Tutaj jesteś: Motoryzacja > Naprawa Samochodu > Inne naprawy > Jak wypolerować lampy samochodowe?

Jak wypolerować lampy samochodowe?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (333 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 

Plastikowe reflektory samochodowe łatwo ulegają zniszczeniu. Łatwo je porysować, często też powstają odpryski po kamykach wypadających spod kół poprzedzających samochodów. Plastikowe reflektory są również bardzo podatne na szkodliwe działanie warunków atmosferycznych. Matowieją również pod wpływem działania promieni słonecznych oraz po używaniu środków nieprzeznaczonych do mycia samochodów. Zniszczone lampy wyglądają po prostu brzydko i dodają lat samochodowi, ponadto znacznie zmniejszają widoczność podczas jazdy po zmroku. Można oczywiście kupić nowe reflektory, ale jest to duży koszt. Na rynku dostępne są również zamienniki, które na pewno nie będą się spisywać tak dobrze jak lampy oryginalne. Takie zniszczone lampy można samemu odnowić, co poprawi ich skuteczność działania i polepszy wygląd całego auta.

Rzeczy, których potrzebujesz:
Do przeprowadzenia tej operacji nie potrzeba żadnego specjalistycznego sprzętu. Będziesz potrzebował: Papierów ściernych przeznaczonych do matowania na mokro 1200 i 2500, taśmy malarskiej do oklejenia karoserii dookoła lampy, to w przypadku gdy nie decydujemy się na wymontowywanie lamp do polerowania, oraz pasty polerskiej mocno ściernej, którą można łatwo kupić w sklepach lakierniczych i z częściami samochodowymi. Należy przygotować również miękkie szmatki do nakładania pasty i polerowania. Po zgromadzeniu potrzebnych materiałów, wykonaj następujące kroki:
1
Zabezpieczenie karoserii taśmą

Umyj dokładnie reflektory, zwróć uwagę na przyklejone drobiny smoły i kawałki kamieni, które później mogłyby rysować reflektory podczas czyszczenia.

Oklej karoserię wokół reflektorów taśmą i zabezpiecz inne elementy wokół reflektorów, przy których będziesz pracował.

2
papier ścierny

Papier ścierny 1200 namocz w wodzie i matuj nim reflektor ciągle maczając go w wodzie, tak aby reflektor cały czas był mokry.

Gdy uznasz, że cały reflektor jest dokładnie zmatowany, powtórz matowanie papierem 2500. Im dłużej i dokładniej matujesz reflektor, tym efekt końcowy będzie lepszy.

3
Wypolerowane lampy samochodowe

Osusz lampę i nałóż na nią warstwę pasty polerskiej, po czym wypoleruj ją miękką szmatką. Poleruj do uzyskania zadowalającego efektu.

Jeżeli po pierwszym polerowaniu nie uzyskałeś zadowalającego efektu, powtórz wszystkie kroki od początku jeszcze raz.

 4.7/5 (333 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (18)

Bizon - 2015-03-13
Choćby nie wiem ile polerować refklektory to i tak najpierw należy sprawdzić żarówki. Sprawdźcie czy nie macie tych chińskim bo one dają bardzo mało światła. Wymieniłem wczoraj na Osram i efekt zobaczyłem ntychmiast. Tylko pamiętajcie aby wymieniać parami.
nowelas - 2014-12-10
"post Adamski" jest najbliżej prawdy, natomiast niema jednej receptury na renowację czasem wystarczą dwa kroki a czasem 10. Ważne aby przeskoki pomiędzy gradacjami nie były większe niż dwie wartości, a w górnej gramaturze od 800 każda gramatura wzrastająco do S4000. Pamiętajmy, że plexi i pochodne polerujemy FILCEM TWARDYM NA NISKICH OBROTACH DO 1200 obr/min i używamy mleczek polerskich a nie past (bo to jest różnica) polecam MPA5000. Absolutnie potrzebna polerka i szlifierka mimośrodowa o niskim skoku i małym talerzu :), Lakierowanie bezbarwne wskazane, ale nie absolutnie konieczne... powodzenia
AD - 2014-12-10
Ten co opisał polerowanie powinien najpierw zaznajomić się z technologia produkcji reflektorów albo zapisać się do szkoły może tam mu powiedzą że polerowanie reflektorów to wielka lipa dlatego ze fabryczne reflektory są lakierowane lakierem
JEŚLI PISZE SIĘ TAKIE OPOWIADANIA powinno się na temat wiedzieć wszystko a nie bajdużyć
rt - 2014-12-10
miały być o lampach cz kloszach gimbusowe redaktory
elmex - 2014-12-10
polerowanie pastą do zębów to jak polerowanie..lakieru CIFem...:)
drno3 - 2014-12-10
pasta EASY! tak się nazywa, likwiduje rysy po P1500-2500, jeśli chodzi o lakier...musi mieć przyczepność do tworzyw sztucznych, inny odejdzie - Besa-Nato (taka żywica z utw.)...oczywiście to produkty pewnej firmy z czerwonym logiem...:) kto szuka ten znajdzie...
eeetam - 2014-12-10
mam ponad 20 letnie volvo 940 w idealnym stanie i mam w dvpie polerowanie lamp , przy dobrej pogodzie doskonała widoczność na 300 metrów
LAGUNIARZ - 2014-12-09
A PO TYSIĄCU KILOMETRÓW NOWE, JAK STARE!
WacekPlacek - 2014-12-09
Nie lepiej kupić nowe lampy?
Kuba - 2014-12-09
Zamiast szmatki warto kupić polerkę i zamontować na wiertarce/szlifierce. Tylko trzeba polerowac z czuciem aby nie przypalic klosza.
dssikor - 2014-12-09
Jaki Lakier masz wypraktykowany ?
Paweł - 2014-11-21
Ja osobiście po wypolerowaniu, daję dwie warstwy lakieru bezbarwnego. Efekt rewelacyjny i znacznie trwalszy.
Paweł - 2014-11-21
marek - 2014-11-07
Ja miałem problem z kloszami w mojej a3, zależało mi na czasie. Dużo jeżdżę i nie miałem zbytnio czasu żeby podskoczyć do mechanika, odstawić samochód. Zarwałem parę nocek i w końcu zapakowałem lampki do pudeł zadzwoniłem do kuriera i pojechały do pvlu (polecali ich na forum) wróciły po paru dniach jak nowe. Z tego co wiem to da się to też zrobić samemu, ale na to też potrzeba czasu no i jakichkolwiek umiejętności...
Adamski - 2014-05-20
Wszystko ładnie pięknie ale tych papierków to troszkę za mało... Robiąc lampy u siebie zaczynałem od papieru 800, i potem przejścia kolejno na 1000, 1200, 1500, 2000, 2500, 3000. Roboty co nie miara ale za to lampy w Vectrze C wyglądają jak nowe. Papier przed rozpoczęciem należy namoczyć we wodzie ale później znacznie łatwiej jest wspomagać się spryskiwaczem niż co chwilę sięgać do naczynia z wodą. Lampy po działaniu samymi papierami nie będą wyglądały idealnie - proszę się nie przejmować. Najlepiej jest po nich użyć, tak jak napisał autor - pasty polerskiej ale takiej lekko ściernej (TYLKO NIE TEMPO ITP!). A następnie zabezpieczyć je filtrem UV - w moim przypadku użyłem Meguiar`s Headlight Protectant ale jest na rynku cała masa innych produktów które chronią przed promieniowaniem UV. Pozdrawiam i życzę powodzenia!

P.S. Pasta do zębów owszem wypoleruje lampy ale zostawi (sama je zrobi) mnóstwo rys. Nie jest to idealne rozwiązanie.
regenerownia - 2014-05-14
Ja mam bardzo prosty i tani sposób - polerowanie pastą do zębów :)
gineer - 2013-07-03
Z reguły powierzchnia lamp pokryta jest powłoką zabezpieczającą. jeśli ja spolerujemy będą znów matowieć po paru tygodniach. Po spolerowaniu, trzeba je pokryć specjalnym środkiem ochronnym. Można go bez problemu kupić
zuziazyl - 2013-05-06
O takim czymś jeszcze nie widziałam.
 
Niemal wszyscy jeździmy samochodami, a te po jakimś czasie użytkowania psują się, często w w najmniej dogodnym dla nas...
Jak zdiagnozować usterkę w samochodzie?
Niemal wszyscy jeździmy samochodami, a te po jakimś...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt