Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Sadzenie > Jak sadzić orzech włoski?

Jak sadzić orzech włoski?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (268 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Orzech włoski należy do bardzo atrakcyjnych drzew liściastych, które możemy znaleźć w wielu miejscach świata. Charakteryzuje go gęste listowie i spora wysokość oraz łatwość sadzenia z nasion.
1

Sadzenie orzecha włoskiego z nasiona (owocu).

Zbierz dojrzałe owoce, które spadły z drzewa i je dokładnie osusz. Wysuszone owoce zakop na głębokości ok. 20 cm pod powierzchnią ziemi. Należy zakopać większą ilość owoców, ponieważ część z nich zgnije, część zostanie zjedzona przez nornice, a inne nie wykiełkują. W przypadku gdy urośnie więcej drzewek, będzie je można przesadzić.

Na pierwsze owoce będziesz musiał czekać około 7-10 lat. Pełnię owocowania drzewko uzyska dopiero po 30 latach. Owoce drzewa "dziecka" będą gorszej jakości od owoców drzewa macierzystego. Z tego powodu lepiej zasadzić drzewka szczepione ze szkółki, które będą wysokiej jakości, a drzewko będzie owocować już po 2-3 latach.

2

Sadzenie drzewka orzecha włoskiego

Drzewka orzecha włoskiego można kupić w większości sklepów ogrodniczych oraz w szkółkach. Wybierz drzewko o zdrowych i dużych korzeniach.

Miejsce i rodzaj ziemi

Orzech włoski najlepiej rośnie na żyznych i przepuszczalnych glebach, których odczyn jest obojętny (pH 7). Jeśli masz inną ziemię, wówczas należy rok przed planowanym zasadzeniem drzewka przygotować ją poprzez zmieszanie jej z nawozami wapniowymi i próchnicą.

Jak zrobić planter na truskawki z palety?
Jak zasadzić liczi?
Jak sadzić brukselkę?
Jak sadzić śliwę?
Wskazówki
  • Orzech pobiera z ziemi bardzo dużo składników mineralnych zaś jego korona mocno zacienia teren. Dlatego należy mieć na uwadze, że obok orzecha raczej nic już więcej nie urośnie.
 1.2/5 (268 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

czytacz - 2012-11-05
orzech u mojej babci ma srednice ponad 10m i to tylko dlatego ze z jednej strony za blisko posadzono czeresnie wiec odbil z konarami w inna strone. posadzenie go w odleglosci 5 metrow od sasiedniego poskutkuje zachodzeniem na siebie koron i korzenie. pamietajcie ze korzen orzecha moze byc nawet wiekszy od korony.
Poziomki, borówki, jagody aż kuszą, żeby je zjeść prosto z krzaczka. A to niebezpieczne! Na owocach może czyhać...
Dawno, dawno temu… A zresztą wcale nie tak dawno, bo raptem jedno czy dwa pokolenia wstecz, robienie choinkowych ozdób...
Jak zrobić aniołka na choinkę z materiału?
Dawno, dawno temu… A zresztą wcale nie tak dawno, bo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Elzbieta Perz
  • Milena Kotek
  • Władysław Dołębski
  • Iwona Dombek-Rybczyńska
  • Joanna Przewieźlik
  • Edyta Siemieniuk
  • Stanisława Grabiszewska
  • Leszek Strzelczyk
  • Ania Stolarek
  • Anna Maciejewska
  • Grażyna Dobrowolska
  • Boguslaw Durda
pasożyt