Tutaj jesteś: Biznes > Zasoby Ludzkie (HR) > Relacje Interpersonalne > Jak odczytywać mowę ciała?

Jak odczytywać mowę ciała?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każdy używa jakiejś gestykulacji, jedni subtelnej, inni nieco mocniejszej, ale większość gestów posiada jakieś znaczenie. Najczęściej nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, jak nasza podświadomość kieruje naszymi gestami. Taka wiedza może być nam przydatna chociażby po to, żeby odczytać zachowanie innych.
1
Drapanie, dotykanie i subtelne pocieranie nosa. Jeśli oczywiście osoba z którą rozmawiamy nie ma kataru, a dość często dotyka rękoma okolic nosa, może to oznaczać, że próbuje opowiadać kłamstwa, a rękoma zakrywa przy tym usta.
2
Pocieranie oka, również może świadczyć o mijaniu się z prawdą, w związku z czym osoba z nami rozmawiająca unika kontaktu wzrokowego.
3
Jeśli natomiast nasz rozmówca zakrywa usta rękoma, może to oznaczać, że to on podejrzewa nas o kłamstwo.
4
Drapanie się po szyi, może być oznaką niezgody na naszą propozycję. Osoba zachowująca się w ten sposób próbuje opóźnić moment odpowiedzi, ponieważ do końca nie jest pewna tego, co zadecydować.
5
Jeśli nasz rozmówca opiera policzek o dłoń, przy czym pod brodą znajduje się kciuk, a palec wskazujący jest wyprostowany, oznacza to, że jest on sceptycznie nastawiony do tego, co mówimy.
6
Gdy podczas negocjacji zauważymy, że rozmówca zaczyna głaskać swoją brodę, możemy przypuszczać, że zastanawia się on nad nasza propozycją. Jeśli jednak bezpośrednio po głaskaniu osoba, z którą rozmawiamy, krzyżuje ręce na piersi, odchyla się na krześle i krzyżuje nogi w kostkach, będziemy musieli pogodzić się z porażką.
Jak odczytać mowę ciała?
Jak nauczyć się rozmawiać z ludźmi?
Jak wykonać ćwiczenia na rozluźnienie mięśni i dobrą dykcję?
Jakie pytania zdać podczas rekrutacji?
7
Splecione palce dłoni są częstą postawą podczas rozmów biznesowych. Oznacza ona, że osoba, która splata palce, próbuje zapanować nad swoją frustracją i negatywną postawą.
8
Dotykanie dłoni lub ramion rozmówcy świadczy o całkowitym zrelaksowaniu, ale też zaufaniu. Osoba dotykająca czuje się pewna siebie, a może nawet uważa, że góruje nad osoba dotykaną.
9
Bębnienie palcami o blat stołu, wybijanie rytmu stopą, zabawa komórką, lub inna zabawa zajmująca ręce, niekoniecznie oznacza nudę, tak jak się powszechnie uważa. Nasz rozmówca najprawdopodobniej jest zniecierpliwiony, może się gdzieś spieszy lub chciałby, aby decyzja zapadła jak najszybciej.
10
Gdy po usłyszeniu krytyki osoba, która ją otrzymała masuje się, drapie lub głaszcze po karku, oznacza to, że jest ona bardzo niezadowolona z usłyszanej krytyki i nie do końca się z nią zgadza.
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dobra umiejętność komunikacji jest bardzo ważna w życiu codziennym. Umiejętności komunikacyjne potrzebne są ci w życiu...
Jak się skutecznie komunikować?
Dobra umiejętność komunikacji jest bardzo ważna w...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt