Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak wyczyścić fugi?
Jak wyczyścić fugi?

Jak wyczyścić fugi?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Piękne, świeżo położone kafelki zachwycają czystością i świeżością. Nie zdajemy sobie do końca jednak sprawy, że dużą zasługą takiego ładnego wyglądu są świeże fugi. Jednak musimy liczyć się z tym, że bardzo szybko się brudzą, a ponieważ rowek z fugą znajduje się nieco niżej od powierzchni kafelka, trudno je zachować w czystości. Zwłaszcza białe fugi mogą zżółknąć, lub co gorsza może się w nich pojawić grzyb. Poniżej znajduje się kilka sposobów, na skuteczne czyszczenie fug.
1
Proszek do pieczenia jest świetnym środkiem czyszczącym. Wystarczy go nanieść na brudne fugi i pozostawić na co najmniej 20 minut, żeby proszek zdążył się "wgryźć". Po tym czasie ścieramy proszek wilgotną ściereczką, po czym zmywamy całe kafelki tak jak zawsze.
2
Ocet, czyli jeden z najpowszechniejszych i najbardziej znanych domowych środków „na wszystko”. Przygotowujemy roztwór w proporcjach: jedna część octu na dwie części wody i przy użyciu starej szczoteczki do zębów zaciekle i wytrwale szorujemy fugi.
3
Jeśli chcemy wzmocnić działanie octu, możemy go zmieszać z sodą, dzięki temu zniwelujemy również nieprzyjemny octowy zapach. Należy przygotować papkę z dwóch części wody, jednej części octu i takiej ilości sody, aby powstała konsystencja papki. Nakładamy ją na fugi i odczekujemy 10 minut, po czym szorujemy szczoteczką fugi i zmywamy je wodą.
4
Jeśli nie mamy pod ręką żadnych innych środków możemy wykorzystać zwykłą białą pastę do zębów i wyszorować fugi szczoteczką dokładnie w taki sam sposób jak czyścimy zęby. Ostatecznie możemy też użyć zwykłego płynu do naczyń typu Ludwik - nalewamy nieco płynu na szczoteczkę i szorujemy, po czym zmywamy wodą i wycieramy fugi do sucha.
Jak wyczyścić przypalony garnek?
Jak wyczyścić kanapę?
Jak usunąć plamy z kleju?
Jak myć lodówkę?
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się moli?
 3.6/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Z pewnością każdy z nas zastanawiał się kiedyś jak dobrze wyczyścić kafelki. Środki do kupienia w sklepach są zazwyczaj...
Jak czyścić płytki ceramiczne?
Z pewnością każdy z nas zastanawiał się kiedyś jak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kasia Grzelak
  • Teresa Kalinowska
  • Karlol Ober
  • Wojciech Dyrkacz
  • Beata Adrych
  • Mateusz Hołodniuk
  • Albin Chudzinski
  • Sylwia Leśniewska
  • Agata Oroń
  • Mieczysław Mroziński
  • Borula Aniszewska Irena
  • Karolina Jasińska
pasożyt