Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Sadzenie > Jak dbać o maliny?

Jak dbać o maliny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Planujesz zasadzenie malin w ogródku lub na balkonie? A może już je masz? Poniżej dowiesz się jak nawozić maliny, jak je podlewać i jakie zapewnić im podłoże.
1

Plewienie

Utrzymuj roślinę całkowicie wolną od chwastów, z płytką uprawą i użyciem rąk jeśli to potrzebne.

2

Podlewanie

Upewnij się, że roślina otrzymuje około 5 cm wody tygodniowo.

3

Ściółka

Ściółka może być zastosowana, aby zredukować problemy z chwastami w rzędach roślin oraz aby utrzymać lepszy poziom nawilżenia i dodać lepszego materiału organicznego. Rozprowadź ścinki drewna, korę, igliwia lub kompost z przegniłych liści po rzędach roślin i utrzymuj je na głębokość około 7,5 - 10 cm.

4

Plon ochronny

Począwszy od drugiego roku uprawiania malin, możesz zasadzić plon ochronny pomiędzy rzędami. Każdego roku sadź plon ochronny, taki jak np. owies, zaraz po zbiorach. Owies pomoże wzmocnić rośliny maliny przez zimę, poprzez zużycie nadmiernej ilości wody i środków odżywczych z gleby oraz zredukuje również wzrost chwastów. Owies zmarnieje przez niskie zimowe temperatury, a obumarła darń przykryje glebę i tym samym zredukuje jej erozję na wiosnę.

Stały plon ochronny, może zostać zasiany również po zbiorach, po drugim roku. Zasadź warstwę trawy, pomiędzy rzędami roślin. Zwróć uwagę na to, aby zapobiec rozprzestrzenieniu się trawy, do 30 cm od krzaka malinowego, gdyż w przeciwnym razie będzie ona zabierać malinom wodę i składniki odżywcze. Stała pokrywa z darni daje łatwy dostęp do uprawy malin, zapobiega erozji gleby i powstawaniu chwastów oraz może być łatwo utrzymana poprzez regularne koszenie.

5

Nawożenie malin

Maliny powinny być nawożone każdego roku, wczesną wiosną (w środku kwietnia). Najlepiej jest podzielić zalecaną dawkę kompostu na pół, pierwszą część dodać w połowie kwietnia, a drugą około sześciu tygodni później.

Ochrona malin przed chorobami i szkodnikami
Jak pielęgnować maliny?
Jakie są odmiany malin?
Jak uprawiać maliny?
Przeczytaj teraz: Jak nawozić maliny?
 2.8/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Malina to jedna z najpopularniejszych roślin klimatu umiarkowanego uprawianych w naszym kraju. Niektórzy uprawiają ją...
Jak sadzić maliny?
Malina to jedna z najpopularniejszych roślin klimatu umiarkowanego uprawianych w naszym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt