Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Inne Owady > Jak pozbyć się karaluchów?

Jak pozbyć się karaluchów?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (240 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Karaluchy lub spokrewnione z nimi prusaki mogą się okazać prawdziwą zmorą w wielu mieszkaniach. Insekty te najczęściej gromadzą się w wilgotnych miejscach, szczelinach, a także tam, gdzie przechowywane są produkty żywnościowe. Nie wszyscy wiedzą, że ci odstraszający już samym wyglądem niechciani lokatorzy mogą być też nosicielami różnych groźnych chorób. Te paskudne stworzenia potrafią mnożyć się w szybkim tempie, dlatego tak ważne, ale jednocześnie niestety często dość trudne, jest pozbycie się ich raz na zawsze. Nie wszyscy wiedzą, że ci odstraszający już samym wyglądem niechciani lokatorzy mogą być też nosicielami różnych groźnych chorób. Przeczytaj artykuł i poznaj szereg sposobów na walkę z karaluchami.
 4.9/5 (240 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (12)

dfds - 2015-04-08
textu trzy wersy, ale na dziewięciu stronach - wysoki poziom, nie ma co
dezino - 2014-12-11
akurat :))
anucha - 2014-12-11
Kochani długa walczyłam z problemem, wielona sposobami i przez przypadek znalazłam na allegro pułapkę na karaluchy i prusaki firmy Vaco, polecam! Jest bezpieczna dla dzieci i ekologiczna, bo nie zawiera chemii, a problem zniknął!
pogromca - 2014-11-24
polecam kwas borowy...i po klaruchach
ana - 2014-10-17
Słyszałam że to robactwo to jedyne istnienie które jest w stanie przetrwać koniec świata.
dezino - 2014-10-16
Szanowna Pani, karaluchy oczywiście nie przesypiają okresu zimowego, bo i po co miałyby to robić? Mieszkają razem z nami w ogrzewanych domach gdzie znajdują wszystko co do życia jest im potrzebne: jedzenie, picie, schronienie. Proszę dobrze ich poszukać a na pewno uda się Pani je znaleźć :) Proszę również upewnić się czy był to rzeczywiście któryś z karaluchów. Tu są opisy i zdjęcia: KARACZAN PRUSAK http://dezino.pl/karczan_prusak.html , KARACZAN WSCHODNI http://dezino.pl/karczan_wschodni.html. Pozdrawiam
garstka75 - 2013-12-30
mam pytanie czy karaluchy zasypiają na okres zimowy ponieważ w okresie letnim zabiłam kilka sztuk i jak do tej pory mam spokój,bardzo proszę kogoś o informację na ten temat
Agniesia2678 - 2013-12-30
Bardzo skuteczna na prusaki i karaluchy jest popularna zielona płytka, znana jako środek przeciw mrówkom. Ta sama substancja skutecznie osłabia, a ostatecznie zabija także prusaki. Jedna płytka ma zasięg ok. 40 m2, więc na przeciętne mieszkanie dwie powinny wystarczyć. Czas jej działania to kilka tygodni, co wystarcza by niemal w 100 procentach wytępić kolonię prusaków lub znacząco ograniczyć jej populację.
Robert - 2013-12-03
one boją się zapachu farby ja zrobiłem tak. One wchodzą przez szyby wentylacyjne.wyjąłem kratki z szybów ,wsypałem tam proszek "Boric Acid Roach Killer" wymalowałem zwykłą farbą emolakiem wylot z szybu ,namoczyłem w farbie papier toaletowy takie kuleczki porobiłem ,wsadziłem w szyb ,zatkałem kratkami mam spokój nie mam prusaków polecam ...
Paula - 2013-07-01
to mam normalnie ugotowac jajko i potem wyciagnac z niego żółtko i smarujemy tym kwasem ?
scared - 2012-10-08
w naszym bloku ( w którym ponoć nigdy karaluchów nie było, a mieszkamy tam od niedawna), ktoś wyhodował niezłe stadko które rozchodząc się po klatce schodowej doszło w końcu na nasze 4 piętro i zaczęło pakować nam się do mieszkania. zabiliśmy 4 sztuki ( jak na razie) ale perspektywa ich rozmnożenia się zniechęca mnie do przebywania we własnym domu... chciałabym wypróbować sposób z kulkami tylko mam jedno pytanie - na jakiej zasadzie to działa? czy rozłożone kulki powodują wyjście karaluchów z kryjówek i zdechnięcie w okolicach kulek? czy co się z nimi dzieje?
Banabaa - 2012-09-21
Najskuteczniejszy sposób to KWAS BOROWY wymieszać z ugotowaną na twarto ŻÓŁTKIEM, uformować kulki i porozkładać w różnych miescach. Po kilku tygodniach nie ma śladu po karaluchach. Dodam, że kwas borowy nie jest szkodliwy i można go kupić w aptece za mniej niz 2 zł.
Tylko się nie napierajcie na ŚRODKI HORMONALNE. Ja się dałam. (Zazwyczaj ulotkowane w blokach, szybkie pozbycie się karaluchów, tra tatata)Zapłaciłam 50 złotych za posmarowanie tym cudownym środkiem w kuchni w kilku miejscach. Efekt był taki, że najpierw zaczęło się pojawiać więcej karaluchów i umierać mi naczyniach, co było odrażające. Na początku faktycznie poumierały karaluchy . a Później zaczęły się rozmnażać. Tyle karaluchów w życie nie widziałam. Było ich coraz więcej.
Po jakimś czasie dowiedziałam się o tej metodzie z kwasem borowym. Teraz szczęśliwie nie pamiętam już o karaluchach.
Postanowiłam jednak rozprzestrzenić tę wiadomośc, bo jak sam szukałam info o tym środku nic nie było w internecie. A „specjaliści” radzą użycia chemicznych środków. A sposób na kwas borowy jest prosty i nieszkodliwy!
Lodówka stanowi niezbędny element wyposażenia kuchni każdego z nas. Dzięki niej możliwe jest przechowywanie potraw...
Jak myć lodówkę?
Lodówka stanowi niezbędny element wyposażenia kuchni każdego z nas. Dzięki niej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt