Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Pielęgnacja Odzieży > Jak wytępić mole?

Jak wytępić mole?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (26 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Mól odzieżowy, zwany inaczej molem włosienniczkiem, bądź molem ubraniowym, jest owadem lubiącym ubrania. „Lubiącym” to mało powiedziane. Ubóstwia je, nie może bez nich żyć. Z pewnością jest zmorą wielu gospodyń domowych. Mole powodują, że nasze szafy ożywają. Stają się ciemną, tajemniczą jaskinią. Jeśli umieścisz w niej ubranie, nie masz pewności, że wyjdzie z tego miejsca w całości. Jest to niezwykle bolesne wydarzenie, ponieważ nasz ulubiony sweter może zostać pozbawiony całego blasku lub tak zwanego glamour’u. Co robić w takiej sytuacji? Oczywiście najlepszą formą obrony jest atak. W związku z tym powinniśmy odpowiednio przygotować się do wojny z molami. Może być ona długa i męcząca, jednakże musi nam przyświecać jeden cel: „Nasze ubranie nie dla moli!” W tym artykule znajdziesz wskazówki dotyczące tępienia moli.
1
Na początku przypomnijmy jak wygląda sprawca. Długość ciała: ok. 9 mm, rozpiętość skrzydeł: 12- 16 mm. Mole ubraniowe zazwyczaj są kolorystyki beżowo-żółtawej. Często z lekkim połyskiem. Są to owady, które w ciągu roku mogą dość szybko się namnożyć. Dlatego też tak ważne jest przeciwdziałanie populacji tych szkodników. Warto jeszcze wspomnieć, że mole nie tylko zamieszkują szafy. Mogą ukrywać się również w odkurzaczach czy na strychach.
2
Na wstępie należy zaznaczyć, że łatwiej jest stosować profilaktykę, niż usunąć już istniejące larwy moli ubraniowych. W związku z tym powinniśmy często wietrzyć nasze szafy oraz znajdujące się w nich ubrania. Szczególnie zwróćmy uwagę na futra, gdyż jest to ulubiony typ ubrania moli.
3
Można spróbować różnych domowych sposobów stosowanych przez nasze babcie. Do pierwszego z nich możemy zaliczyć intensywne zapachy. Mole nienawidzą intensywnych zapachów. Dlatego też w szafach powinniśmy umieszczać różnego rodzaju pachnidła, bądź suszone zioła, np. lawendę, goździki, czy miętę. Szczególnie można polecić bagno zwyczajne. Jest to roślina rosnąca na wilgotnych, bagnistych terenach. Wydziela ona specyficzny zapach, który odstrasza mole.
Jak dbać o panele podłogowe?
Jak zwalczyć mole?
Jak wyczyścić rzepy w ubraniach?
Jak zrobić wiosenne porządki?
4
Kolejnym sposobem jest rozłożenie w szafie zwykłych gazet. Dlaczego? Ponieważ mole bardzo nie lubią zapachu farby drukarskiej. Może to skutecznie pomóc w walce z tymi insektami. Dodatkowo możesz rozłożyć w szafie kawałki mydła. Najlepiej o zapachu lawendowym, ale sprawdzi się też zwykłe mydło.
5
Jeśli powyższe metody nie zadziałają, należy skorzystać ze specjalnych środków chemicznych, które można kupić w specjalistycznych sklepach. Preparaty tego typu przeważnie nie są drogie. Środki te mają głównie formę pasków, które zawiesza się w szafie, bądź specjalnych kulek naftalinowych. Oprócz tego można dostać środki w aerozolu, które należy rozpryskiwać w szafach regularnie.
 3/5 (26 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

fsfs - 2015-12-28
Znam podobne plastry, ale wabik w nich jest dolączony jako mala plytka. Trzeba ja przykleić na środek tego plastra.
zamyslona - 2015-08-18
fajny sposób z tym lepem, musze wyprubować jak cos sie pojawi. A ja znam też stary sposób na te wstrętne moluchy liście z orzecha włoskiego, zawinąc w gazete połozyć na półke lub na dno szafy...(nie przyciskać gardrrobą.....naprawde daje skutek. POzdrawiam
nn - 2014-06-23
(1) Bagno zwyczajne jest rośliną chronioną gatunkowo.
(2) Na mole nie działa. To ludowy przesąd.
BarbaraJanczykowska - 2013-08-19
Uwazam ze jest to wspanialy portal!!!!
Robert - 2013-02-19
A ja oprócz odstraszania, gdy zaatakowały już moje ubrania stosowałem jeszcze plastry z lepem. Łapały się w nie masakrycznie. Co któryś narodził się, to zaraz wpadał w pułapkę :). Chyba te lepy nasączone były jakimś specjalnym wabikiem. Przyklejały się i ginęły. Do kupienia w zwykłych marketach.
Mole ubraniowe to niełatwi do pokonania przeciwnicy. Walka z nimi wymaga czasami wielu tygodni, bo… żarłoczne motyle...
Jak pozbyć się moli ubraniowych?
Mole ubraniowe to niełatwi do pokonania przeciwnicy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt