Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Co jeść podczas miesiączki?

Co jeść podczas miesiączki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Dolegliwości związane z miesiączką dotykają praktycznie każdą kobietę. Tak jesteśmy skonstruowane, że problem ten pojawia się, co miesiąc. Ból brzucha, zły nastrój, uczucie zmęczenia. Chciałabyś się zamknąć na te kilka dni w pokoju z dużym zapasem chipsów lub ogromną porcją lodów. Wydawałoby się, że nie ma skutecznego rozwiązania, ale może jeszcze tego nie wiesz, że możesz sobie pomóc odpowiednią dietą.
1
Woda

Woda

Twój organizm traci bardzo dużo płynów. Choć myślisz sobie, że każdego dnia pijesz kawę herbatę, colę czy inne napoje i zbierze się tego nie mała ilość to nie wiesz może, że napoje zawierające kofeinę przyśpieszają wydalanie substancji z twojego ciała a przy okazji powodują utratę magnezu, co może powodować skurcze mięśni i tym samym potęgować złe samopoczucie w trakcie miesiączki. Odpowiednie nawodnienie organizmu może natomiast łagodzić dolegliwość, w czym pomaga picie wody mineralnej. Dodam jeszcze, że woda mineralna wpływa bardzo dobrze na twoją skórę.

2
Zielone warzywa liściaste

Zielone warzywa liściaste

Szczególnie zielone warzywa liściaste zawierają duże pokłady żelaza i składniki odżywcze, które organizm potrzebuje w czasie miesiączkowania. Staraj się jeść dość często zieloną sałatę do obiadu wtedy możesz być pewna, że dostarczasz organizmowi to, co potrzebuje. Uważaj jednak abyś nie przesadzała z ilością zielonych warzyw, ponieważ niektóre z nich mogą powodować wzdęcia.

3
Ryba

Ryby

Łosoś czy tuńczyk są rybami, które zawierają dużą ilość kwasów Omega 3 i innych, które idealnie wpływają na rozluźnienie mięśni, co może zmniejszyć nasilenie skurczy. Możesz przygotować pyszną sałatkę z tuńczyka bądź dla odmiany zamiast kiełbaski grillować łososia.

4
Banan

Banany

Jednym z głównych źródeł potasu są banany zawierające witaminę B6 i inne, podnoszą poziom glukozy we krwi, co wpływa na poprawienie nastroju. Pomagają również w regulowaniu pracy jelit, co jest dobre gdyż wiele kobiet ma biegunkę w trakcie miesiączki.

5
Rośliny strączkowe

Rośliny strączkowe

Fasola i inne warzywa, które zawierają dużą ilość żelaza szybko i łatwo wpływają na przywrócenie równowagi twojego organizmu. Mają również małe minusy gdyż często powodują wzdęcia.

6
Czerwone mięso

Czerwone mięso

Twój organizm potrzebuje dobrej regeneracji, a szczególnie w tych trudnych, kobiecych dniach. Pewnie nie przepadasz za czerwonym mięsem jak większość kobiet, ale spróbuj się do niego przekonać, bo to duża dawka żelaza dla twojego organizmu. Przygotuj pyszny posiłek z mięsem w roli głównej i z dodatkiem zielonych warzyw a dostarczysz sobie pokaźny zastrzyk żelaza.

7
Czekolada

Czekolada

Chociaż są różne dyskusje na temat czekolady, że zawiera dużo cukru a także kofeiny, jednak musisz wiedzieć, że zawiera ona również magnez, wartość odżywczą, która potrzebna jest szczególnie wtedy, gdy tracimy cynk z organizmu. Dodatkowo zawarte w czekoladzie składniki wpływają dobrze na samopoczucie - wyzwala się tak zwany hormon szczęścia. Poleca się ciemną czekoladę a szczególnie gorzką, jest zdrowsza od tej mlecznej, której nadmiar może spowodować przyrost masy ciała czy wzdęcia.

8
Mieszanka orzechów

Orzechy i nasiona

Te drobne produkty są pełne wszelkiego rodzaju składników odżywczych. Niestety solone czy kandyzowane tracą dużo na wartości i mogą doprowadzić do zatrzymania wody w organizmie czy podniesienia poziomu cukru. Lepiej kupować orzechy czy nasiona na lokalnym rynku niż w marketach. Markety oferują zazwyczaj przetwarzane produkty.

9
Owoce

Owoce

Spójrzmy prawdzie w oczy niejedzenie cukru w trakcie okresu jest po prostu niemożliwe Korzystaj, więc z naturalnych cukrów, które są w owocach, podaruj sobie słodycze, które na pewno zaspokoją pożądanie i mogą przynieść negatywne skutki w przyszłości. Śliwki, jagody, figi, arbuzy to tylko kilka z przykładów owoców, po które warto sięgnąć jak pojawi się chandra na słodkości.

10
Pełne ziarna

Pełne ziarna

Pełne ziarna są pełne zdrowia. Zawierają masę witamin i mikroelementów, dostarczają energię i masę cennego błonnika, który ułatwia trawienie. Szeroki wybór produktów pełnoziarnistych, które są bardzo proste w przygotowaniu, sprawia, że łatwo je można włączyć do jadłospisu. Produkty te powodują uczucie sytości na dłużej, więc nie będziesz biegała, co chwilę do lodówki i tym samym nie przybierzesz na wadze.

A jak wygląda twoje menu w trakcie miesiączki?

 4.7/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Eksperci zalecają zmianę ćwiczeń i diety jako naturalne sposoby walki z zespołem napięcia przedmiesiączkowego, czyli...
Jak złagodzić objawy pms poprzez ćwiczenia?
Eksperci zalecają zmianę ćwiczeń i diety jako naturalne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt