Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Instalacja ubuntu wewnątrz Windows

Instalacja ubuntu wewnątrz Windows

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli chcesz spróbować Ubuntu, a boisz się go zainstalować możesz spróbować instalatora wubi. Jest to instalator Ubuntu przeznaczony dla Windows. Dzięki wubi możesz zainstalować Ubuntu jak normalny program w Windows. Nie będą konieczne zmiany w partycjonowaniu. Po zakończeniu instalacji przy stracie systemu będzie można wybrać, który system ma być uruchomiony. Jeśli jednak Ubuntu nie przypadnie Ci do gustu i będziesz chciał się go pozbyć wystarczy uruchomić Windowsa i odinstalować jak normalny program. Instalacja Ubuntu przez wubi daje taki sam system jak przy standardowej instalacji z tym, że nie będziesz mógł używać hibernacji oraz trybu oszczędzania energii, a wydajność systemu minimalnie spadnie (nie powinieneś tego zauważyć).
1
Do zainstalowania Ubuntu za pomocą wubi będziesz potrzebował kilku rzeczy: płyty instalacyjnej Ubuntu (może być obraz zamontowany w wirtualnym napędzie) lub instalatora wubi (w trakcie instalacji będą pobierane potrzebne pliki) i trochę wolnego czasu.

Obraz .iso płyty instalacyjnej Ubuntu tak jak instalator wubi można za darmo pobrać ze strony producenta. Poniżej znajduje się krótki opis jak zainstalować Ubuntu przy pomocy wubi.
2
Na początek zdefragmentuj partycję na, której zainstalujesz Ubuntu. Musisz pamiętać, że w Ubuntu będziesz miał dostęp do wszystkich partycji z Windows oprócz tej na, której będzie zainstalowane Ubuntu, dlatego można utworzyć nową partycję na, której zainstalujemy tylko Ubuntu i będziemy mieć dostęp do wszystkich plików z Windows.
3
Uruchom instalator Wubi. Pojawi się okno konfiguracyjne, wybieramy partycję na, której zainstalujemy Ubuntu, rozmiar przeznaczony na Ubuntu, język, wpisujemy nazwę użytkownika, hasło i klikamy „Istall”.
Jak zmienić rozszerzenie pliku?
Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?
Jak zmienić ekran logowania Windows 7?
Jak nagrywać płyty w Windows 7?
4
Po zakończeniu instalacji w Windows zaznaczamy „Uruchom ponownie (Reboot now)”. Komputer zostanie uruchomiony ponownie, instalacja zostanie dokończona. Przy uruchomieniu komputera w menu wyboru systemu za pomocą strzałek wybierz „Ubuntu” i wciśnij „Enter”.
5
Po uruchomieniu systemu zostaniesz poproszony o login i hasło. System jest zainstalowany i gotowy do pracy.
6
Jeśli chcesz, aby Ubuntu było ustawione jako domyślne w menu wyboru systemu lub chcesz zmienić czas oczekiwania na domyślne uruchomienie systemu kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonę komputer i wybierz „Właściwości”, w Windows Vista i 7 w kolejnym oknie wybierz „Zaawansowane ustawienia systemu”.
7
Przejdź do zakładki „Zaawansowane”, w polu „Uruchamianie i odzyskiwanie” kliknij „Ustawienia”.
8
W kolejnym oknie wybierz domyślny system operacyjny i czas wyświetlania listy systemów (pięć sekund w zupełności wystarczy).
Przeczytaj teraz: Jak zrobić zrzut ekranu?
 5/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Globus - 2015-11-18
Nie daje się zainstalować.
global name sig is no definied
Globus - 2015-11-18
Nie prawda, nie da się zainstalować.
 
Umiejętność zrobienia zrzutu ekranu może być bardzo pomocna. Jeśli pojawi się jakikolwiek problem z komputerem, zawsze...
Jak zrobić zdjęcie pulpitu?
Umiejętność zrobienia zrzutu ekranu może być bardzo pomocna. Jeśli pojawi się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt