Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak przeinstalować Windows XP?

Jak przeinstalować Windows XP?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (15 ocen)
Oceń 

Im dłużej korzystamy z naszego komputera z zainstalowanym Windows XP tym komputer staje się coraz wolniejszy, dłużej się uruchamia, aplikacje częściej się zawieszają. Główną przyczyną tego problemu są „śmieci”, które zbierają się podczas pracy z komputerem są to między innymi pozostałości po instalowanych i usuwanych programach. Są różne sposoby na przywrócenie sprawności systemu jednak najskuteczniejszą metodą jest instalacja „świeżego sytemu”. Wielu użytkowników uważa, że instalacja systemu jest trudna - jest to nieprawda, instalacja systemu Windows XP nie powinna sprawić nikomu trudności. Mamy do wyboru dwie opcje: instalację z formatowaniem dysku na którym zainstalowany jest system (utracimy wszystkie dane), lub instalację bez formatowania (wszystkie pliki zostaną zachowane, ale zainstalowane programy przestaną działać, będzie konieczna ponowna ich instalacja!).

1

Zrób kopię zapasową wszystkich ważnych plików z dysku na, którym zainstalowany jest system operacyjny.

2

Jeżeli wybrałeś opcję bez formatowania uruchom komputer i po załadowaniu systemu włóż płytę instalacyjną z systemem Windows, uruchom instalację, kliknij zainstaluj system Windows XP, wybierz „uaktualnienie” kliknij „Dalej”, zaakceptuj umowę licencyjną i przejdź do kroku 12.

3

Jeżeli wybrałeś opcję z formatowaniem musisz przygotować swój komputer do instalacji z płyty CD. Podczas gdy komputer się uruchamia szuka on na podłączonych nośnikach systemu operacyjnego. W BIOS-ie zapisane jest, które nośniki i w jakiej kolejności mają być przeszukiwane (W naszym przypadku na pierwszym miejscu musi być CD-ROM).

4

Ustawienie BIOS-u

Podczas uruchomiania komputera wyświetla się napis „Press DEL to Enter SETUP”. Wciskamy klawisz DEL (W niektórych przypadkach jest to klawisz F2). Przechodzimy do zakładki „Advenced BIOS Features” wciskamy Enter, szukamy First Boot Device wciskamy Enter i wybieramy CD-ROM, najeżdżamy na Second Boot Device wciskamy Enter i wybieramy Dysk twardy (HDD- Hard Disk Drive), w niektórych przypadkach konfigurator BIOS-u może się różnić, wracamy do okna głównego (wciskamy klawisz ESC), za pomocą strzałek zaznaczamy „Save & Exit”, wciskamy Enter, później wciskamy Y, wkładamy płytę z systemem do napędu i wciskamy Enter.

Jak nagrać płytę bez programu?
Jak nagrywać płyty w Windows 7?
Jak zrobić zrzut ekranu?
Jak usunąć GRUB-a?
strona 1 z 3następna >
 4.3/5 (15 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak pokazać ukryte pliki?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Bartnik
  • Joanna Kostrzewska
  • Hanna Sokół
  • Ireneusz Sobczyk
  • Gosia Rączkowiak
  • Waldemar Janiszewski
  • Karolina Tyl
  • Paulina Szymkiewicz
  • Karolina Ziółkowska
  • Gosia Zabłocka
  • Marta Teresa Nowak
  • Magdalena Ludwicka
  • Komitet Pomocy Sos Solidarność
  • Jasia Asia
  • Natalia Nowak
  • Małgorzata Siembida
  • Zenon Trup
  • Antosia Basia Bartel
  • Jan Kurts
  • Monika Biegańska Bojczuk
  • Ewa Wszołek
  • Aneta Bethke
  • Weronika Zawadzka
  • Rolando Rolo
  • So Bi
  • Paulina Włodarczyk
  • Barbara Kocjan Wuwer
  • Joanna Nazar
  • Halina Ceglarek
  • Adrianna Weindich-Wija