Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak sadzić ogórki?

Jak sadzić ogórki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wierzcie lub nie, ale ogórki są uprawiane już prawie od 3000 lat. Pochodzące z Indii, niesamowicie orzeźwiające warzywo, zostało przedstawione Europie przez Rzymian, docierając do Anglii w XIV wieku i do Ameryki Północnej w wieku XVI. Kiedyś używano ogórków do leczenia ran po ugryzieniach skorpiona, złego wzroku i do odstraszania myszy. Dzisiejszy nowoczesny ogórek jest znacznie mniej ceniony i bardziej dostępny, niż kiedyś. Niestety, w związku z rozwojem techniki, ogórki, które kupujesz w sklepie, są tylko odrobinę smaczniejsze, niż gąbka. Oczywiście, wiele ze starych odmian ogórków wciąż jest dostępnych, ale aby wydobyć z ogórka smak i jego historię, będziesz musiała sama je wyhodować i na szczęście nie jest to takie trudne, nawet jeśli nie masz doświadczenia.
1
Aby rozpocząć wczesne zbiory, najlepiej jest zacząć od zasadzenia nasion ogórków w pomieszczeniu albo w podgrzewanej szklarni. Oczywiście nasiona ogórków mogą być również zasiane bezpośrednio w ogródku, jeżeli tylko ryzyko nagłych przymrozków zostanie zażegnane, jednak taki zabieg spowoduje, że na zbiory trzeba będzie trochę dłużej poczekać.
2
Możesz rozpocząć sadzenie nasion ogórka, w każdej chwili od końca marca. Wypełnij doniczki kompostem dobrej jakości. Używając sadzaka albo okrągłego końca ołówka, zrób dwie dziurki w pobliżu środka doniczki. Umieść po jednym ziarnie ogórka w każdej z dziur, następnie wypełnij je kompostem i podlej dokładnie. Doniczki są teraz gotowe do przeniesienia ich na ciepły parapet lub do podgrzewanej szklarni. Możesz również nakryć doniczki cienki szkłem lub plexi, aby utrzymać wilgoć.
3
Nasiona ogórka będą kiełkować bardzo szybko - zazwyczaj już po nieco ponad tygodniu - i kiedy tylko zacznie pojawiać nowa sadzonka, należy usunąć szklane przykrycie. Kiedy sadzonki osiągną wysokość ok. 2,5 do 5 cm, należy usunąć słabsze z nich.
Jak sadzić rukolę?
Jak uprawiać brokuły?
Jak sadzić fasolę?
Jak zbierać i przechowywać ziemniaki?
 2.9/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-04-19
Sadzę ogórki prosto do gruntu i tez rosną. Jednak po "Zimnej Zośce" dopiero, nie wcześniej, bo nie lubią mrozu.
Chyba każda z nas chciałaby mieć swój ogródek warzywny, nieważne czy przy domu czy na działce mieszkaniowej. Warzywa...
Jak zrobić ogródek warzywny?
Chyba każda z nas chciałaby mieć swój ogródek warzywny, nieważne czy przy domu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Irena Olejarczyk
  • Grażyna Lewandowska
  • Danuta Wojcieszyńska
  • Kazimiera Majka
  • Daria Lesik
  • Joanna Gac-Ciszek
  • Magda Niedowóz
  • Elżbieta Pyzio
  • Konrad Macel
  • Danuta Prusek
  • Osvaldo Rampin
  • Małgorzata Osińska
pasożyt