Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Na czym polega technika decoupage?
Na czym polega technika decoupage?

Na czym polega technika decoupage?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (197 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Decoupage jest ostatnio bardzo modne, zwłaszcza w środowisku gospodyń domowych. Panie, gdy tylko znajdą wolną chwilę, z przyjemnością oddają się temu odprężającemu zajęciu. Efekty rękodzieła są bardzo ładne i mogą być wykorzystywane do ozdoby kuchni. Ozdobę można wykonać właściwie na każdym materiale, czyli sprawdzi się: drewno, ceramika, szkło, plastik itp. Gdy nabierzemy wprawy, możemy w ten sposób przywrócić drugie życie np. starej komodzie, która dzięki naszym zabiegom zmieni się nie do poznania. Jednak zacząć należy od rzeczy mniejszych.
1
Do wykonania będą nam potrzebne:
- przedmiot do ozdoby – np. doniczka, świeczka, deseczka, właściwie cokolwiek
- papierowe serwetki lub wydrukowane obrazki
- farby akrylowe
- lakier akrylowy
- pędzle
- klej – może to być nawet roztrzepane białko jaja kurzego
2
Możemy zacząć pracę: wybrany element, który będziemy ozdabiać, np. doniczkę, malujemy na wybrany kolor farbami. Kolor zależy od nas, może on być jednolity lub składać się z kilku innych. Najważniejsze, aby poczekać, aż przedmiot dobrze wyschnie.
Niektórzy na farbę nakładają lakier powodujący pęknięcia na kolejnej warstwie farby. Zabieg ten malowniczo postarza ozdabiany przedmiot i wygląda bardzo ciekawie, jednak jego użycie wymaga nieco doświadczenia i wprawy. Jeśli jest to więc nasz pierwszy przedmiot, dajmy sobie na razie z tym spokój i pozostawmy gładkie tło.
3
Teraz należy przygotować obrazy, które będziemy nakładać. Najczęściej do tego celu używa się ozdobnych papierowych serwetek. Są one bardzo kolorowe i możemy wybierać wśród całej gamy wzorów. Wybrany element wycinamy z chusteczki lub, jeśli wolimy bardziej artystyczne efekty, wydzieramy. Warto zrobić to starannie. Następnie bardzo delikatnie rozwarstwiamy chusteczkę i zostawiamy tę warstwę, na której znajduje się nadruk.
Jak zrobić żabot z koszulki?
Jak zrobić efektowne pudełko na drobiazgi?
Jak ozdobić talerz metodą decoupage?
Jak zrobić wiszącą półkę na ścianę?
4
Przychodzi moment na najtrudniejsze, czyli przyklejenie serwetki. Najpierw przykładamy ją do doniczki, a kiedy już wybierzemy odpowiednie miejsce, przytrzymujemy obrazek palcami i przyklejamy go. Przyklejenie polega na bardzo delikatnym smarowaniu serwetki z zewnątrz klejem, który najłatwiej nałożyć pędzelkiem. Klej szybko przenika przez cienki materiał i przykleja go. Trzeba jednak bardzo uważać, aby serwetka się nie pomarszczyła i nie podarła.
5
Nasza praca właściwie wygląda już na skończoną. Jedyne, co nam pozostało to użycie bezbarwnego lakieru, aby utrwalić wszystko i zniwelować różnicę w strukturze między obrazkiem, a resztą doniczki. W razie potrzeby pokrywamy całość kilkoma warstwami lakieru, za każdym razem czekając, aż poprzednia warstwa dokładnie wyschnie.
 4/5 (197 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

arimor - 2013-01-06
Poza serwetkami do ozdabiania drewnianych przedmiotów, takich jak np. szkatułki, można również użyć ładnych obrazków lub haseł powycinanych z czasopism. W ten sposób technikę decoupage połączyć możemy z kolażem, a także uczynić nasze dzieło znacznie bardziej oryginalnym i wyjątkowym (wzory serwetek niestety się powtarzają). Wycięte z magazynów zabawne hasła mogą nadać naszym wyrobom charakteru, a nawet uczynić z nich małe dzieła, które można różnie interpretować. Jest to ponadto ciekawa forma działania recyklingowego, korzystna dla środowiska. Należy jedynie pamiętać, aby wycinać obrazki/zdjęcia/hasła z czasopism, a nie z cienkich, makulaturowych gazet- zbyt delikatny papier rozmięka i się rwie, a na dodatek brzydko zmienia odcień.
 
Chcesz by twoje doniczki zyskały nowy niepowtarzalny wygląd? To nic trudnego. Możesz samodzielnie je ozdobić...
Jak ozdobić doniczkę metodą decoupage?
Chcesz by twoje doniczki zyskały nowy niepowtarzalny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt