Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?

Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (32 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Partycja systemowa to partycja, której system Windows używa podczas uruchamiania. Zazwyczaj partycja systemowa jest partycją rozruchową zwłaszcza jeśli na komputerze zainstalowany jest tylko jeden system operacyjny. Użytkownicy zazwyczaj instalują programy z domyślnymi ustawieniami (czyli na partycji systemowej w katalogu „Program Files”), podczas aktualizowania systemu na dysku zapisywane są pliki, które umożliwiają usunięcie „dziur” w systemie operacyjnym i potrafią zająć na prawdę sporo miejsca. Zbyt mała ilość wolnego miejsca na partycji systemowej może powodować problemy przy pracy z systemem operacyjnym. Zaleca się aby ilość wolnego miejsca na dysku nie była mniejsza niż 10% rozmiaru partycji systemowej. Może okazać się, że ilość miejsca na partycji systemowej jest niewystarczająca i należy zwiększyć jej rozmiar. Windows 7 posiada wbudowany mechanizm do edycji rozmiaru partycji.

1
Zdefragmentuj dysk i utwórz kopię zapasową ważnych danych.
2
Po defragmentacji wybierz kolejno: Start -> Panel sterowania -> System zabezpieczenia -> Narzędzia administracyjne i uruchom „Zarządzanie komputerem”.
3
Kliknij dwukrotnie na „Magazyn”, później kliknij na „Zarządzanie dyskami”.
4

Aby zwiększyć rozmiar partycji systemowej musisz mieć nieprzydzielone miejsce, jeżeli nie ma takiego miejsca musisz zmniejszyć inną partycję. Kliknij prawym przyciskiem myszy na partycję, którą chcesz zmniejszyć i z menu wybierz „Zmniejsz wolumin”.

5

Wprowadź ilość miejsca do zmniejszenia (MB) i kliknij „Zmniejsz”. Pojawi się nieprzydzielone miejsce o takim samym rozmiarze jaki został wybrany.

6

Kliknij prawym przyciskiem myszy na partycję systemową i z menu wybierz „Rozszerz wolumin”. Pojawia się kreator rozszerzania woluminów kliknij „Dalej”, wybieramy ilość miejsca o jaką ma być zwiększona partycja. (nie może ona przekraczać rozmiaru nieprzydzielonego miejsca), kliknij „Zakończ”.

Jak przyspieszyć Windows 7?
Jak włączyć XP mode w Windows 7?
Jak zainstalować czcionkę do Worda?
Jak ukryć ikony na Pulpicie?
Wskazówki
  • Do zwiększenia rozmiaru partycji systemowej zalecana jest defragmentacja dysku, jednak w niektórych przypadkach na końcu dysku znajdują się dane które blokują dostęp do edycji partycji. Wtedy wbudowany mechanizm do edycji partycji nie daje możliwości zmiany rozmiaru partycji. Pozostaje nam wtedy użycie zewnętrznego oprogramowania np. darmowego gparted.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić zrzut ekranu?
 3.5/5 (32 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

andzrej - 2015-11-27
Dzięki Sebastian za podpowiedź pomogło tylko trzeba miec pustą partycję D
Sebastian - 2015-11-23
Nie da się rozszerzyć, bo żeby to zrobić musimy mieć wolne miejsce bezpośrednio z prawej strony partycji którą chcemy powiększyć... tzn, jeżeli mamy partycje C,D,E to zmniejszając miejsce na partycji D utworzy nam się wolumin z wolnym miejscem.. ale za partycją D i dlatego opcja "rozszerz wolumin" na partycji C jest niedostępna. Można to obejść jak mamy wystarczającą ilość miejsca na dysku. Najpierw dzielimy partycje która przylega do partycji C z prawej strony, przykładowo partycje D i tworzymy z niej dysk np. Z (najlepiej żeby rozmiar partycji D który pozostanie, miał rozmiar który chcemy dodać do partycji C). Mamy wtedy partycje C,D,Z,E. Przenosimy pliki z partycji D na dyski Z i E tak aby nic na niej nie zostało. Potem usuwamy partycje D. Teraz mamy więc kolejno partycje C,(wolne miejsce),Z,E. I teraz dopiero możemy rozszerzyć partycje C :) Potem zmieniamy literę dysku z Z na D i znowu mamy nasze trzy partycje, C,D,E :)
Tomek - 2015-09-29
Przykro mi lecz nie udało mi się rozszerzyć partycji systemowej. Zgodnie z pkt. do 5 utworzyłem wolne miejsce 80 MB lecz po kliknięciu na to wolne miejsce nie otwiera się okno z możliwoscią roszerzenia na dysku C lecz jedynie utworzenie nowego woluminu prostego. Dlaczego czy mam otworzyć inaczej.
Monika - 2015-08-04
A co jeżeli to nie działa? Da się partycje systemową zmniejszyć, da się manipulować innymi, ale nie ma opcji zwiększenia, nawet gdy jest na innych sporo wolnego miejsca
<p>Windows 7 uznawany jest za dobry system operacyjny. Działa on stabilnie i stosunkowo szybko, jednak wykonując kilka...
Jak przyspieszyć Windows 7?
Windows 7 uznawany jest za dobry system operacyjny. Działa on stabilnie i stosunkowo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt