Tutaj jesteś: Internet > Bezpieczeństwo w Internecie > Bezpieczeństwo w Internecie > Jak zablokować stronę internetową?

Jak zablokować stronę internetową?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (206 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Jeżeli nie jesteś jedynym użytkownikiem komputera i irytuje Cię jeśli np. twoje dzieci przesiadują godzinami przy komputerze na stronie, która według ciebie mogłaby zniknąć z sieci to możesz w łatwy sposób ją zablokować. Jeśli chcesz zablokować tylko wybrane strony, to w tym poradniku dowiesz się jak to zrobić bez instalowania jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Strona zablokowana w ten sposób nie będzie wyświetlona w żadnej przeglądarce, na ekranie pojawi się komunikat „Nie można wyświetlić strony” lub jeśli zrobisz przekierowanie, użytkownik po wpisaniu zablokowanego adresu zostanie przeniesiony pod inny adres np. Google. Wystarczy w odpowiedni wyedytować plik „hosts” , dodać do niego niechciane adresy i ewentualnie dodać przekierowanie.

1

Odszukaj plik „hosts”, znajduje się on w katalogu „C:\Windows\System32\drivers\etc”. Wykonaj kopię tego pliku i umieść ją w innym katalogu, w przypadku problemów wkleisz do „etc” kopię pliku i zostaną przywrócone ustawienia domyślne. Otwórz plik „hosts” za pomocą notatnika.

2

Zmieniając odpowiednio dwie ostatnie linie możemy zablokować dowolną stronę internetową. Linie te wyglądają tak:

127.0.0.1 localhost
::1 localhost

Ważne jest, aby te linie nie zaczynały się od znaku „#”, jeśli zaczynają się od tego znaku należy go skasować.

3

Adres 127.0.0.1 jest to adres komputera lokalnego natomiast tekst „localhost” należy zastąpić adresem strony internetowej, która ma zostać zablokowana np.

127.0.0.1 wp.pl
::1 localhost

Po wpisaniu adresu wp.pl użytkownik zostanie przekierowany na adres 127.0.0.1, który nic nie robi.

4

Aby mieć pewność, że strona zostanie na pewno zablokowana warto dodać jeszcze jeden wpis np.

127.0.0.1 wp.pl
127.0.0.1 www.wp.pl
::1 localhost

5
Przekierowanie

Aby zrobić przekierowanie na inny adres wystarczy zamiast adresu 127.0.0.1 wpisać adres IP innej strony. Aby sprawdzić adres IP strony uruchom wiersz poleceń i wpisz polecenie „ping adres_strony" np. "ping google.pl”.

6

Taki wpis wygląda tak:

74.125.77.104 wp.pl
74.125.77.104 www.wp.pl
::1 localhost

Teraz po wpisaniu adresu wp.pl użytkownik zostanie przeniesiony na stronę google.pl

7

W ten sposób można zablokować nawet kilkanaście stron internetowych, wystarczy dodawać kolejne wpisy w pliku „hosts”, np.

74.125.77.104 wp.pl
74.125.77.104 www.wp.pl
74.125.77.104 onet.pl
74.125.77.104 www.onet.pl
::1 localhost

Jak zablokować stronę internetową w Internet Explorerze?
Jak nie dopuścić do tego, by dziecko uzależniło się od komputera?
Jak chronić dziecko w sieci?
Jak bezpiecznie korzystać z Internetu?
Wskazówki
  • Edytując plik „hosts” można zablokować dowolną ilość stron internetowych. W przypadku zablokowania danego adresu zostaną również zablokowane wszystkie podstrony np. jeśli zablokowałeś stronę „wp.pl” zostaną również zablokowane wszystkie serwisy dostępne na tej stronie. Aby powrócić do poprzednich ustawień wystarczy wrócić do poprzedniej postaci pliku „hosts”(skasować dopisane linie lub wykorzystać kopię pliku).
 5/5 (206 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Paweł - 2014-07-01
Sposób na blokowanie dostępu do stron internetowych jest wiele. Takie sztuki można też robić na routerze.
Adrian - 2013-09-22
A ja mogę polecić darmowy program K9 Web Protection. Szukałem dość długo po różnych produktach, w tym jeden polski kupiłem, ale w każdym była jakaś możliwość obejścia albo blokowało strony bezpieczne, albo jeszcze ilość stron, na które wpuszczało z powodu słabej listy stron zabronionych, bywała przeogromna.
Powyższy, jak z moich testów wynika, też blokuje delikatnie więcej niż powinien, ale wtedy takim stronom można dać pozwolenie w ustawieniach. Poza tym automatycznie ustawia SafeSearch w google i youtube, dzięki czemu treści niewłaściwe nie pojawią się nawet w wynikach wyszukiwania. Oczywiście jest też możliwość dodawania stron, które naszym zdaniem są niewłaściwe, do blokowanych.

W porównaniu z metodą z artykułu, jeżeli ktoś ma dziecko ogarnięte w tych tematach albo sam założył sobie blokadę, bo na przykład jest uzależniony od czegoś co internet daje, to zdjęcie wpisu w pliku host jest do zrobienia, czy to przez młodego, który trafił na tę stronę, czy to przez samego siebie w chwili słabości. Ten program zabezpiecza totalnie (jak i inne tego typu programy, a przynajmniej w założeniu tak robią)
f - 2013-01-25
ten plik możesz ściągnąć z neta albo zgrać z innego kompa
Oll - 2012-11-20
Pomocy!! Nie mam paliku hosts :( Jak inaczej mam to zrobic?
madzia - 2011-08-24
normalnie świetne ja chodze szukam programów a tu taki błachy sposób nawet laik to skuma dzieki i pozdrawiam :)
Zobacz galerie
Serwisy wideo na życzenie chcą lepiej chronić dzieci przed treściami erotycznymi i eksponującymi przemoc. Materiały w...
Jak chronić dzieci przed szkodliwymi treściami w VOD?
Serwisy wideo na życzenie chcą lepiej chronić dzieci...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Majdak
  • Maria Brozio
  • Magdalena Barczak
  • Emilia Molenda
  • Karola Jankowska
  • Karolina Witulska
  • Grazyna Grazka Ziel
  • Madzia Madzia
  • Jan Kowalski
  • Danuta Janusz Pałczyńscy
  • Jarek Sobański
  • Halina Obrycka
pasożyt