Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Posągi, Figury i Fontanny > Jak zrobić małą fontannę?

Jak zrobić małą fontannę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Ta malutka fontanna z serii "zrób to sam", jest stosunkowo mało kosztowna, a dodatkowo jest drobna i łatwo można ją przenosić z miejsca na miejsce. Pięknie zaprezentuje się w twoim przydomowym ogródku i stworzy niesamowitą, wręcz magiczną atmosferę. W towarzystwie kwiatów i krzewów sprawi, że twój ogród nabierze charakteru. Wbrew pozorom nie jest skomplikowana w wykonaniu. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci w jej zrobieniu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Podwodna pompa do fontanny, która ma rury o długości przynajmniej 60 cm, Stalowa wanienka (tutaj ma wymiary kwadratu 46x46 cm), Kilka glinianych garnuszków lub innych wypełniaczy, np. puszek aluminiowych., 20 kg różnego rozmiaru rzecznych kamieni, Galwanizowane wiadro o średnicy 25 cm, Wiertarka i wiertła, Młotek i dłuto (opcjonalnie), Pilnik do metalu, Ceramiczna lub szklana kula ozdobna o średnicy 15 – 20 cm.
1
Pompa do fontanny
Zacznij od umieszczenia na dnie wanienki pompy z przymocowanymi rurami, upewniając się, że wlot jest skierowany do dołu. Wypełnij dno wanienki glinianymi garnuszkami lub innymi wypełniaczami.
2
Kamienie w fontannie
Ułóż warstwę kamieni rzecznych na garnuszkach, ale staraj się nie robić z nich stosu dochodzącego aż do krawędzi wanienki. Upewnij się, że rurociąg wychodzi w tym miejscu, w którym planujesz ustawić wiadro. Na przykład, jeżeli masz zamiar umieścić wiadro w rogu wanienki, upewnij się, że to właśnie tam ułożone są rury, tak abyś mógł z łatwością przeciągnąć je przez wiadro, kiedy nadejdzie na to pora. Poprowadź przewód zasilający pompę na zewnątrz wanienki.
3
Robienie dziury w wiadrze
W dnie wiadra, blisko krawędzi, wywierć dziurkę, którą poprowadzisz rury. Rozmiar dziury będzie zależeć od rurociągu i nie powinien być większy niż wymagane minimum. To może wymagać dość dużego wiertła, być może nawet 2 cm albo i więcej. Jeżeli nie masz tak dużego wiertła, możesz wywiercić kilka mniejszych dziurek w bardzo bliskiej odległości, a następnie użyć młotka, aby wbić w dziurki dłuto. Upewnij się, że spiłowałeś wszystkie ostre krawędzie.
4
Umieszczanie rury w wiadrze
Poprowadź rurę przez dziurkę w dnie wiaderka. Koniec rury powinien wystawać poza górną krawędź wiadra, co najmniej o kilkanaście centymetrów. Umieść wiaderko w wanience wypełnionej kamieniami. Patrząc na nasz przykład, wiaderko znajduje się w jednym rogu, ale równie dobrze możesz umieścić je po środku. Jeżeli chcesz przechylić wiaderko, tak aby woda spływała po jednej stronie, umieść dwa kamienie pod dnem wiaderka, aby nadać mu odpowiedni kąt nachylenia.
5
Gotowa fontanna
Wypełnij pozostałą część wanienki i wiaderko kamieniami, będąc pewnym, że rura pozostała na swoim miejscu. Ustaw szklaną ozdobną kulę, na szczycie kamieni w wiaderku, prowadząc rurę po tylnej stronie kuli (tak by nie była widoczna od przodu fontanny).
6
Fontanna zrób to sam
Umieść fontannę w ulubionym miejscu w swoim ogrodzie i napełnij wanienkę. Kiedy dodasz wodę, podłącz pompę fontanny. Dostosuj rury, tak żeby woda tworzyła taki wzór, jaki najbardziej lubisz. Użyj kamieni, aby utrzymać rurę na miejscu. Dostosuj rury, aby móc zmieniać wzór fontanny i tym samym jej wygląd oraz ilość tryskającej wody.
 2.8/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

nick - 2015-06-29
CZYLI RECEPTA: -JAK ZNISZCZYC WIADRO ..::)))
dlaczego interia promuje tandete?
hej - 2015-06-29
NAWET TU CENZURUJECIE KANALIE
??????
juz calkiem was powalilo chyba? ...:))))
Podobają Ci się piękne świeczki dekoracyjne, które można nabyć w sklepach? Zapewne tak, ale pomyśl - po co przepłacać,...
Jak ozdobić świeczki brokatem?
Podobają Ci się piękne świeczki dekoracyjne, które...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt