Tutaj jesteś: Zwierzęta > Ptaki > Zdrowie Ptaków > Jak hodować ptaki ozdobne w domu?

Jak hodować ptaki ozdobne w domu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kanarki, słowiki czy papugi to ptaki ozdobne, które często hodujemy w domu. Ożywiają one wnętrza naszego domu oraz wprowadzają do niego niesamowitą atmosferę. Świergot ptaków nad ranem może działać na nas uspokajająco. Przeważnie mamy sentyment do tego typu zwierząt, ponieważ kojarzą nam się z wolnością. Są uosobieniem delikatności i lekkości. Różne kultury inaczej podchodzą do zwierząt, szczególnie do ptaków. Na przykład w Tajlandii kanarki są symbolem szczęścia. Dudek w starożytnym Egipcie był symbolem cnoty, zaś w Persji uważano go za ptaka złodzieja. Wiele ptaków jest obecnych w herbach narodowych, np. orzeł w herbie Polski. Kult ptaków przyczynił się do tego, że zaczęliśmy pragnąć ich obecności w naszych domach. W tym artykule znajdziesz wskazówki odnośnie pielęgnacji ptaków.
1
Po pierwsze, zanim zdecydujesz się na kupno któregokolwiek ptaka ozdobnego, warto dowiedzieć się o nim jak najwięcej. Poszukaj w Internecie informacji na temat gatunku, charakterystyki oraz spożywanego pokarmu. Dzięki temu łatwiej ci będzie wybrać ptaka oraz przygotować dla niego odpowiednie środowisko.
2
Najważniejszą rolę odgrywa klatka. Jest to miejsce, w którym zwierzę będzie spędzać większość czasu. Dlatego też należy ją odpowiednio dobrać. W zależności od ptaka powinna ona być dostosowana do jego wielkości. Ptak powinien bez problemu rozwijać w niej skrzydła. Kratki w klatce nie powinny być zbyt szerokie, ponieważ może to spowodować, że ptak, starając się wyjść, zaklinuje się między prętami.
3
Zadbaj o odpowiednie miejsce na jedzenie oraz drążek do siedzenia dla ptaka. Na rynku jest wiele specjalistycznych przyrządów i akcesoriów, które można zamontować w klatce. Nie zapomnij o zbiorniku na wodę (przeważnie stosuje się podwieszane zbiorniczki dozujące wodę). W klatce możesz zamontować również podwieszany drążek bądź huśtawkę, która będzie pełnić rolę siedzenia.
Jak pielęgnować kanarka w czasie pierzenia?
Jakiego ptaszka kupić do domu?
Jak karmić ptaki zimą?
Jak zajmować się kanarkiem?
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zajmować się nimfami?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Zofia Chadaj
  • Ewelina Katarzyna Stępień
  • Barbara Bondos
  • Joanna Synowiec
pasożyt