Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak pozbyć się kotów z ogrodu?

Jak pozbyć się kotów z ogrodu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2/5 (35 ocen)
Oceń 
Jeżeli chcesz się pozbyć kotów ze swojego ogrodu, masz dwie opcje: naturalne albo chemiczne metody humanitarnego odstraszania zwierząt. Wiele osób zgodzi się, że koty są bardzo miłymi zwierzętami, ale jeśli mamy w ogrodzie warzywniak możemy mieć poważny problem. Futrzaki niszczą nam warzywa, grzebią w ziemi i podgryzają nam roślinki. Poniżej znajdziecie sprawdzone sposoby, które pomogą wam pozbyć się niechcianych kocich gości w ogrodzie.
1

Metody chemiczne.

Spray przeciw kotom

Możesz kupić odstraszacz dla kotów w sprayu w sklepie zoologicznym albo w sklepie z materiałami ogrodowymi. Jednak taki spray, nie stanowi długotrwałego rozwiązania, ponieważ środek chemiczny zazwyczaj zostaje spłukany przez deszcz.

2
Zraszacz

Naturalne metody.

Nie ma nic gorszego, niż zorientowanie się, że bezpańskie koty zniszczyły Twój ogród. Możesz rozwiązać ten problem w naturalny sposób, bez potrzeby sięgania po chemikalia.

Zraszacze i folie

Na przykład, koty nie lubią niespodzianek. Włączenie znienacka zraszacza, zapewni Ci skuteczne odstraszenie kotów. Poza tym, koty nie lubią też poruszania się po nieprzyjemnych powierzchniach. Owiń płot lub bramę, którymi koty dostają się do Twojego ogrodu, folią. Zamierzeniem jest stworzenie nieprzyjemnego podłoża, po którym będzie stąpać kot, a przy tym nie wyrządzi do zwierzęciu żadnego bólu.

3

Ruta zwyczajna

Niektóre rośliny mogą pomóc w odstraszeniu kotów. Ruta zwyczajna jest rośliną, której koty wyjątkowo nie znoszą. Jednak obchodź się z nią ostrożnie, gdyż może ona podrażniać ludzką skórę.

4

Inne metody

Jeżeli Twój ogród jest odwiedzany przez stałego kociego gościa, który wydaje się być dobrze odżywiony, najprawdopodobniej należy on do jednego z Twoich sąsiadów. Spróbuj dowiedzieć się do kogo należy zwierzę i przedyskutować sytuację z właścicielami, zaznaczając, że ich kot stał się szkodnikiem w Twoim ogrodzie. Z drugiej strony, jeżeli widać, że kot z pewnością jest bezpański, zadzwoń po straż miejską i sprawdź, czy jest możliwość jego usunięcia z Twojego ogrodu.

Jak uprawiać kalarepę?
Jak sadzić groszek cukrowy?
Jak sadzić bakłażany?
Jak zrobić róże ze wstążek?
 2/5 (35 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (21)

koteczki - 2015-07-05
Proponuje zeby "Nikt" podal mi swoj adres zamieszkania i bede przychodzic i srac codziennie pod okienkami. Zobaczymy czy reakcja bedzie taka sama. Przeciez to tez naturalne. Milego sprzatania gowna
Nikt - 2015-04-15
Czytam i własnym oczom nie wierzę... Ludzie, wam sie juz całkiem wszystko pomieszało, jaka proca, jakie trucie??? Kazdy ma prawo żyć a wy uzurpujecie sobie wyłaczne prawo do bycia wszedzie :( Jakie to smutne, bo już nawet nie śmieszne, przeszkadza nam wszystko począwszy od owadów po większe zwierzaki, mrówki...wytruć, krety, nornice, myszki olaboga wszystko niszczą, a koty? Zaraz, zaraz czy one przypadkiem nie polują na gryzonie? Hmmm, ja mam kilka kotów i zero gryzoni wokół domu i działki, robią kupy to prawda, ale czy człowiek za przeproszeniem nie sra??? Zajrzyjmy dalej niz czubek własnego nosa i dostrzeżmy w koncu ze nie jesteśmy panami tego świata...
A2 - 2015-04-10
Mam 3 koty i duży ogród wokół domu. Część ogrodu przeznaczyłam na ogród warzywny. Aby uniemożliwić kotom rozgrzebywanie i załatwianie się na grządkach kupiłam w Castoramie najtańszą siatkę o dużych oczkach (chyba 10x10 cm) - taką zwiniętą w 10 metrowe rolki. Są różnej szerokości. Mi odpowiadały 80-cio i 100 centymetrowe. Rozwinęłam i ręcznym sekatorem odcinałam na długość grządki którą zamierzałam chronić. Gdy roślinki nieco urosły, siatkę podparłam na niewysokich rozwidlonych gałęziach (mąż w tym roku zrobił mi druty). Takie rozwiązanie nie tylko nie pozwala kotom wejść na grządkę, ale mogę na nieco podwyższonej siatce rozścielić agrowłókninę aby wschodzącym roślinom było cieplej a na dodatek nie wysiewają się chwasty. Zakup jest jednorazowy a już 3 lata przynosi efekty. Pozdrawiam wszystkich a szczególnie kociarzy.
Bieszczyn - 2015-03-16
Koty moich wspaniałych sąsiadów zrobiły sobie u mnie na działce legowisko ubikację i polowania na ptaki czy nawet na jeże . Najgorsze że żadne z owoców niskich krzewinek nie nadaje się do jedzenia dla dziecka. Nie potrafię walczyć z kotami inaczej jak zacząć truć . Właściciele którym zwracałem uwagę śmieją mi się w twarz , ale straszą że jeżeli ich futrzak zdechnie oddadzą sprawę do sądu .W jaki sposób może z mojej działki korzystać dwu letni wnuczek jak cudze koty mają prawo zatruwać a mój wnuczek nie ma prawa się bawić nawet w piaskownicy bo olana i obsrana przez zwierzęta inteligencji obok mieszkającej
Bieszczyn - 2015-03-16
Już nie mam siły sprzątać na działce po kotach. Dziś znowu odchody w kilku miejscach .Tam gdzie już wysprzątane i przygotowana ziemia pod nowe sadzonki zrobione kopczyki z odchodami kocimi. Zrobi się cieplej zaczynam trucie bo albo działka dla mnie i mojej rodziny < wnuk ma 2 latka> albo sralnia dla zwierzątek inteligencji kozienickiej.
Linnea - 2015-02-26
A czy naprawde tak trudno jest po prostu zaopiekowac sie bezdomnym kotem? A jesli juz nie mozna tego zrobic to przynajmniej chyba mozna zawiezc do schroniska a nie dzwonic po straz miejska. Co robi straz miejska w Polsce z kotami? Mam nadzieje, ze ich nie zabija.
mela - 2015-01-05
Ja dokarmiam ptaki zimą a koty sąsiadów przychodzą i polują na te ptaszki. To jak mam lubić koty ? Dwa dni temu kot złapał na moich oczach dzięcioła :(
ane - 2014-10-14
Mam ten sam problem. Nie lubie kotow. Ja i moje dziecko mamy alergie na ich futro i zagraza to naszemu zdrowiu, a w ogrdzie ostatnio zauwazylam mnostwo nie proszonych gosci. Zdrowie mojego dziecka i moje czy kota? Odpowiedz juz znasz. Kupilam proce! Ucze sie strzelac!
c - 2014-08-16
zobaczcie ile pod tym artykułem agresji!!!ot cudowny gatunek ludzki. zabić, zniszczyć wszystko co się nie podoba. tak już jest że bezpańskie koty kręcą się tam, gdzie są myszy i jest trochę cieplej. normalne. walczą o życie. czy to takie dziwne? trochę empatii. a ze sposobów na kotki polecam zaadoptować. sama mam trzy (wysterylizowane, zadbane, więc silne), mają zadaszoną kuwetę i tylko tam sikają i robią kupę. no i tak im u mnie dobrze, że gonią intruzów, bo im zależy. proste, ale do tego trzeba myśleć. myśleć inaczej niż idiota.
do kociarzy - 2014-05-21
Taa rzodkiewka wyhodowana na kocich kupach a szczypiorek i pietruszka obsikane przez koty to oczywiście przysmaki.. Smacznego!
do kociarzy - 2014-05-21
Taa.. rzodkiewka wyhodowana na kocich kupach a szczypiorek i pietruszka obsikane przez koty to oczywiście przysmaki. Smacznego! ;/
common sense - 2014-02-24
Koty zabijają dla zabawy ptaki, płazy, gady, nietoperze. Gdyby do Twojego ogródka, Szanowny Kociarzu, przyłaził pies sąsiada, żeby obszczać Ci grządki i zabawić Twojego kota na śmierć, czy byłbyś zadowolony? Miejcie, Kociarze, odrobinę empatii i zrozumienia dla innych żywych istot.
Annihilator - 2013-07-16
Najpewniejszym sposobem na koty jest łopata pod ręką.
KOCIARA - 2013-06-14
A niby co takiego strasznego koty robia;p;p polaza sikna i tyle.......
skrzacik0007 - 2013-05-06
Wystarczy dobry pies :D

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Dla niektórych entuzjastów ogrodnictwa wiosenne porządkowanie ogrodu jest jak drapanie paznokciem po tablicy, wiele...
Jak zrobić wiosenne porządki w ogrodzie?
Dla niektórych entuzjastów ogrodnictwa wiosenne porządkowanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Mieczysław Hromiak
  • Natalia Cech
  • Adam Lamb
  • Grazyna Zwariowana
  • Karolina Zboch
  • Aleksandra Krysińska
  • Małgorzata Kopeć
  • Michał Kowalczyk
  • Wiktoria Kwidzińska
  • Sylwia Dio Hadwig
  • Mieczyslaw Magiera
  • Lena Panek
  • Genowefa Krystyna Trocha
  • Karolina Siemko Szmelter
  • Joanna Żychska
  • Tomasz Zaborski
  • Marcin Sosinski
  • Kazimierz Bill
  • Adam Pilarski
  • Tom Tom
  • Ewa Skonieczna
  • Agata Kost
  • Anna Małgorzata Grabowicz-Dworaczek
  • Gabriela Obloj
  • Renata Moczulska
  • Andrzej Kowalski
  • Danuta Braun
  • Królikowska Izabella
  • Piotr Koza
  • Angelika Marcin Treder Röder
pasożyt