Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Co jeść podczas miesiączki?

Co jeść podczas miesiączki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Dolegliwości związane z miesiączką dotykają praktycznie każdą kobietę. Tak jesteśmy skonstruowane, że problem ten pojawia się, co miesiąc. Ból brzucha, zły nastrój, uczucie zmęczenia. Chciałabyś się zamknąć na te kilka dni w pokoju z dużym zapasem chipsów lub ogromną porcją lodów. Wydawałoby się, że nie ma skutecznego rozwiązania, ale może jeszcze tego nie wiesz, że możesz sobie pomóc odpowiednią dietą.
1
Woda

Woda


Twój organizm traci bardzo dużo płynów. Choć myślisz sobie, że każdego dnia pijesz kawę herbatę, colę czy inne napoje i zbierze się tego nie mała ilość to nie wiesz może, że napoje zawierające kofeinę przyśpieszają wydalanie substancji z twojego ciała a przy okazji powodują utratę magnezu, co może powodować skurcze mięśni i tym samym potęgować złe samopoczucie w trakcie miesiączki. Odpowiednie nawodnienie organizmu może natomiast łagodzić dolegliwość, w czym pomaga picie wody mineralnej. Dodam jeszcze, że woda mineralna wpływa bardzo dobrze na twoją skórę.

2
Zielone warzywa liściaste

Zielone warzywa liściaste


Szczególnie zielone warzywa liściaste zawierają duże pokłady żelaza i składniki odżywcze, które organizm potrzebuje w czasie miesiączkowania. Staraj się jeść dość często zieloną sałatę do obiadu wtedy możesz być pewna, że dostarczasz organizmowi to, co potrzebuje. Uważaj jednak abyś nie przesadzała z ilością zielonych warzyw, ponieważ niektóre z nich mogą powodować wzdęcia.

3
Ryba

Ryby


Łosoś czy tuńczyk są rybami, które zawierają dużą ilość kwasów Omega 3 i innych, które idealnie wpływają na rozluźnienie mięśni, co może zmniejszyć nasilenie skurczy. Możesz przygotować pyszną sałatkę z tuńczyka bądź dla odmiany zamiast kiełbaski grillować łososia.

4
Banan

Banany


Jednym z głównych źródeł potasu są banany zawierające witaminę B6 i inne, podnoszą poziom glukozy we krwi, co wpływa na poprawienie nastroju. Pomagają również w regulowaniu pracy jelit, co jest dobre gdyż wiele kobiet ma biegunkę w trakcie miesiączki.

5
Rośliny strączkowe

Rośliny strączkowe


Fasola i inne warzywa, które zawierają dużą ilość żelaza szybko i łatwo wpływają na przywrócenie równowagi twojego organizmu. Mają również małe minusy gdyż często powodują wzdęcia.

6
Czerwone mięso

Czerwone mięso


Twój organizm potrzebuje dobrej regeneracji, a szczególnie w tych trudnych, kobiecych dniach. Pewnie nie przepadasz za czerwonym mięsem jak większość kobiet, ale spróbuj się do niego przekonać, bo to duża dawka żelaza dla twojego organizmu. Przygotuj pyszny posiłek z mięsem w roli głównej i z dodatkiem zielonych warzyw a dostarczysz sobie pokaźny zastrzyk żelaza.

7
Czekolada

Czekolada


Chociaż są różne dyskusje na temat czekolady, że zawiera dużo cukru a także kofeiny, jednak musisz wiedzieć, że zawiera ona również magnez, wartość odżywczą, która potrzebna jest szczególnie wtedy, gdy tracimy cynk z organizmu. Dodatkowo zawarte w czekoladzie składniki wpływają dobrze na samopoczucie - wyzwala się tak zwany hormon szczęścia. Poleca się ciemną czekoladę a szczególnie gorzką, jest zdrowsza od tej mlecznej, której nadmiar może spowodować przyrost masy ciała czy wzdęcia.

8
Mieszanka orzechów

Orzechy i nasiona


Te drobne produkty są pełne wszelkiego rodzaju składników odżywczych. Niestety solone czy kandyzowane tracą dużo na wartości i mogą doprowadzić do zatrzymania wody w organizmie czy podniesienia poziomu cukru. Lepiej kupować orzechy czy nasiona na lokalnym rynku niż w marketach. Markety oferują zazwyczaj przetwarzane produkty.

9
Owoce

Owoce


Spójrzmy prawdzie w oczy niejedzenie cukru w trakcie okresu jest po prostu niemożliwe Korzystaj, więc z naturalnych cukrów, które są w owocach, podaruj sobie słodycze, które na pewno zaspokoją pożądanie i mogą przynieść negatywne skutki w przyszłości. Śliwki, jagody, figi, arbuzy to tylko kilka z przykładów owoców, po które warto sięgnąć jak pojawi się chandra na słodkości.

10
Pełne ziarna

Pełne ziarna


Pełne ziarna są pełne zdrowia. Zawierają masę witamin i mikroelementów, dostarczają energię i masę cennego błonnika, który ułatwia trawienie. Szeroki wybór produktów pełnoziarnistych, które są bardzo proste w przygotowaniu, sprawia, że łatwo je można włączyć do jadłospisu. Produkty te powodują uczucie sytości na dłużej, więc nie będziesz biegała, co chwilę do lodówki i tym samym nie przybierzesz na wadze.


A jak wygląda twoje menu w trakcie miesiączki?

 4.7/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie będzie widoczny na stronie
 
Bardzo często zdarza się, że otrzymujesz leki na receptę i zalecenie, aby przyjmować tylko połowę określonej dawki....
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
 
<p>Eksperci zalecają zmianę ćwiczeń i diety jako naturalne sposoby walki z zespołem napięcia przedmiesiączkowego, czyli...
Jak złagodzić objawy pms poprzez ćwiczenia?
Eksperci zalecają zmianę ćwiczeń i diety jako naturalne...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
Czym są Tipy.pl? Co chcesz zrobić? Zmotywować się do pracy? Zrobić samolot z papieru? Zareklamować się w Internecie? Tipy.pl to miejsce, gdzie możesz znaleźć porady i wskazówki na każdy temat.
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


   Akceptuje regulamin *wyrażam zgodę na świadczenie usługi, przyjmuję do wiadomości, że jednocześnie tracę prawo do odstąpienia od Umowy.
   Wyrażam zgodę na otrzymywanie od GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.| z siedzibą w Krakowie, Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków |Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS – 416593| NIP – 5272644300 |za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204, z późn. zm.). Do korespondencji powyżej wskazuję m. in. podany przeze mnie w formularzu i należący do mnie adres e-mail.
Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub
Usługę świadczy

GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie
XI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10
E-mail: tipy@firma.interia.pl
Adres: Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków

KRS 0000416593    NIP 5272644300    REGON 142734048
Nie jestem pasożytem, nie blokuje reklam
pasożyt
Proszę wyłącz Adblock-a, jeśli chcesz zobaczyć treść artykułu.