Tutaj jesteś: Podróże > Typy Podróży > Inne typy podróży > Jak rozpalić ognisko bez zapałek?

Jak rozpalić ognisko bez zapałek?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ogień to jeden z czterech żywiołów. Dzięki niemu życie na naszej planecie mogło rozwinąć się i trwać przez wieki. Pełnił on funkcję ochronną, odstraszał dziką zwierzynę, a także dawał ciepło. Służył między innymi do przygotowywania posiłków oraz do sygnalizowania swojej obecności. Skąd wziął się ogień? Jest wiele hipotez. Jedna z nich głosi, że to Prometeusz skradło ogień bogom i przywiózł na ziemię. Następnie nauczył ludzi posługiwania się nim i dzięki temu możemy korzystać z tego dobrodziejstwa. Od strony bardziej naukowej ogień to po prostu efekt różnego rodzaju procesów fizyczno-chemicznych, do których niezbędny jest tlen. W dzisiejszych czasach życie bez ognia byłoby bardzo utrudnione, a nawet niemożliwe. W tym artykule znajdziesz wskazówki dotyczące rozpalania ognia bez użycia zapałek.
1
Pierwszym sposobem jest metoda związana ze szkłem powiększającym. Można do tego użyć zwykłego szkła, jednakże proces rozpalania wydłuży się. Metoda ta jest bardzo prosta. Czego potrzebujemy oprócz soczewki? Oczywiście słońca oraz łatwopalnego materiału. Najlepiej użyć do tego suchej słomy, bądź suchych liści. Trzymamy soczewkę nieruchomo, w odległości około 5cm od podpałki. Po kilku chwilach powinniśmy zaobserwować lekki dymek. Jest to zwiastun ognia.
2
Kolejna metoda wymaga użycia łuku i świderka. Jak je wykonać? Znajdź dość giętką gałązkę i zrób z niej łuk. Użyj do tego rzemienia bądź dość grubej linki. Następnie przygotuj drugi patyk, który z jednej strony powinien być zaostrzony, a z drugiej zaokrąglony. Potrzebne będą nam również dwie deseczki. Każda z nich musi mieć odpowiednie wyżłobienie na końcówkę patyka. Owiń cięciwę łuku raz wokół świdra. Następnie połóż jedną deseczkę na ziemi. Do wyżłobienia włóż trochę suchej trawy oraz kilka drzazg drewna. Włóż ostrą końcówkę w wyżłobienie i przykryj drugą końcówkę kija (zaokrągloną końcówkę) drugą deską z odpowiednią dziurką. Teraz, przyciskając lekko górną deseczkę, obracaj świder za pomocą łuku. Trzyj, aż pojawi się ogień.
Jak rozpalić ogień bez zapałek?
Jak zrobić pochodnię?
Jak rysować oczy?
Jak określić wiek drzewa?
 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

MIchy - 2012-07-09
Połowa tego jest nieprawdą .Jest napisane trzyj dopóki nie pojawi się ogień, ogień nigdy się nie pojawi, pojawi się sam żar, ogień trzeba rozdmuchać
Lato to najlepszy czas na wyjazdy, wycieczki i przeżywanie przygód. Takie przygody zdecydowanie zapewnia wyjazd pod...
Triki i sztuczki przydatne pod namiotem lub na campingu
Lato to najlepszy czas na wyjazdy, wycieczki i przeżywanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kasia Szyszka
  • Olga Kosiec
  • Halina Otto
  • Jacek Zarzycki
  • Anna Blacha
  • Jerzy Krystkowiak
  • Edward Gruszka
  • Bożena Szymczak
  • Iwona Łatwińska
  • Rafal Domino
  • Lidia Dziwak
pasożyt