Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Wychowanie Dziecka > Jak nauczyć dziecko wiązać buty?

Jak nauczyć dziecko wiązać buty?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Chociaż większość butów dla dzieci posiada teraz funkcje zapinania na rzepy, nauczenie wiązania butów na sznurówki jest ciągle ciężkim zadaniem, które dzieci powinny opanować w wieku 5 czy 6 roku życia. Może to być jednak bardzo frustrujące zadanie; dzieci mogą szybko stracić zainteresowanie jeśli poczują, że zadanie to jest zbyt trudne, albo mogą nauczyć się tego w ciągu jednego dnia, a zapomnieć całkowicie następnego. Nie martw się jednak, poniżej przedstawiamy wskazówki które sprawią, że nauka wiązania butów będzie nieco łatwiejsza. Każde dziecko uczy się inaczej, wiec wypróbuj kilka metod i sprawdź która sprawdza się najlepiej dla Twojego dziecka.

1

Uszy króliczka.

Prawdopodobnie najprostszym sposobem nauczenia wiązania butów jest poprzez metodę zajęczych uszu. Powiedz swojemu dziecku, aby złożyło sznurówki na wzór zajęczych uszu. Na początku, musi zabezpieczyć węzeł który będzie główką zajączka. Następnie niech zrobi królicze uszy, potem je skrzyżuje i jedno z uszu przełoży przez dziurkę, która powstaje. Najlepiej jeśli siądziesz za dzieckiem z tyłu, ponieważ jeśli będziesz siedzieć na przeciwko, będzie widzieć swoje lustrzane odbicie.

2

Dwukolorowe sznurówki.

Jest to świetna wskazówka, która naprawdę pomoże w nauce wiązania butów. Weź dwie sznurówki w różnych kolorach i każdą przetnij po środku. Następnie zszyj razem tak, aby powstały sznurówki dwukolorowe. Używanie dwukolorowych sznurówek do nauki wiązania może bardzo pomóc dziecku które ma problem z odróżnieniem lewej strony od prawej. Możesz używać kolorowych sznurówek w każdej technice uczenia wiązania butów.

Co robić gdy dziecko boi się samo spać?
Jak oduczyć dziecko bicia?
Jak nauczyć dziecko ubierania się?
Jak wytłumaczyć dziecku skąd się biorą dzieci?
3

Kartonowe buty.

Weź kartonowe pudełko i wytnij z niego dużego bucika. Niech Twoje dziecko je udekoruje tak jak chce. Za pomocą dziurkacza niech zrobi dziurki na sznurowadła. Do sznurowania użyj dwukolorowych sznurówek zamiast zwykłych. Niektóre dzieci łatwiej się uczą podczas zabawy z kartonowym butem.

4

Wiewiórka i drzewo.

Jest to metoda, która wykorzystuje zabawę i ruchy, które pomagają dzieciom zrozumieć i zapamiętać podstawowe kroki jak zawiązać sznurowadła. Powiedz dziecku, aby utworzyło "korzenie drzewa" poprzez zrobienie supełka. Zrób drzewko z długiej cienkiej pętelki; trzymaj pętelkę w prawej ręce dziecka. Jego lewą ręką trzymaj sznurówkę i powiedz mu, że wiewiórka biegnie wokół drzewa i skacze do dziury pod drzewem i wychodzi z drugiej strony (będzie ono musiało zmienić ręce w tym miejscu, co może być trudne dla niektórych dzieci). Wielu rodziców woli ten trick, ponieważ uczy dziecko wiązać buty metodą jednej pętelki.

5

Nauka wiązania z książkami i zabawkami.

Jeśli chcesz nauczyć dziecko wiązania sznurowadeł poprzez zabawę, rozważ zakupienie zabawek i książek które pomogą mu w samodzielnej nauce. Jest to szczególnie dobra metoda dla dzieci, które uczą się szybciej poprzez interakcję z zabawkami.

Przeczytaj teraz: Jak wiązać sznurówki?
 3.3/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jesień to poza słonecznymi i kolorowymi dniami głównie mżawka, deszcz i szaro-bura pogoda. Nie wszyscy zastanawiają się...
Jak się ubierać podczas jesieni?
Jesień to poza słonecznymi i kolorowymi dniami głównie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt