Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak sadzić hiacynty?

Jak sadzić hiacynty?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (8 ocen)
Oceń 

Istnieją trzy główne gatunki hiacyntów. Najbardziej popularny jest hiacynt wschodni (Hyacinthus orientalis), który wytwarza tylko jeden kwiat, osiągający wysokość 12- 18 cm, na łodydze o długości 6-8 cm. Kwiat składa się z wielu małych kwiatuszków, w kształcie dzwoneczków. Płatki mogą być w kolorze czerwonym, różowym, białym, żółtym, niebieskim. Hiacynt rzymski (albulus, wcześnie kwitnący) będzie wytwarzał od 2 do 3 cieńszych kwiatów o długości 18 cm z kwiatami nieco luźniej rozprzestrzenionymi, w kolorach różowym, białym albo niebieskim. Hiacynt multiflora będzie wytwarzać, z jednej bulwy, kilka kwiatów o długości 18 cm, z kwiatkami luźno rozłożonymi. Liście wszystkich trzech, wyżej wymienionych gatunków hiacyntów różnią się długością i grubością oraz otaczają centralny kwiat. Bulwy hiacynta wschodniego są zazwyczaj sprzedawane w zależności od rozmiaru. Największe (ok. 22 cm w obwodzie) są prezentowane na wystawach. Te duże hiacynty potrzebują czasami wsparcia i jest to dość ciężkie do zrobienia, kiedy są uprawiane w doniczkach. Dlatego lepszym wyjściem jest zasadzenie kliku grup mniejszych kwiatów. Efekt będzie tak samo dobry jak w przypadku innych kompozycji. Hiacynt rzymski i multiflora nie potrzebują wsparcia.

1

Sadzenie hiacyntów.

Gleba dla bulw jest zazwyczaj mieszanką torfu, kawałków węgla drzewnego i często pokruszonych muszelek ostryg. Bulwy powinny być zasadzone początkiem zimy. Jeżeli będziesz sadzić na przestrzeni kilku tygodni, możliwe jest, że będziesz mieć dostęp do świeżych kwiatów przez dwa albo trzy miesiące.

2

Sadzenie na zewnątrz.

Na zewnątrz sadź bulwy na głębokości około 10 cm w odległościach 8 cm od siebie, w żyznej, dobrze przepuszczalnej glebie. Znajdź dla nich miejsce słoneczne albo częściowo zacienione.

3

Sadzenie w pomieszczeniu.

Najlepiej nie sadzić bulw w różnych kolorach, w tym samym kontenerze, ponieważ bardzo rzadko kwitną one w tym samym czasie. Dla osiągnięcia najlepszych rezultatów, sadź bulwy o zbliżonej wielkości blisko siebie, ale tak aby nie dotykały one siebie nawzajem lub ścianek kontenera.

Umieść w kontenerze warstwę gleby dla bulw i nawodnij ją a następnie delikatnie uklep. Weź bulwy i wciśnij je delikatnie w glebę, tak aby końcówki bulw znajdowały się jedynie odrobinę niżej poziomu krawędzi kontenera. Następnie umieść więcej gleby dookoła bulw, tak by sięgała ok. 1,5 cm od krawędzi kontenera. Delikatnie ulep ziemię, opuszkami palców, a następnie podlej. Nada się do tego każdy kontener. Doniczki, miski, garnki, z lub bez dziurek drenujących, chociaż lepiej będzie prawdopodobnie użyć naczyń bez dziurek.

Jak uprawiać kalie?
Jak uprawiać czosnek?
Jak pielęgnować werbenę ogrodową?
Jak sadzić lilie?
 2.3/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

monikaciszewska - 2015-02-09
te kwiaty są bardzo ładne :)

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Jak uprawiać czosnek?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Karol Mostowy
  • Magdalena Dawidowska-Rożan
  • Agnieszka Osiecka
  • Dorota Dunaj
  • Ewelina Wolska
  • Wladyslaw Kasza
  • Dariusz Machała
  • Magda Lena
  • Maria Kozioł
  • Joseph Murphy
  • Barbara Darmas
  • Marcin Radziszewski
  • Leszek Król
  • Krystyna Malik
  • Janusz Kaminski
  • Maciej Świsulski
  • Karol Chołuj
  • Teresa Maria Kinsner
  • Cezary Czembrowski
  • Agata Salamon
  • Jarosław Kowalik
  • Marta Szpanbruker
  • Elzbieta Kubiak
  • Robert Postrzygacz
  • Michał Żmijewski
  • Teresa Paris
  • Maria Zabielska
  • Anna Walkiewicz
  • Magdalena Popławska
  • Paweł Linowiecki
pasożyt