Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak przeinstalować Windows XP?

Jak przeinstalować Windows XP?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Im dłużej korzystamy z naszego komputera z zainstalowanym Windows XP tym komputer staje się coraz wolniejszy, dłużej się uruchamia, aplikacje częściej się zawieszają. Główną przyczyną tego problemu są „śmieci”, które zbierają się podczas pracy z komputerem są to między innymi pozostałości po instalowanych i usuwanych programach. Są różne sposoby na przywrócenie sprawności systemu jednak najskuteczniejszą metodą jest instalacja „świeżego sytemu”. Wielu użytkowników uważa, że instalacja systemu jest trudna - jest to nieprawda, instalacja systemu Windows XP nie powinna sprawić nikomu trudności. Mamy do wyboru dwie opcje: instalację z formatowaniem dysku na którym zainstalowany jest system (utracimy wszystkie dane), lub instalację bez formatowania (wszystkie pliki zostaną zachowane, ale zainstalowane programy przestaną działać, będzie konieczna ponowna ich instalacja!).

1

Zrób kopię zapasową wszystkich ważnych plików z dysku na, którym zainstalowany jest system operacyjny.

2

Jeżeli wybrałeś opcję bez formatowania uruchom komputer i po załadowaniu systemu włóż płytę instalacyjną z systemem Windows, uruchom instalację, kliknij zainstaluj system Windows XP, wybierz „uaktualnienie” kliknij „Dalej”, zaakceptuj umowę licencyjną i przejdź do kroku 12.

3

Jeżeli wybrałeś opcję z formatowaniem musisz przygotować swój komputer do instalacji z płyty CD. Podczas gdy komputer się uruchamia szuka on na podłączonych nośnikach systemu operacyjnego. W BIOS-ie zapisane jest, które nośniki i w jakiej kolejności mają być przeszukiwane (W naszym przypadku na pierwszym miejscu musi być CD-ROM).

4

Ustawienie BIOS-u

Podczas uruchomiania komputera wyświetla się napis „Press DEL to Enter SETUP”. Wciskamy klawisz DEL (W niektórych przypadkach jest to klawisz F2). Przechodzimy do zakładki „Advenced BIOS Features” wciskamy Enter, szukamy First Boot Device wciskamy Enter i wybieramy CD-ROM, najeżdżamy na Second Boot Device wciskamy Enter i wybieramy Dysk twardy (HDD- Hard Disk Drive), w niektórych przypadkach konfigurator BIOS-u może się różnić, wracamy do okna głównego (wciskamy klawisz ESC), za pomocą strzałek zaznaczamy „Save & Exit”, wciskamy Enter, później wciskamy Y, wkładamy płytę z systemem do napędu i wciskamy Enter.

Jak nagrać płytę bez programu?
Jak przyspieszyć Windows 7?
Jak zainstalować czcionkę do Worda?
Jak zmienić ekran logowania Windows 7?
5

Na ekranie pojawi się komunikat "Dowolny klawisz spowoduje rozruch z tego dysku CD", wciskamy dowolny klawisz.

6

W następnym oknie mamy do wyboru trzy opcje: „Dalej”, „Napraw” i „Zakończ”. Wybieramy „Dalej” czyli wciskamy klawisz Enter.

7
Pokazuje się umowa licencyjna, jeżeli ją akceptujemy wciskamy klawisz F8.
8

Jeżeli na dysku jest system Windows instalator proponuje jego naprawę wciskamy klawisz ESC, aby zainstalować system od nowa.

9

Wybieramy partycję na której wcześniej był zainstalowany system Windows i wciskamy Enter.

10

Teraz zostaniemy poproszeni o wybór systemu plików i szybkość formatowania. Wybieramy „Formatuj partycję stosując system plików NTFS (Szybkie)” i wciskamy Enter, potwierdzamy chęć formatowania klawiszem F.

11

Po zakończeniu formatowania dysku możemy obserwować proces kopiowania plików instalatora. Po kilku minutach komputer uruchomi się ponownie gdy wyświetli się napis "Dowolny klawisz spowoduje rozruch z tego dysku CD", nic nie wciskamy. Instalacja sytemu będzie kontynuowana.

12

Po kilku minutach pojawi się okno konfiguracyjne, klikamy „Dalej”, wpisujemy swoje nazwisko i organizację, następnie podajemy klucz produktu dołączony do płyty instalacyjnej, po wpisaniu klucza klikamy „Dalej”, wpisujemy nazwę komputera i klikamy „Dalej”, następne okno to ustawienia daty i godziny. Ustawiamy datę i godzinę i klikamy „Dalej”. Instalacja systemu jest kontynuowana.

13

Kolejne okno jest odpowiedzialne za konfigurację sieci zaznaczamy opcję „ustawienia standardowe” i klikamy „Dalej”

14

Przed pierwszym uruchomieniem sytemu system prosi nas o ostatnie ustawienia konfiguracyjne. Klikamy „Dalej”, wybieramy czy system ma pobierać aktualizację czy nie i klikamy „Dalej”. Wpisujemy nazwę użytkownika (Musimy stworzyć przynajmniej jedno konto) i klikamy „Dalej” a następnie „Zakończ”.

15

System jest już zainstalowany, pozostaje nam tylko instalacja sterowników i programów.

 4.3/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Windows 7 uznawany jest za dobry system operacyjny. Działa on stabilnie i stosunkowo szybko, jednak wykonując kilka...
Jak przyspieszyć Windows 7?
Windows 7 uznawany jest za dobry system operacyjny. Działa on stabilnie i stosunkowo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt