Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak usunąć odciski?

Jak usunąć odciski?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (378 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Odciski na stopach powstają głównie w miejscach, gdzie stopa narażona jest na największy nacisk na podłoże. A więc często jest to "poduszka" stopy, śródstopie, rzadko pięta. Mówimy tu od bolesnych punktach, zazwyczaj wielkości groszku, pozostających w większości pod skórą i powodujących szczególny dyskomfort, a czasem nawet ból. Poniżej podaję kilka sposobów usuwania tych odcisków.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Środka do usuwania odcisków, Pumeksu, Polerki do stóp, Przyborów do paznokci, Krem lub puder do stóp, Wkładki do stóp z odciskami.
1
sposoby na odciski - 1
Na umyte stopy wcieraj krem zawierający masło kakaowe, krem z witaminą A lub lanoliną. Pomoże on zmiękczyć stopy i odciski, a nawet rozmiękczy je na tyle, że nie będą bolesne i niemal znikną.
2
sposoby na odciski - 2
Aby zmniejszyć dolegliwości podczas chodzenia, naklejaj na odciski specjalne plastry - te lecznicze, ze specjalnym otworem napełnionym substancją usuwającą odcisk (plaster śląski) lub te ochronne, z miękkim bawełnianym opatrunkiem.
3
sposoby na odciski - 3
Mocz stopy w ciepłej wodzie z mydłem przez około 15 minut, potem ścieraj pumeksem miejsca z odciskami. Pumeks pomoże zetrzeć dużą ilość naskórka nagromadzonego na odcisku.
4
sposoby na odciski - 4
Na zatwardziałe, długo hodowane odciski proponuję płyn do ich usuwania, dostępny w aptekach lub plastry z kwasem salicylowym o 40% stężeniu.
5
sposoby na odciski - 5
Jeżeli odciski utrudniają ci chodzenie, kup w aptece specjalne poduszeczki na odciski z otworem, który dopasowujesz do odcisku, by chodząc nie odczuwać bólu. Najbardziej popularne poduszeczki mają kształt podkowy, ale zapytaj o wszystkie modele, by wybrać najlepiej dopasowany do twoich potrzeb.
6
sposoby na odciski - 6
Nie ubieraj obcisłych butów, ani tych na wysokim obcasie. Odciski są w nich narażone na dodatkowe obciążenia, a ty będziesz odczuwać większy dyskomfort.
Ostrzeżenia
  • Nigdy nie wycinaj odcisków nożyczkami lub innym ostrym narzędziem.
  • Jeżeli stosowanie którejkolwiek z przedstawionych metod spowoduje ból, pieczenie, zaczerwienienie lub inne niepożądane reakcje skóry, należy skonsultować z lekarzem.
 2.7/5 (378 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (20)

