Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Szkoły Wyższe > Sesja i Egzaminy > Jak się przygotować do testu?

Jak się przygotować do testu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Testy i sprawdziany mogą być bardzo stresujące dla niektórych osób. Dobrą wiadomością jest jednak to, że łatwo możesz poradzić sobie ze zdenerwowaniem, wystarczy się tylko trochę przygotować do testu. Im lepiej się przygotujesz i im więcej materiałów przeglądniesz tym bardziej będziesz się czuć pewnie. Wkuwanie na pamięć sprawi tylko, że poczujesz się gorzej - może nawet spowodować, że podczas stresu zapomnisz wszystkiego i wypadniesz tak jakbyś nie uczył się w ogóle. Oto kilka porad jak przygotować się do egzaminu. Pomogą ci one poczuć się spokojniej, kiedy jesteś już na egzaminie i odpowiadasz na pytania jak i również pomogą Ci zerwać ze złymi nawykami, które być może zakłócają Twoją zdolność do poprawnego uczenia się.

1

Znajdź swoją motywację.

Zawsze jedną z najtrudniejszych rzeczy jest zrobienie pierwszego kroku. Pierwszym krokiem który powinieneś zrobić jest przeglądniecie materiału z którego jest dany test, jednak dla wielu ludzi samo otworzenie książki może być przeszkodą ciężką do przezwyciężenia. Aby zacząć przeglądać materiały, potrzebujesz więc motywacji. Jednym ze sposobów zmotywowania siebie jest zmiana środowiska. Idź więc do miejsca które sprzyja nauce. Powinno być to miejsce ciche w którym nic nie będzie Cię rozpraszać. Powtarzaj sobie dlaczego się uczysz do tego egzaminu i jakie będą efekty otrzymywania dobrych stopni.

2

Przygotuj swój umysł.

Uczenie się do testu nie będzie efektywne, jeśli Twój umysł nie chce, lub nie jest w stanie przyjmować informacji które są Ci potrzebne. Spróbuj się uspokoić i otworzyć umysł na informacje które będziesz przyswajać. Stosowanie technik i relaksu przed nauką, pomoże Ci przyswoić wiadomości jak również sprawi, że dłużej będziesz je pamiętać. Zrób to za za każdym razem kiedy zasiadasz do nauki.

3

Rób notatki.

Nauka przed egzaminem to nie tylko czytanie książek i materiałów z wykładów. Musisz również robić swoje notatki, jest to bardzo skuteczna technika zapamiętywania potrzebnych informacji. Używanie mięśni podczas nauki, zatrudni niektóre obszary w Twoim mózgu które przypomną Ci potrzebne wiadomości podczas egzaminu. Napisz sobie w punktach listę ważnych informacji z którymi się już spotkałeś i które mogą wystąpić na teście.

4

Sprawdź się.

Możesz opracować własny test. Spróbuj dowiedzieć się jakiego rodzaju będzie to egzamin i opracuj test podobny do niego.

Jak napisać opowiadanie?
Co zrobić żeby się lepiej uczyć?
Jak się skoncentrować na nauce?
Jak szybko nauczyć się historii?
Przeczytaj teraz: Jak się dobrze uczyć?
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

olivaceous - 2011-07-25
b.fajny temat!!!
Pasuje on właśnie dla osób ,które bez sensu uczą się na pałkę......:)
Pomoce wizualne są bardzo przydatne w nauce. Dzięki różnym obrazom jesteśmy w stanie szybciej przyswoić sobie nowe...
Jak wykorzystać pomoce wizualne w nauce?
Pomoce wizualne są bardzo przydatne w nauce. Dzięki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Jadwiga Gosia Kucharska
  • Marlena Smukowska
  • Mieczysław Ogórowicz
  • Tomasz Majchrzak
  • Piotr Ossowski
  • Edyta Osik
  • Krystian Forgel
  • Paulina Skrobała
  • Barbara Lachowicz
  • Hanna Kaczmarek
  • Paweł Szymański
pasożyt