Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Sadzenie sałaty

Sadzenie sałaty

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Za sprowadzenie sałaty do Polski najprawdopodobniej odpowiada Królowa Bona Sforza, żona Zygmunta Starego. Chyba każdy doskonale wie, ze sałata jest źródłem wielu witamin i mikroelementów i ma zbawienny wpływa na nasze zdrowie. Kruche listki są idealnym dodatkiem do kanapek, możemy wcinać je również zamiast chipsów. Wbrew pozorom sadzenie sałaty wcale nie jest trudne i nie wymaga wiele wysiłku. Poniżej znajdziecie wskazówki, które niewątpliwie ułatwią wam to zadanie.
1

Sadzenie wewnątrz albo w szklarni.

Jeżeli nie posiadasz podgrzewanej szklarni, a chcesz szybko zacząć, możesz zasadzić sałatę w domu. Szybko urośnie, więc możesz chcieć uniknąć przesadzania ich z małych pojemniczków i od razu bezpośrednio zasadzić je w małych doniczkach. Upewnij się po prostu, że używasz pojemników, które są wystarczająco duże dla młodych roślin, aby mogły uzyskać ogrodowe rozmiary bez potrzeby ich przesadzania.

2
Wypełnij pojemnik lub kontener mieszanką gleby i nasion, tak aby sięgała do wysokości 1,5 cm krawędzi, przyklepując ją po bokach. Jeżeli używasz doniczek, umieść kilka nasion w każdej z nich, następnie delikatnie przykryj kompostem, przyklepując go nieco na nasionach. Jeżeli używasz większego kontenera, delikatnie i równomiernie rozprowadź nasiona po całym pojemniku, tak aby na każde 2,5 cm przypadało jakieś 5 nasion. Kiedy to zrobisz, przykryj nasiona kompostem i podlej. Oznacz kontener datą zasadzenia i umieść go w przykrytym miejscu, upewniając się, że jest tam dobry przepływ powietrza.
Jak sadzić rukolę?
Jak zrobić sałatkę Cezara z kurczakiem?
Jak karmić żółwia wodnego?
Jak sadzić szparagi?
Przeczytaj teraz: Jak sadzić sałatę?
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak sadzić rukolę?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Karolina Kaminska
  • Anna Niedośpiał
  • Monika Kulbat
  • Marzena Domeredzka
  • Dosia Nowińska
  • Barbara Hrabal
  • Krzysztof Torz
  • Laura Barkowska
  • Katarzyna Brzózka
  • Marzena Grzegorz Nocon
  • Waldek Seta
  • Lilianna Laszczewska
pasożyt