rubi - 2016-04-11
Mi pomogła zwykła kreda jaką pisze się w szkole. Jak tylko często możesz pocieraj kredą odcisk . Nawet nie zauważysz jak szybko zniknie.
MarianW - 2016-03-18
W tekście wprawdzie przestrzegają przed używaniem ostrych narzędzi, ale praktykowany przeze mnie sposób uważam za bezpieczny i co najważniejsze skuteczny. Wykorzystuję wiertło do metali, które dezynfekuję spirytusem i ręką (nie wiertarką!) zdzieram taką warstewkę czopa odcisku przy której jeszcze nie czuję bólu. Na środku zaczynam mniejszym wiertłem, potem poprawiam już tylko nieco mniejszym od średnicy odcisku. Przynosi to znaczącą ulgę i pozwala skórze wypychać pozostałą część czopa ku górze. Kiedy dolegliwości bólowe nawracają, zabiegi powtarzam, ale cały czas stosuję kremy zmiękczające naskórek. Po kilku zabiegach udawało mi się odciski usunąć. Nie byłem nigdy u podologa, ale zapewne zabieg specjalisty polega na podobnym działaniu, może dzięki miejscowemu znieczuleniu może odważniej usuwać sam odcisk.
bleee - 2015-08-04
czy interia mu si ciągle obrzydzać pierwszą stronę zdjęciami czyichś śmierdzących gir? najgorszy portal, naprawdę
Andrzej - 2015-08-04
Ja robię to tak. Moczę stopy w wodzie z nadmanganianem potasu przez około 30-40- minut.. Potem stopę myję szarym mydłem a na koniec czyszczę pumeksem. Efekt natychmiastowy. Polecam innym.
lekko wkur-iony - 2015-06-29
Odciski na stopach są kompatybilne z uciskiem na mózg . Coś w tym musi być skoro kobiety na to cierpią w znacznej mierze !!!
Abby - 2015-06-29
Mowia ze glupota nie boli...a szkoda. Za rady z pumeksem nigdy wiecej nie wejde na tipy.pl Jestescie zalosni. Nie dosc ze jedno zdanie na stronie i 200 reklam to jeszcze rady za jakie powinni was wsadzic za kraty. Wszak narazacie ludzkie zdrowie a zarazem zycie.
kika197 - 2015-04-20
pumeks to gigantyczne środowisko bakterii i grzybów.. można nabawić się grzybicy albo innych chorób
agnes - 2014-07-30
Jak dla mnie to łatwiej wybrać się do podologa... Chociażby do poradni chorób stopy, byłam i pozbyłam się odcsików w 20 minut... A nie w dwa miesiące...
irma7 - 2014-07-09
A jak usunąć odciski między palcami ?
helena273 - 2014-06-02
Na odciski bardzo dobry jest por /zielone liście/ moczony przez 24 godz. w occie i przykładany przez 2 lub 3 noce.Pózniej wymoczyć i oderwać.Jeżeli ktoś ma problemy z szorstkimi piętami to tez można przykładać pory z octu.
patryk - 2013-07-11
Mialem odcisk przez lata... pomogl pies. Jesli lubi to to dajcie polizac stopy psu. 2-3 dni i zeszlo :)
rakan - 2012-07-05
ja oderwałem odcisk ze stopy był duży teraz nie mam w tym miejscu skóry i boli jak nie wiem nie moge chodzić
Sofokles - 2011-06-24
ja mialem kilka odciskow ktore byly bolesne i kupilem w aptece masc ''ABE'' nakladalem ja prze caly tydzien 2 razy dziennie wymoczylem nogi oderwalem ta masc razem z odciskiem i nie juz nie mam.Polecam
Golabeczka - 2010-07-06
Sposób na odciski i modzele:

Cebulę wkładamy na 1 godzinę do octu a potem kładziemy ją na odcisk i owijamy bandażem na noc (cebula musi całą noc przylegać do odcisku). Czynność powtarzamy przez 3 dni. Po 3 dniach moczymy nogę w ciepłej wodzie z mydłem.
evciaa - 2010-07-05
jak usunąc odcisk chdzi mi o to jak go oderwac? bo wszędzie pisze że go usunąc ale nie odrywac ;/
dolce&gabbana - 2010-01-20
Mam juz odcisk trzy lata nie wiem co robic ;/;/ nic nie daje ;/ raz poraz sobie go wycinam brzytwa ....
Maniana - 2009-12-07
Może masz kurzajki. Jak są dojrzałe to ciemnieją. Zwykle są na stopach lub dłoniach. Przy ich naciśnięciu odczuwa się ból. Mają duże korzenie. Można je usunąć w domu za pomocą specjalnych płynów które możesz kupić w aptece (np. Wartner) lub wypalić ciekłym azotem u dermatologa. (wpisz w Google "kurzajka" i przejdź na grafikę. tam jest dużo zdjęć - możesz porównać do siebie aby określić czy na pewno masz do czynienia z kurzajką).
kurczak - 2009-12-06
moj odcisk ma w srodku jakies korzenie . sa one czarne probowalam je wyrywac penseta . i wyrwalam . bardzo to bolalo . co mam zrobic ?? one sie rozprzestrzeniaja .
madzius - 2009-12-05
ja mam taki ni to odcisk ni to co to .
jest to głębokie. I w środku ma czarny chyba korzeń. Próbowałam usuwać go pensetą i go wyciągnełam . Strasznie mnie to bolało. tych korzeni jest sporo. co mam z tym zrobić?? prócz iść do lekarza ?
Alina78 - 2009-10-26
Od odcisków trzeba odróŻnić zrogowaciały naskórek, ktory doskonale zmiękcza i zapobiega pękaniu pięt krem Keranorm, który należy wmasowywać po wieczornej kąpieli.
Odciski nie tylko wyglądają mało atrakcyjnie, ale również często są powodem bólu i kłopotów z chodzeniem. Najczęściej...
Jak pozbyć się odcisków?
Odciski nie tylko wyglądają mało atrakcyjnie, ale również często są powodem bólu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt