Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Posągi, Figury i Fontanny > Jak tanio zrobić oczko wodne?

Jak tanio zrobić oczko wodne?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Marzy ci się oczko wodne? Zbiorniki wodne są doskonałym uzupełnieniem ogrodów jednak ich wybudowanie łączy się z dość poważnym wydatkiem. Poniżej znajdziesz prosty sposób na zrobienie oczka wodnego z dmuchanego basenu.
1
Wybierz odpowiednie miejsce w którym oczko wodne będzie się najkorzystniej prezentowało.
2
Wykop dół o takich wymiarach jak przygotowany basen. Górna krawędź basenu powinna być dokładnie na poziomie trawnika. Wyrównaj dno. Usuń wszelkie kamienie i korzenie które mogłyby przebić plastikowe dno basenu.
3
Zrób małe dziurki w bokach plastikowego basenu (troszkę niżej od górnej krawędzi). Wezbrana woda w czasie ulewnych deszczów będzie miała zapewniony odpływ. Zamiast plastikowego basenu (nienadmuchanego) możesz użyć folii aluminiowej, ale musisz pamiętać, aby była wystarczająco duża i mocna.
4
Umieść plastikowy, nienadmuchany basen lub folię w wykopie. Dokładnie obsyp brzegi ziemią i mocno ją ubij.
5
Na dno basenu nasyp gruboziarnisty piasek zmieszany z torfem, aby plastik (folia) dobrze się trzymał.
6
Kawałki plastiku wystające ponad ziemię przykryj płaskimi kamieniami.
Jak zrobić płynny nawóz do trawnika?
Domowe sposoby na mszyce
Jak pozbyć się kotów z ogrodu?
Jak sadzić frezję?
Wskazówki
  • Taki basenik najlepiej jest instalować jesienią który przez zimę osiądzie. Wówczas na wiosnę można porobić jeszcze jakieś poprawki zanim zaczniemy obsadzanie oczka wodnego roślinami.
 3.7/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Blondi_Girl - 2009-08-13
Super!
Oczko wodne może w dużej mierze upiększyć i wzbogacić nasz ogród. Woda może zrelaksować i dać trochę ochłody w upalny...
Jak zrobić oczko wodne w ogrodzie?
Oczko wodne może w dużej mierze upiększyć i wzbogacić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Zofia Chadaj
  • Ewelina Katarzyna Stępień
  • Barbara Bondos
  • Joanna Synowiec
pasożyt