Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Manicure i Pedicure > Jak wzmocnić paznokcie domowymi sposobami?

Jak wzmocnić paznokcie domowymi sposobami?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Jeszcze kilka lat temu zdarzało mi się obgryzać paznokcie. Miały okropny kształt, a nawet po zaprzestaniu gryzienia były tak słabe i kruche, że wyglądały po prostu źle, to była tylko kwestia czasu żeby wrócić do tego okropnego nałogu. Dla każdego, kto cierpi z powodu słabych paznokci i innych z nimi związanych powodów mam siedem sposobów, które mają na celu ich wzmocnienie.
1
sposoby na mocne paznokcie - krok 1

Sok z cytryny i oliwa z oliwek

Jest to łatwy i skuteczny sposób a składniki można znaleźć w każdym domu. Wszystko, czego potrzebujesz to kilka kropli soku z cytryny i jedna łyżka oliwy z oliwek. Przygotowany preparat wetrzyj w płytkę paznokci i nałóż na dłonie bawełniane rękawiczki. Najlepiej taką kurację stosować na noc, bo preparat pozostaje na dłoniach kilka godzin. Jeżeli zastosujesz tą metodę przynajmniej dwa razy w tygodniu możesz być pewna, że już po kilku tygodniach twoje paznokcie będą wzmocnione.

2
sposoby na mocne paznokcie - krok 2

Pieprz

Czerwony pieprz może pomóc twoim paznokciom. Ta mieszanka jest bardzo mocna, więc uważaj. Weź około 10 kropli zimnej wody, łyżeczkę śmietany i pół łyżeczki czerwonego pieprzu i dobrze wymieszaj. Tą miksturę nałóż na płytkę paznokci i pozostaw na 15-20 minut. Do tej metody polecam również używanie rękawic ze względu na składniki. Pod żadnym pozorem nie trzyj oczu Tą metodę należy stosować raz w miesiącu.

3
sposoby na mocne paznokcie - krok 3

Sok z cytryny i sól

Jak widać sok z cytryny może mieć wielki wpływ na paznokcie. Tym razem sok z cytryny należy wymieszać z solą. Do kilku kropel cytryny dodajemy szczyptę soli. Mieszankę najwygodniej będzie nałożyć pędzlem na płytkę paznokci i pozostawić na 15-20 minut. Możesz spróbować tej metody kilka razy w tygodniu 2-3 razy zupełnie wystarczy.

4
sposoby na mocne paznokcie - krok 4

Sól morska

Sól morska ma również duże właściwości wzmacniające. Ta metoda oparta jest na kąpieli paznokci w soli morskiej. Do miseczki nalej trochę letniej wody i dodaj łyżkę soli morskiej, a następnie zanurz w niej dłonie i trzymaj 20 minut. Wysusz dłonie i wetrzyj krem wzmacniający. Tą metodę należy stosować 10 dni pod rząd i powtórzyć po miesiącu.

5
sposoby na mocne paznokcie - krok 5

Wosk

Wosk pszczeli tak jak miód jest od stuleci wykorzystywany, jako środek dobroczynnie wpływający na nasze zdrowie i urodę. Doskonale wpływa na kondycję paznokci. Wosk należy rozpuścić na małym ogniu, a następnie ostudzić i zanurzyć w nim paznokcie.

6
sposoby na mocne paznokcie - krok 6

Woda

Picie dużej ilości wody mineralnej nie tylko dobrze wpływa na kondycję skóry, ale równie dobrze działa na paznokcie. Jeżeli twoje paznokcie są kruche, matowe i słabe to może być znak, że nie dostarczasz odpowiedniej ilości wody do organizmu. Pij przynajmniej 2 litry wody dziennie a po jakimś czasie zobaczysz jak poprawią ci się paznokcie skóra i włosy.

7
sposoby na mocne paznokcie - krok 7

Witamina D i wapń

Ostatni, ale na pewno nie mniej skuteczny sposób na poprawę kondycji twoich paznokci. Szczególnie duża ilość witaminy D jest konieczna, aby twoje paznokcie były mocne i zdrowe. Odpowiednia ilość wapnia w organizmie również ma duży wpływ na paznokcie. Możesz zażywać wapń w postaci tabletek. Jeżeli nie jesteś zwolenniczką pigułek możesz zamienić je na mleko czy jogurt.

Nie musiało upłynąć dużo czasu, aby kondycja moich paznokci wyraźnie się poprawiła. Zaprzestałam obgryzanie paznokci i zastosowałam kilka z tych metod z pozytywnym skutkiem, dlatego też mam zamiar wykorzystać pozostałe metody. A ty, w jaki sposób dbasz o swoje paznokcie?

 3.5/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

jakub.szmalec - 2015-04-15
Ja mam pytanie nastepujące: Co takiego (jakie składniki) znajduje się w oliwie, że wzmacnoa ona nasze paznokcie?
Silminyel - 2013-07-15
Zdecydowanie zgodzę się co do wapnia. Bardzo wzmacnia paznokcie. Najlepiej przyswaja się go z serkami "danonki". Po tygodniu jedzenia codziennie takiego serka już widać efekty. Przy regularnym stosowaniu takiej wapniowej kuracji paznokcie robią się naprawdę mocne i twarde.
Jednym z najlepszych domowych sposobów na wzmacnianie paznokci jest żelatyna. Zdziwiłam się nie widząc jej w tym artykule. Z żelatyny robi się kąpiele dla paznokci. Ja rozpuszczam żelatynę w niewielkiej ilości ciepłej wody i moczę w takiej kąpieli paznokcie przez kilka minut. Zapach żelatyny jest nieprzyjemny, ale warto go znieść, bo efekty są widoczne po kilku takich kąpielach. Naprawdę cenię sobie żelatynę w walce z łamliwymi paznokciami.
urat - 2012-08-21
Domowe sposoby nie przynoszą efektów. Ja korzystam od dawna z odżywki New Nails i naprawdę wspomniane efekty już widzę. Nie wiem czy naturalnymi metodami, byłyby szanse na tak szybkie efekty. Tak czy siak - jestem zadowolona.
 
Na pewno znasz ten ból – pięknie pomalowane paznokcie już następnego dnia tracą blask, lakier ściera się na końcach lub...
Jak przedłużyć trwałość lakieru do paznokci?
Na pewno znasz ten ból – pięknie pomalowane paznokcie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt