Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak ozdobić kartonowe pudełko?

Jak ozdobić kartonowe pudełko?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (147 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Bardzo modne ostatnio stały się ozdobne kartony, które wypełniamy całą masą szpargałów i ustawiamy je po prostu na półkach. Faktycznie, wygląda to bardzo estetycznie, ułatwia utrzymanie porządku i zapewnia sporą oszczędność miejsca. Jeśli jednak nie możemy znaleźć w sklepie kartonu, który pasowałby stylem do wystroju naszego pokoju lub po prostu żal nam na to pieniędzy, z powodzeniem możemy przygotować takie kartonowe pudełka w domu. Najlepiej nadają się do tego kartony od butów, są dość pojemne, zgrabne i mają wygodne wieczka. Poniżej kilka pomysłów na ozdobienie takiego kartonu.
1
Gazety

Ten sposób bardzo ciekawie komponuje się z nowoczesnymi wnętrzami, w których przeważają czerń i biel. Potrzebne będą nam jedynie klej i stare gazety. Najlepiej wyglądają gazety czarno-białe i matowe (typu Gazeta Wyborcza). Jedną ścianę kartonu pokrywamy dokładnie klejem, chwilkę czekamy, a gdy klej odrobinę podeschnie, nakładamy nań gazetę. Musimy poczekać, aż klej podeschnie, aby nasza gazeta zbytnio się nie namoczyła i nie pomarszczyła przy nakładaniu. Może nam się też przydać coś do delikatnego do wygładzania powierzchni, np. linijka lub rakla. Oklejamy w ten sposób wszystkie ściany i wieczko – i gotowe! Dobry efekt daje przyklejenie gazety nieco po skosie.
Jeśli chcemy mieć karton z ulubionym bohaterem, możemy w podobny sposób okleić pudełko plakatem, np. z ulubionym aktorem. Potrzeba do tego nieco wyczucia i cierpliwości, ponieważ plakat trzeba pociąć w taki sposób, aby twarz bohatera znalazła się na wieczku lub na ściance kartonu.
Jak zrobić pojemnik z włóczki?
Jak zrobić wazon ze słoika?
Jak ozdobić doniczkę liśćmi z gliny?
Jak zrobić kwiatki z patyczków higienicznych?
2
Faktura

Jeśli lubimy oryginalne rozwiązania, możemy stworzyć karton z fakturą. Będzie nam potrzebny klej (płynny, najlepiej do tapet lub domowy z mąki), ręczniki papierowe lub gazety i farby. Najpierw pokrywamy ścianę pudełka dość grubą warstwą kleju, po czym niezwłocznie nakładamy nań papier, pilnując, aby dość dobrze nasiąkł i artystycznie go marszczymy. Czekamy, aż wszystko dobrze wyschnie (najlepiej odstawić karton i wieczko na 24 godziny), po czym malujemy całość na wybrany kolor.
3
Kolor

Pozostają jeszcze najprostsze, co nie znaczy, że najnudniejsze rozwiązania – czyli kolorowanie. Możemy użyć tutaj farb, kredy, kredek pastelowych, papieru kolorowego, kolorowych folii lub zrobić miks tych wszystkich metod. Przy odrobinie inwencji, możemy stworzyć prawdziwe dzieło sztuki. Ciekawym pomysłem jest na przykład okleić karton gładkim papierem, powiedzmy w żółtym kolorze. Następnie metodą wydzieranki tworzymy z papieru do pakowania łodygi, liście i płatki kwiatów, kredkami dorysowujemy kwiatkom twarze, ostatecznie wykańczamy wszystko plakatówkami – malując chmury, słońce i ptaszki. Wszystko zależy od naszej inwencji i wyobraźni.
 4/5 (147 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

justaaa - 2012-08-10

ja polecam starą biało - czarna gazetę albo dostępne w empiku filcowe materiały ;)

Kasia - 2012-05-03
Ja swoje pudełko okleiłam białym papierem do drukarki i na to przyklejałam tatuaże w kolorze czarnym (takie jak kiedyś były dołączane do różnych czasopism) - wyszło bardzo elegancko - wszystko zależy od wzorów tatuaży.
 
Wiosna za pasem. Trzeba ją też wprowadzić do naszego domu. A jakiż jest na to lepszy sposób niż dodanie tu i ówdzie...
Jak zrobić żonkila z papieru?
Wiosna za pasem. Trzeba ją też wprowadzić do naszego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt