Tutaj jesteś: Elektronika > Aparaty Fotograficzne i Kamery > Aparaty Cyfrowe > Jak robić zdjęcia aparatem cyfrowym?
Jak robić zdjęcia aparatem cyfrowym?

Jak robić zdjęcia aparatem cyfrowym?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Fotografowanie aparatem cyfrowym jest proste, wygodne i daje wiele możliwości. Jednak to, jaką kompozycję nadamy zdjęciom, zależy już od nas samych. Żeby robić dobre zdjęcia potrzebna jest pewna doza umiejętności i predyspozycji. Laikom fotografii na dobry początek z całym przekonaniem wystarczy twórcza potęga umysłu i trochę intuicji.
1
Aparat kompaktowy niesie ze sobą wiele wyzwań, możliwości dostrajania i komponowania według własnego uznania. Jednak nieważne jest to, co fotografujemy, ale jak to robimy. Możemy trafić na idealny moment, jednak źle dobrane ujęcie, bądź źle ustawiona pozycja zniweczą cały nasz wysiłek. Oto kilka cennych wskazówek dla amatorów i dla bardziej zaawansowanych sympatyków fotografii na temat tego, jak poprawnie wykonywać zdjęcia:
2
Jak trzymać aparat?

Pytanie wydaje się zbyt oczywiste, jednak ma ogromnie duże znaczenie. Niewielu zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne jest dla jakości obrazu dokładne trzymanie aparatu. Poruszenie aparatem w momencie naciśnięcia migawki spowoduje zamazanie obrazu lub jego niedostateczną ostrość. Aparat powinniśmy trzymać oburącz. Możemy sobie w tym pomóc przykładowo opierając się o ścianę, wtedy uzyskamy stabilność. W momencie robienia zdjęcia ważne jest wstrzymanie oddechu, po to by utrzymać nieruchomą pozycję. Pamiętaj również o tym, aby nie zostawiać palcami śladów na obiektywie. Zawsze trzymaj sprzęt od spodu lub bokami. Trzymając aparat dołem i górą możemy nieświadomie przysłonić flesz, co w rezultacie spowoduje niedoświetlenie obrazu.
Jak używać filtra polaryzacyjnego?
Jak drukować zdjęcia?
Jak zrobić zdjęcia ślubne?
Jak fotografowac obiekty w ruchu?
3
Ekspozycja zdjęć.

W zależności od stanu pogody, możemy ustawiać samodzielnie czułość matrycy w aparacie. Czułość matrycy to miara wrażliwości na światło, która mierzona jest w ISO.
- przy bardzo mocnym słońcu zalecane jest ISO 100,
- w pochmurny, ciemny dzień zaleca się ISO 400,
- ISO 800–1600 stosuje się w pomieszczeniach i przy sztucznym oświetleniu.

Warto dodać, że czym wyższa czułość ISO, tym gorsza będzie jakość obrazu.
4
trójpodział "kółko i krzyżyk"
Kompozycja zdjęć.

W celu kompozycji stosuje się tzw. zasadę trójpodziału, polegająca na wyobrażeniu sobie na wizjerze lub wyświetlaczu LCD diagramu „kółko i krzyżyk”. Diagram ten jak wiemy podzielony jest na dziewięć jednakowych prostokątów. Fotografuj zawsze tak, aby obiekt, który cię interesuje, znalazł się na jednym z przecięć linii.
5
Eksperymentowanie z zoomem.

Do robienia fotografii wykorzystaj zoom. Przesuwając zoom możesz uzyskać różne wersje tego samego obrazu. Jeśli chcesz ująć bliżej obiekt na fotografii lub gdy chcesz podkreślić elementy znajdujące się na tle fotografii, możesz przybliżyć kadr zoomem. I odwrotnie, jeśli chcesz zmieścić wszystkie elementy poza tłem, można wykorzystać zoom do cofnięcia. Wówczas wszystkie komponenty będą widoczne na całym zdjęciu. Jeśli wykonujesz zdjęcie portretowe to również wykorzystaj do tego zoom, ponieważ będziesz mógł podkreślić te elementy obiektu, które uważasz za najbardziej atrakcyjne.
6
Posługiwanie się fleszem.

Flesz (lampa błyskowa) wbudowany jest w aparat. Służy do oświetlenia zdjęcia. Z flesza należy korzystać w ciemnych wnętrzach lub wieczorem i nocą, kiedy nie można uzyskać pełnego obrazu. Fotografując z fleszem pamiętaj, aby zachować odpowiednią odległość, po to, by nie zostawić czarnego tła. Jeśli zachowasz odpowiednią odległość, uchwycisz również to co znajduje się w tle obrazu. Wypełnienie fleszowe łagodzi ostre cienie powstałe na skutek słońca w zenicie.
Przeczytaj teraz: Jak fotografować tęczę?
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Fotografowanie ślubów niesie ze sobą dużą odpowiedzialność i wyzwanie. Musi zawierać zdjęcia grupowe rodziny i...
Jak zrobić zdjęcia ślubne?
Fotografowanie ślubów niesie ze sobą dużą odpowiedzialność i wyzwanie. Musi zawierać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt