Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Likiery > Jak pić absynt?

Jak pić absynt?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Absynt jest to ziołowy trunek o bardzo wysokiej zawartości alkoholu. Zielona Wróżka, jak nazywa się nieraz ten alkohol, był ukochanym wzmacniaczem weny, artystów takich jak Pablo Picasso, Vincent Van Gogh, Oskar Wilde, Ernest Hemingway, Edouard Manet i wielu innych. Przed I wojną światową, absynt stał się tak popularny i łatwo dostępny w niektórych krajach, że we Francji zostało zagrożonych wiele winnic. Zaczęto prowadzić więc kampanie przeciw uzależnieniom od absyntu i sugerowano społeczeństwu, że alkohol ten wywołuje podobne do narkotycznych halucynacje, popycha do uzależnień, agresji, a w skrajnych przypadkach nawet morderstw. Oczywiście nie pokrywało się to do końca z prawdą, absynt podobnie jak każdy inny alkohol pity w nadmiarze prowadził do osłabienia zdrowia i zdziwaczenia. Nie mniej na długie lata wprowadzono w wielu krajach zakaz sprzedaży tego alkoholu, a do 1998 roku jest on legalny w Unii Europejskiej.
1
Absynt jest więc alkoholem z bogatą historią i pewną tradycją, aby ja pielęgnować nie próbujmy pić go byle jak, tylko zastosujmy się do rytuałów, a dzięki temu poznamy jego prawdziwy bogaty smak.
Absynt pija się na kilka się na kilka sposobów, tzw. rytuałów. Wyróżniamy w ten sposób, rytuał ognia, wody i powietrza.
2
Rytuał ognia zwany jest też sposobem czeskim. Potrzebujemy do niego absynt, cukier, łyżeczkę wodę. Łyżeczkę pełną cukru nadstawiamy nad kieliszkiem lub szklaneczką i powoli przelewamy przez nią porcję absyntu, dzięki czemu cukier nasiąknie alkoholem. Podpalamy go i czekamy aż sam się wypali, gdy ogień zaczyna gasnąć, przelewamy łyżeczką wodą mineralną, mieszamy wszystko i gotowe. Zawartość szklaneczki wypijamy duszkiem.
3
Do rytuału wody – rytuału francuskiego, potrzebna będzie nam łyżeczka z dziurkami. Do szklaneczki wlewamy absynt, na łyżeczkę trzymaną nad szklanką kładziemy kostkę cukru i przesączamy przez nią bardzo powoli wodę, czekając aż do szklaneczki zacznie spływać słodki syrop. Stosujemy najczęściej proporcje na 1 część absyntu, 3 części wody. Gdy przesączymy już całą wodę, mieszamy łyżką w szklance i wypijamy jej zawartość bardzo powoli delektując się każdym smakiem.
4
Sposób Janisa, czyli rytuał powietrza polega na tym, że najlepiej na srebrnej łyżeczce podgrzewa się nad płomieniem wodę z cukrem, tak długo, aż nie utworzą one syropu, który przelewamy do kieliszka. Następnie dodajemy do niego tyle absyntu ile wody wcześniej użyliśmy. Alkohol wlewamy powoli i delikatnie po ściance naczynia, po czym wszystko podpalamy, po chwili płomień zdmuchujemy i pijemy.
Jak zrobić drinka Kamikadze?
Jak zrobić cytrynówkę?
Jak zrobić nalewkę z kukułek?
Jak zrobić drinka Mimoza?
 2.7/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

i - 2016-09-27
sposoby dla młodzierzy nie nawykłej do mocniejszych alkoholi ;)
Absynt najlepiej smakuje pity tak jak burbon albo koniak. Szklanka typu tumbler i lód. Wszystkie te rytuały tylko zabiją wlaściwy smak!
mariusz - 2016-01-26
ja piłem jedynie czysty z kielicha
mcko - 2016-01-22
Znacie jakieś fajne przepisy na drinki z absyntem??
katasha - 2014-11-24
3 Kostki lodu, syrop z Agawy, Absynt 1:1 z wodą, 2 plastry zielonego ogórka (może być w skórce)

;)
 
Według jednego z podań, Krwawa Marry została nazwana po Królowej Marii I, zwaną również Krwawą Marią, która bardzo...
Jak zrobić drinka Krwawa Marry?
Według jednego z podań, Krwawa Marry została nazwana...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt