Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Na czym polega technika decoupage?
Na czym polega technika decoupage?

Na czym polega technika decoupage?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (197 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Decoupage jest ostatnio bardzo modne, zwłaszcza w środowisku gospodyń domowych. Panie, gdy tylko znajdą wolną chwilę, z przyjemnością oddają się temu odprężającemu zajęciu. Efekty rękodzieła są bardzo ładne i mogą być wykorzystywane do ozdoby kuchni. Ozdobę można wykonać właściwie na każdym materiale, czyli sprawdzi się: drewno, ceramika, szkło, plastik itp. Gdy nabierzemy wprawy, możemy w ten sposób przywrócić drugie życie np. starej komodzie, która dzięki naszym zabiegom zmieni się nie do poznania. Jednak zacząć należy od rzeczy mniejszych.
1
Do wykonania będą nam potrzebne:
- przedmiot do ozdoby – np. doniczka, świeczka, deseczka, właściwie cokolwiek
- papierowe serwetki lub wydrukowane obrazki
- farby akrylowe
- lakier akrylowy
- pędzle
- klej – może to być nawet roztrzepane białko jaja kurzego
2
Możemy zacząć pracę: wybrany element, który będziemy ozdabiać, np. doniczkę, malujemy na wybrany kolor farbami. Kolor zależy od nas, może on być jednolity lub składać się z kilku innych. Najważniejsze, aby poczekać, aż przedmiot dobrze wyschnie.
Niektórzy na farbę nakładają lakier powodujący pęknięcia na kolejnej warstwie farby. Zabieg ten malowniczo postarza ozdabiany przedmiot i wygląda bardzo ciekawie, jednak jego użycie wymaga nieco doświadczenia i wprawy. Jeśli jest to więc nasz pierwszy przedmiot, dajmy sobie na razie z tym spokój i pozostawmy gładkie tło.
3
Teraz należy przygotować obrazy, które będziemy nakładać. Najczęściej do tego celu używa się ozdobnych papierowych serwetek. Są one bardzo kolorowe i możemy wybierać wśród całej gamy wzorów. Wybrany element wycinamy z chusteczki lub, jeśli wolimy bardziej artystyczne efekty, wydzieramy. Warto zrobić to starannie. Następnie bardzo delikatnie rozwarstwiamy chusteczkę i zostawiamy tę warstwę, na której znajduje się nadruk.
Jak ozdobić kartonowe pudełko?
Jak udekorować pokój na urodziny dziecka?
Jak zrobić mydlaną rękę?
Jak ozdobić talerz metodą decoupage?
4
Przychodzi moment na najtrudniejsze, czyli przyklejenie serwetki. Najpierw przykładamy ją do doniczki, a kiedy już wybierzemy odpowiednie miejsce, przytrzymujemy obrazek palcami i przyklejamy go. Przyklejenie polega na bardzo delikatnym smarowaniu serwetki z zewnątrz klejem, który najłatwiej nałożyć pędzelkiem. Klej szybko przenika przez cienki materiał i przykleja go. Trzeba jednak bardzo uważać, aby serwetka się nie pomarszczyła i nie podarła.
5
Nasza praca właściwie wygląda już na skończoną. Jedyne, co nam pozostało to użycie bezbarwnego lakieru, aby utrwalić wszystko i zniwelować różnicę w strukturze między obrazkiem, a resztą doniczki. W razie potrzeby pokrywamy całość kilkoma warstwami lakieru, za każdym razem czekając, aż poprzednia warstwa dokładnie wyschnie.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić decoupage?
 4/5 (197 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

arimor - 2013-01-06
Poza serwetkami do ozdabiania drewnianych przedmiotów, takich jak np. szkatułki, można również użyć ładnych obrazków lub haseł powycinanych z czasopism. W ten sposób technikę decoupage połączyć możemy z kolażem, a także uczynić nasze dzieło znacznie bardziej oryginalnym i wyjątkowym (wzory serwetek niestety się powtarzają). Wycięte z magazynów zabawne hasła mogą nadać naszym wyrobom charakteru, a nawet uczynić z nich małe dzieła, które można różnie interpretować. Jest to ponadto ciekawa forma działania recyklingowego, korzystna dla środowiska. Należy jedynie pamiętać, aby wycinać obrazki/zdjęcia/hasła z czasopism, a nie z cienkich, makulaturowych gazet- zbyt delikatny papier rozmięka i się rwie, a na dodatek brzydko zmienia odcień.
 
Biżuteria to często nasz największy skarb. Skrupulatnie kolekcjonujemy ją i uważnie dobieramy w zależności od naszego...
Jak ozdobić komódkę na biżuterię techniką decoupage?
Biżuteria to często nasz największy skarb. Skrupulatnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt