Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Pielęgnacja Odzieży > Jak wytępić mole?
Jak wytępić mole?

Jak wytępić mole?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Mól odzieżowy, zwany inaczej molem włosienniczkiem, bądź molem ubraniowym, jest owadem lubiącym ubrania. „Lubiącym” to mało powiedziane. Ubóstwia je, nie może bez nich żyć. Z pewnością jest zmorą wielu gospodyń domowych. Mole powodują, że nasze szafy ożywają. Stają się ciemną, tajemniczą jaskinią. Jeśli umieścisz w niej ubranie, nie masz pewności, że wyjdzie z tego miejsca w całości. Jest to niezwykle bolesne wydarzenie, ponieważ nasz ulubiony sweter może zostać pozbawiony całego blasku lub tak zwanego glamour’u. Co robić w takiej sytuacji? Oczywiście najlepszą formą obrony jest atak. W związku z tym powinniśmy odpowiednio przygotować się do wojny z molami. Może być ona długa i męcząca, jednakże musi nam przyświecać jeden cel: „Nasze ubranie nie dla moli!” W tym artykule znajdziesz wskazówki dotyczące tępienia moli.
4
Kolejnym sposobem jest rozłożenie w szafie zwykłych gazet. Dlaczego? Ponieważ mole bardzo nie lubią zapachu farby drukarskiej. Może to skutecznie pomóc w walce z tymi insektami. Dodatkowo możesz rozłożyć w szafie kawałki mydła. Najlepiej o zapachu lawendowym, ale sprawdzi się też zwykłe mydło.
5
Jeśli powyższe metody nie zadziałają, należy skorzystać ze specjalnych środków chemicznych, które można kupić w specjalistycznych sklepach. Preparaty tego typu przeważnie nie są drogie. Środki te mają głównie formę pasków, które zawiesza się w szafie, bądź specjalnych kulek naftalinowych. Oprócz tego można dostać środki w aerozolu, które należy rozpryskiwać w szafach regularnie.
Jak zwalczyć mole spożywcze?
16 sekretów perfekcyjnej pani domu
Jak pozbyć się nieprzyjemnego zapachu z mieszkania?
Jak czyścić zamsz?
< poprzedniastrona 2 z 2
 3/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Jak pozbyć się moli?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kasia Grzelak
  • Teresa Kalinowska
  • Karlol Ober
  • Wojciech Dyrkacz
  • Beata Adrych
  • Mateusz Hołodniuk
  • Albin Chudzinski
  • Sylwia Leśniewska
  • Agata Oroń
  • Mieczysław Mroziński
  • Borula Aniszewska Irena
  • Karolina Jasińska
pasożyt