Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak wyczyścić fugi?
Jak wyczyścić fugi?

Jak wyczyścić fugi?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Piękne, świeżo położone kafelki zachwycają czystością i świeżością. Nie zdajemy sobie do końca jednak sprawy, że dużą zasługą takiego ładnego wyglądu są świeże fugi. Jednak musimy liczyć się z tym, że bardzo szybko się brudzą, a ponieważ rowek z fugą znajduje się nieco niżej od powierzchni kafelka, trudno je zachować w czystości. Zwłaszcza białe fugi mogą zżółknąć, lub co gorsza może się w nich pojawić grzyb. Poniżej znajduje się kilka sposobów, na skuteczne czyszczenie fug.
1
Proszek do pieczenia jest świetnym środkiem czyszczącym. Wystarczy go nanieść na brudne fugi i pozostawić na co najmniej 20 minut, żeby proszek zdążył się "wgryźć". Po tym czasie ścieramy proszek wilgotną ściereczką, po czym zmywamy całe kafelki tak jak zawsze.
2
Ocet, czyli jeden z najpowszechniejszych i najbardziej znanych domowych środków „na wszystko”. Przygotowujemy roztwór w proporcjach: jedna część octu na dwie części wody i przy użyciu starej szczoteczki do zębów zaciekle i wytrwale szorujemy fugi.
3
Jeśli chcemy wzmocnić działanie octu, możemy go zmieszać z sodą, dzięki temu zniwelujemy również nieprzyjemny octowy zapach. Należy przygotować papkę z dwóch części wody, jednej części octu i takiej ilości sody, aby powstała konsystencja papki. Nakładamy ją na fugi i odczekujemy 10 minut, po czym szorujemy szczoteczką fugi i zmywamy je wodą.
4
Jeśli nie mamy pod ręką żadnych innych środków możemy wykorzystać zwykłą białą pastę do zębów i wyszorować fugi szczoteczką dokładnie w taki sam sposób jak czyścimy zęby. Ostatecznie możemy też użyć zwykłego płynu do naczyń typu Ludwik - nalewamy nieco płynu na szczoteczkę i szorujemy, po czym zmywamy wodą i wycieramy fugi do sucha.
Jak usunąć plamy z kleju?
Jak wyczyścić kanapę?
Jak wyczyścić przypalony garnek?
Jak czyścić srebro?
5
Jeśli zależy nam głównie na wybieleniu fug, użyjmy soku z cytryny jako wybielacza, nakładamy go na fugi i pozostawiamy na 10 minut. Później znów szorujemy szczoteczką do zębów i spłukujemy wodą.
Podczas czyszczenia pamiętaj, że nie powinno się uszkodzić samej fugi. Nie próbuj więc wydłubywać brudu, używać nożyka, druciaka lub zbyt twardych szczoteczek. Jeśli natomiast twoje fugi są już tak przeżarte brudem, że nie możemy ich w żaden sposób doczyścić i doprowadzić do estetycznego stanu, być może warto położyć nowe fugi, tym bardziej że nie jest to znowu tak pracochłonne i trudne jakby się wydawało. W sklepie można kupić już gotową pastę którą wystarczy nałożyć, a później wymyć kafelki z jej pozostałości.
 3.3/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Iwo - 2016-02-17
Najgorsze porady jakie w życiu czytałam !!! Wypróbowałam pierwsze 3 porady - efekt ? Narobiłam się jak głupia, podłoga upaćkana w sodzie i proszku do pieczenia, ja wściekła a fugi jak były brudne tak są ! Serdecznie wszystkim odradzam i zdecydowanie Nie Polecam !!!!
 
Doczyszczenie fug pomiędzy płytkami to nie lada wyczyn. Następnym razem nie będzie to jednak takie trudne. Odkryjesz,...
7 domowych sposobów na czyste fugi
Doczyszczenie fug pomiędzy płytkami to nie lada wyczyn...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt