płacić,ale to by zmniejszyło populację.
babcia - 2016-03-15
Przed kotami chronię się podobnie jak "Zenka" i "A2". Czyli na grządki kładę siatkę która leży tam cały rok i jest od razu umieszczona wyżej na rozgałęzionych patykach. Zdejmuję ją tylko gdy wysiewam i gdy rośliny są już wyższe i nie widać gołej ziemi. Ma to dwie zalety. 1) przeciw kotom 2) na siatce kładę włókninę aby nie wysiewały się chwasty. DZIAŁA !!! Ale problem mam z psami co to spacerują samopas i z właścicielami obsikując i załatwiając się wzdłuż mojej posesji. Pozdrawiam.
Zenka - 2016-03-14
Ja mam 1 kota, właścicielka 2 mieszkania 4. Nie jest fajnie bo do tego dochodzą obce koty.Bardzo trudno coś posadzić albo zrobić na działce przydomowej .Trzeba kombinować .Wyrównaliśmy teren, przykryliśmy siatką bo wiadomo świeża ziemia, nie ubita to jedna wspaniała kuweta!Jak robię warzywnik też przykrywam siatką , pikuję patyczkami,żeby kot nie mógł swojego kupra wsadzić pomiędzy.Czasami prawdę mówiąc też mam ochotę strzelać, ale....Co do piaskownic to wiadomo,że trzeba robić je z klapą i zamykać, a nie obwiniać koty za to ,że się załatwiają.Pies na posesji jest też dobrym sposobem na odstraszenie kotów. Wybijając wszystkie a to by trzeba zrobić ,żeby zniknął problem co niektórych tutejszych dyskutantów doprowadzilibyśmy do inwazji myszy i szczurów, których i tak nie brakuje.
Sah - 2016-03-07
Mam 4 koty wysterylizowane, generalnie koty uwielbiam ale wszystko ma swoje granice. Przyłazi do mnie taka jedna bezpańska menda i szcza mi na marmolit na domu a przed godziną nawet nadrzyzdał na szybę w pokoju. Jak się mam pozbyć tego kota tak żeby moim nic się nie stało? Trucia odpadają, miłujące koty ekologiczne karmicielki też niech sobie darują swoje komentarze, że to przecież nic strasznego, że śmierdzi, że to taka kocia natura i ma prawo drzyzdać gdzie chce.
Vik - 2015-08-04
Mam niechciane dzikie koty na posesji, rozmnożone do sporej gromady przez kocia karmicielkę, której celem życiowym jest hodowanie kotów na cudzym terenie. Mieszkam w Sopocie. Zgłosiłam problem do straży miejskiej, policji, sanepidu i towarzystwa opieki nad zwierzętami. NIKT w tym mieście nie jest w stanie mi pomóc. Kocie mamki np. zauważyły kotki za szyba pustostanu na parterze mojego budynku. Zostały sprowadzone 2 wozy strażackie, policja, TOnZ i jeszcze nie wiadomo kto. Kotów nie zabrali, ale zdewastowali sąsiadce okno, mieszkańcy posesji byli zastraszani prokuratorem i telewizją - no, krótko mówiąc: cyrk na kółkach. Do tej pory naliczyłam ok. 30 wtargnięć na moją posesję, bezkarnych. Takie postępowanie służb miejskich pcha ludzi do działania poza prawem, bo żadna służba nie jest w stanie zmniejszyć pogłowia dzikich kotów, które stanowią zagrożenie epidemiologiczne (pchły, kleszcze, borelioza), bo kocie wariatki grożą zrobieniem dymu ze sprawy. To jest prawdziwy terroryzm, zmuszanie ludzi do tolerowania zagrożenia na własnym podwórku. Zostały tu pomieszane podstawowe priorytety: ludzie dla kotów czy koty dla ludzi. Konia z rzędem temu, kto odpowie mi na to pytanie, przynajmniej w Sopocie?.
koteczki - 2015-07-05
Proponuje zeby "Nikt" podal mi swoj adres zamieszkania i bede przychodzic i srac codziennie pod okienkami. Zobaczymy czy reakcja bedzie taka sama. Przeciez to tez naturalne. Milego sprzatania gowna
Nikt - 2015-04-15
Czytam i własnym oczom nie wierzę... Ludzie, wam sie juz całkiem wszystko pomieszało, jaka proca, jakie trucie??? Kazdy ma prawo żyć a wy uzurpujecie sobie wyłaczne prawo do bycia wszedzie :( Jakie to smutne, bo już nawet nie śmieszne, przeszkadza nam wszystko począwszy od owadów po większe zwierzaki, mrówki...wytruć, krety, nornice, myszki olaboga wszystko niszczą, a koty? Zaraz, zaraz czy one przypadkiem nie polują na gryzonie? Hmmm, ja mam kilka kotów i zero gryzoni wokół domu i działki, robią kupy to prawda, ale czy człowiek za przeproszeniem nie sra??? Zajrzyjmy dalej niz czubek własnego nosa i dostrzeżmy w koncu ze nie jesteśmy panami tego świata...
A2 - 2015-04-10
Mam 3 koty i duży ogród wokół domu. Część ogrodu przeznaczyłam na ogród warzywny. Aby uniemożliwić kotom rozgrzebywanie i załatwianie się na grządkach kupiłam w Castoramie najtańszą siatkę o dużych oczkach (chyba 10x10 cm) - taką zwiniętą w 10 metrowe rolki. Są różnej szerokości. Mi odpowiadały 80-cio i 100 centymetrowe. Rozwinęłam i ręcznym sekatorem odcinałam na długość grządki którą zamierzałam chronić. Gdy roślinki nieco urosły, siatkę podparłam na niewysokich rozwidlonych gałęziach (mąż w tym roku zrobił mi druty). Takie rozwiązanie nie tylko nie pozwala kotom wejść na grządkę, ale mogę na nieco podwyższonej siatce rozścielić agrowłókninę aby wschodzącym roślinom było cieplej a na dodatek nie wysiewają się chwasty. Zakup jest jednorazowy a już 3 lata przynosi efekty. Pozdrawiam wszystkich a szczególnie kociarzy.
Bieszczyn - 2015-03-16
Koty moich wspaniałych sąsiadów zrobiły sobie u mnie na działce legowisko ubikację i polowania na ptaki czy nawet na jeże . Najgorsze że żadne z owoców niskich krzewinek nie nadaje się do jedzenia dla dziecka. Nie potrafię walczyć z kotami inaczej jak zacząć truć . Właściciele którym zwracałem uwagę śmieją mi się w twarz , ale straszą że jeżeli ich futrzak zdechnie oddadzą sprawę do sądu .W jaki sposób może z mojej działki korzystać dwu letni wnuczek jak cudze koty mają prawo zatruwać a mój wnuczek nie ma prawa się bawić nawet w piaskownicy bo olana i obsrana przez zwierzęta inteligencji obok mieszkającej
Bieszczyn - 2015-03-16
Już nie mam siły sprzątać na działce po kotach. Dziś znowu odchody w kilku miejscach .Tam gdzie już wysprzątane i przygotowana ziemia pod nowe sadzonki zrobione kopczyki z odchodami kocimi. Zrobi się cieplej zaczynam trucie bo albo działka dla mnie i mojej rodziny < wnuk ma 2 latka> albo sralnia dla zwierzątek inteligencji kozienickiej.
Linnea - 2015-02-26
A czy naprawde tak trudno jest po prostu zaopiekowac sie bezdomnym kotem? A jesli juz nie mozna tego zrobic to przynajmniej chyba mozna zawiezc do schroniska a nie dzwonic po straz miejska. Co robi straz miejska w Polsce z kotami? Mam nadzieje, ze ich nie zabija.
mela - 2015-01-05
Ja dokarmiam ptaki zimą a koty sąsiadów przychodzą i polują na te ptaszki. To jak mam lubić koty ? Dwa dni temu kot złapał na moich oczach dzięcioła :(
ane - 2014-10-14
Mam ten sam problem. Nie lubie kotow. Ja i moje dziecko mamy alergie na ich futro i zagraza to naszemu zdrowiu, a w ogrdzie ostatnio zauwazylam mnostwo nie proszonych gosci. Zdrowie mojego dziecka i moje czy kota? Odpowiedz juz znasz. Kupilam proce! Ucze sie strzelac!
c - 2014-08-16
zobaczcie ile pod tym artykułem agresji!!!ot cudowny gatunek ludzki. zabić, zniszczyć wszystko co się nie podoba. tak już jest że bezpańskie koty kręcą się tam, gdzie są myszy i jest trochę cieplej. normalne. walczą o życie. czy to takie dziwne? trochę empatii. a ze sposobów na kotki polecam zaadoptować. sama mam trzy (wysterylizowane, zadbane, więc silne), mają zadaszoną kuwetę i tylko tam sikają i robią kupę. no i tak im u mnie dobrze, że gonią intruzów, bo im zależy. proste, ale do tego trzeba myśleć. myśleć inaczej niż idiota.
do kociarzy - 2014-05-21
Taa rzodkiewka wyhodowana na kocich kupach a szczypiorek i pietruszka obsikane przez koty to oczywiście przysmaki.. Smacznego!
do kociarzy - 2014-05-21
Taa.. rzodkiewka wyhodowana na kocich kupach a szczypiorek i pietruszka obsikane przez koty to oczywiście przysmaki. Smacznego! ;/
common sense - 2014-02-24
Koty zabijają dla zabawy ptaki, płazy, gady, nietoperze. Gdyby do Twojego ogródka, Szanowny Kociarzu, przyłaził pies sąsiada, żeby obszczać Ci grządki i zabawić Twojego kota na śmierć, czy byłbyś zadowolony? Miejcie, Kociarze, odrobinę empatii i zrozumienia dla innych żywych istot.
Annihilator - 2013-07-16
Najpewniejszym sposobem na koty jest łopata pod ręką.
KOCIARA - 2013-06-14
A niby co takiego strasznego koty robia;p;p polaza sikna i tyle.......
skrzacik0007 - 2013-05-06
Wystarczy dobry pies :D
daria16rog - 2013-05-06
Ja mam już dosyć bezpańskich kotów łażących po mojej działce zostawiają tam swoje odchody i nawet nie wiesz kiedy i gdzie możesz stanąć na minie.
Julia - 2013-04-29
koty to są bardzo miłe i nieszkodliwe zwierzęta, kocham koty :)
grazyna2 - 2013-04-18
Nie wiem po co się ich pozbywać, ale jeśli już to proponuję wziąć psa ze schroniska- on popilnuje i koty odgoni
dobrykotek - 2013-04-11
Przecież koty są niezwykle pożyteczne w ogrodzie. Zero problemów z nornicami, kretami, myszami...
Bezpłatna, całodobowa pomoc w zwalczaniu szkodników ;) Zupełnie nie rozumiem tego artykułu...
Anna - 2013-03-11
Przecież kotek na działce przydaje je urody.
skrzacik0007 - 2013-03-01
Można je zastrzelić... z wiatrówki na przykład...
 
Jesień to ważna pora roku dla ogrodników. Muszą oni upewnić się, że ich ogród jest pozostawiony w jak najlepszej formie...
Jak dbać o ogród jesienią?
Jesień to ważna pora roku dla ogrodników. Muszą oni upewnić się, że ich ogród...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt