Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak uprawiać pomidory pod folią?

Jak uprawiać pomidory pod folią?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
W środku lata, pomidory będą wspaniale rozwijać się pod folią, przy odpowiednim świetle, cieple, nawodnieniu i odżywieniu. Jednak nie ma sensu, aby niszczyć swoją własną ciężką pracę i patrzeć jak rośliny załamują się pod swoim własnym ciężarem, kiedy wystarczy wbić w ziemię kilka drabinek i tym samym uratować swoje zbiory. Nie chcesz też, aby Twoje rośliny miały zbyt dużo liści, ponieważ to na cennych owocach Ci zależy, dlatego też poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pozwolą Ci utrzymać Twoje rośliny w formie w trakcie ciężkich zbiorów.
1
Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić, to wbić w ziemię kilka palików lub kratek, aby przywiązać do nich rośliny zanim te zaczną załamywać się pod ciężarem owoców. Wbij na przykład laskę bambusową w ziemię, zaraz przy roślinie, uważając przy tym, aby nie uszkodzić jej korzeni, następnie przywiąż za pomocą żyłki łodygi do palików. Możliwe, że będzie to konieczne w kilku miejscach, wszystko zależy od ciężaru, z jakim zmaga się roślina.
2
Usuwanie bocznych pędów jest bardzo ważnym zadaniem, które pomaga zapobiegać zacienieniu owoców przez liście. Dzięki temu energia rośliny zostanie przekazana dojrzewającym owocom, przez co będzie ona lepiej owocować. To naprawdę proste zadanie: po prostu chwyć młode pędy, które pojawiają się pomiędzy główną łodygą, a owocującą gałązką i zagnij je mocno do dołu, aby oderwać je od gałęzi. Postaraj się nie pozostawiać kikutów, które będą obumierać.
3
Gdy wzrośnie temperatura, podlewaj swoje rośliny za każdym razem, kiedy uznasz, że jest im to potrzebne - być może konieczne będzie nawadnianie codzienne, albo co drugi dzień, wszystko zależy od temperatury. Pomidory czerpią bardzo duże korzyści z dodatkowego odżywiania, w szczególności potas (który znajdziesz w specjalnych nawozach do pomidorów) sprawi, że Twoje rośliny dadzą dobre zbiory. Na etykiecie nawozu do pomidorów sprawdź jak często powinieneś go stosować.
Jak zrobić sałatkę z pomidora, ogórka i sałaty?
Jak sparzyć i wydrylować pomidory?
Jak zbierać nasiona pomidorów?
Jak zrobić maseczkę pomidorową do cery trądzikowej?
Wskazówki
  • Regularnie sprawdzaj wiązania roślin, upewniając się, że nie są one zbyt luźne i że nie wbijają się w łodygę. Dodawaj co jakiś czas nowe paliki, aby zapewniać roślinom dodatkowe wsparcie.
  • Jeżeli Twoja pierwsza próba obszczypywania bocznych pędów nie zakończy się sukcesem, oberwij pozostałą część pędu tak, aby nie uszkodzić sąsiadujących owoców.
Przeczytaj teraz: Jak uprawiać pomidory?
 2.8/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Warzywa z własnego ogródka smakują wyjątkowo. Mamy też pewność, że nie zostały pryskane sztucznymi preparatami. Dziś...
Uprawa pomidorów - poradnik
Warzywa z własnego ogródka smakują wyjątkowo. Mamy też pewność, że nie zostały...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Danuta Lisowska
  • Damian Wojciech
  • Mączek Pączek
  • Monika Jurczyk
  • Winona Winona
  • Agata Niemotko
  • Marek Krzeminski
  • Ewa Włodarczyk
  • Maciek Paluchniak
  • Bożena Burka
  • Adrian Bujak
  • Marzena Buczek
  • Monika Salamon
pasożyt