Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak włączyć XP mode w Windows 7?

Jak włączyć XP mode w Windows 7?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (195 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Windows 7 został wyposażony w tryb XP mode rozwiązujący ewentualne problemy ze zgodnością programów napisanych dla Windows XP, które nie działają lub działają niepoprawnie w Windows 7. Narzędzie XP mode jest dostępne do pobrania osobno i działa tylko na systemach Windows 7 Ultimate i Professional. Tryb XP mode wymaga również narzędzia, które stworzy maszynę wirtualną takiego jak Microsof Virtual PC. Tryb XP mode jak i Microsof Virtual PC dostępny jest do pobrania za darmo ze strony Microsoftu. Tryb XP mode działa jak zwykły program jest jednak w pełni funkcjonalną wersją systemu Windows XP. Jeśli zainstalujemy jakiś program w trybie XP mode zostanie on wyświetlony na liście programów XP mode i na liście programów Windows 7, dlatego program zainstalowany tym narzędziem można uruchomić bezpośrednio z Windows 7.
1

Sprawdź czy twój procesor obsługuje wirtualizację sprzętową. Aby to zrobić przejdź do strony „http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/configure-bios.aspx” i pobierz narzędzie „Hardware-Assisted Virtualization Detection Tool”. Jeśli po uruchomieniu programu zostanie wyświetlony komunikat o błędzie oznacza to, że procesor nie wspiera wirtualizacji wspomaganej sprzętowo i należy zainstalować aktualizacje naprawiającą ten błąd (opis w kroku drugim).

2

Pobierz narzędzie XP mode ze strony „http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/”, kliknij „Get Windows XP Mode and Windows Virtual PC”, wybierz wersję swojego systemu, język, pobierz XP mode i Windows Virtual PC. Jeżeli procesor nie wspiera wirtualizacji wspomaganej sprzętowo i nie masz zainstalowanego dodatku sp1 należy jeszcze kliknąć Windows XP mode „Update” i zainstalować aktualizację.

3
Uruchom instalator XP mode, zainstaluj program wybierając lokalizację do wirtualnego dysku twardego. Zainstaluj drugi pobrany plik, zaakceptuj postanowienia licencyjne, po zakończeniu instalacji uruchom ponownie komputer.
Jak zrobić zrzut ekranu?
Jak zmienić ekran logowania Windows 7?
Jak usunąć programy z autostartu?
Jak przyspieszyć Windows 7?
Ostrzeżenia
  • Przy pobieraniu XP mode i Microsoft Virtual PC sprawdzana jest legalność systemu operacyjnego.
4
Po ponownym uruchomieniu komputera należy skonfigurować narzędzie XP mode. W tym celu klikamy start -> Wszystkie programy -> Windows Virtual PC -> Windows XP mode i zaakceptuj postanowienia licencyjne.
5
Wybierz folder instalacyjny, wpisz hasło i kliknij „Dalej”. W oknie „Pomóż chronić ten komputer”, wybierz czy mają być pobierane aktualizacje i kliknij „Dalej”.
6
Następnie kliknij „Rozpocznij konfigurację” (konfiguracja może zając kilka minut). Po ukończeniu narzędzie uruchomi się automatycznie.
7
Aby zainstalować program w trybie XP mode należy uruchomić narzędzie XP mode, a następnie uruchomić plik instalacyjny. Po zakończeniu instalacji należy zamknąć tryb XP mode i przejść do Start -> Wszystkie programy -> Windows Virtual Pc -> Aplikacje Windows XP mode i uruchomić aplikację.
Ostrzeżenia
 4.9/5 (195 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

fapfap33 - 2017-01-09
Zgadzam się, że jakiś półgłówek to pisał. Literówek w "trzydupy".
elokwentny - 2015-01-30
co za debil napisał ten poradnik?
 
Wiosna w rozkwicie i coraz częściej zaczynamy myśleć o lecie. Słońce góruje nad zieloną przyrodą. Niektórzy z nas już...
Jak chronić się przed słońcem?
Wiosna w rozkwicie i coraz częściej zaczynamy myśleć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt