Tutaj jesteś: Internet > Przeglądarki Internetowe > Mozilla Firefox > Jak zablokować reklamy w Internecie?

Jak zablokować reklamy w Internecie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (210 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Reklamy internetowe potrafią być bardzo denerwujące i dodatkowo spowalniają wczytywanie stron internetowych, szczególnie te napisane w technologii flash. Jest wiele metod blokowania reklam jedne są bardziej skuteczne inne mniej. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które w prosty i skuteczny sposób pozwolą zablokować reklamy w najpopularniejszych przeglądarkach: Firefox, Google chrome, Opera i Internet Explorer.
1
Blokowanie reklam w Operze

Blokowanie reklam w Operze

  1. Opera posiada wbudowaną funkcje blokowania reklam. Na stronie na, której chcesz coś zablokować kliknij w dowolnym miejscu prawym przyciskiem myszy i wybieramy „Zablokuj zawartość”, wtedy zostaną ukryte wszystkie elementy, których nie można zablokować, a aktywne zostaną elementy dostępne do zablokowania.

  2. Kliknij myszą na element, który chcesz zablokować i w prawym górnym rogu kliknij „Zastosuj”.

2

Blokowanie reklam w Firefox

  1. Firefox niestety nie posiada wbudowanej funkcji do blokowania reklam, jednak w łatwy sposób można zainstalować dodatek, który będzie blokował niechciane reklamy. Należy przejść na stronę „https://addons.mozilla.org”, odszukać dodatek „Adblock Plus” i go zainstalować.

  2. Po zakończeniu instalacji należy uruchomić ponownie przeglądarkę. Po uruchomieniu przeglądarki wyświetli się strona z zestawem filtrów. W polu „wybierz z listy zestaw filtrów” należy wybrać „Wybierz inny zestaw”, następnie wybrać „BSI Lista Polska (polski)” i kliknąć „Subskrybuj zestaw”. Większość reklam jest już zablokowana jeśli jednak jakaś reklama jest niezablokowana można zablokować ją ręcznie.

  3. Jeśli blokujemy obrazek wystarczy kliknąć na dany obrazek prawym przyciskiem myszy i kliknąć „Zablokuj obrazek”, jeśli jest to reklama flash po najechaniu na nią kursorem myszy pojawi się mały napis „zablokuj”, klikamy na niego i klikamy „OK”.

Jak ustawić domyślną przeglądarkę WWW?
Jak wyświetlić zapamiętane hasła (Firefox)?
Jak przyspieszyć ładowanie stron internetowych w przeglądarce Firefox?
Jak wyczyścić historię przeglądarki?
Wskazówki
  • Czasami zdarza się, że Adblock Plus zablokuje za dużo, należy wtedy kliknąć na ikonę programu „Wyłącz blokowanie tylko na tej stronie” i odświeżyć stronę. Podobnie w Operze można odznaczyć wcześniej zablokowany element.
3

Blokowanie reklam w Google Chrome

  1. W Google Chrome podobnie jak w Firefoxie należy zainstalować dodatek Adblock Plus. Przejdź na stronę „https://chrome.google.com/extensions” i odszukaj rozszerzenie Adblock Plus i go zainstaluj.

  2. Kliknij na ikonę klucza (w prawym górnym rogu ekranu), wybierz „Narzędzia” i kliknij „Rozszerzenia”. Kliknij na „Opcje” dodatku Adblock Plus i zaznacz „PLgeneral (Polski) by Krzysztof Niecko”.

4

Blokowanie reklam w Internet Explorer

  1. Blokowanie reklam w Internet Explorer jest równie proste jak w przypadku innych przeglądarek, wystarczy przejść na stronę „http://simple-adblock.com/”, pobrać dodatek, zamknąć przeglądarkę i go zainstalować.

  2. Po zakończeniu instalacji przeglądarka uruchomi się automatycznie, w polu „Country” należy wybrać „Poland (Polska)”, klikamy „Submit”.

Wskazówki
 5/5 (210 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

mlodz - 2015-03-16
naciskam prawy i niema zadnej opcji zablokuj
 
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt