Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak odstraszyć sarny?

Jak odstraszyć sarny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (38 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Sarny potrafią dokonać ogromnego spustoszenia w ogrodzie czy na działce. Chodzą i zjadają wszystko, z czego jesteśmy tak dumni - warzywa, owoce i rośliny ozdobne. Poniżej kilka wskazówek i porad dotyczących płoszenia saren.
1
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 1
Sarny i jelenie nie cierpią zapachu i smaku surowych jaj. Do 2 litrów wody dodaj 6 jaj i dokładnie wymieszaj. Tym roztworem spryskaj rośliny. Sarny będą się trzymały z daleka aż do momentu gdy spadnie pierwszy deszcz. Powtarzaj zatem ten zabieg co pewien czas.
2
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 2
Sarny nie znoszą również mydełek zapachowych. Należy jednak pamiętać, że nie wystarczy takie jedno mydełko. Aby odstraszyć sarny mydła należy wieszać dookoła całej posesji w odległości około 3 metrów jedno od drugiego, aby utworzyły coś na kształt pachnącego muru.
3
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 3
Sarny odstraszają również rzeczy pochodzące od człowieka i nim pachnące np. przepocone skarpety czy ludzkie włosy. Skarpety można wieszać w ogrodzie w woreczkach z gazy na gałęziach drzew. Co do włosów to można kłaść po kilka na niektórych roślinach - oczywiście tych, które są smaczne dla saren.
4
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 4
Sarny nie lubią również niektórych roślin jak np. bylica pospolita, lawenda, szałwia. Te aromatyczne rośliny posadź na obrzeżach swojego ogrodu. Niezjadliwe wg saren są również: begonie, żonkile, irysy, nagietki, kosmos pierzasty, naparstnica, peonie, wyżlin. cynie, krzaki bukszpanu, krzewy ostrokrzewu, jałowiec, bez oraz z drzew: świerki i sosny.
5
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 5
Z uwagi na to, że sarny nie lubią mocnych zapachów, dobrze odstrasza je również czosnek i cebula.
6
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 6
Najlepszym sposobem na trzymanie saren z daleka od naszej działki czy ogrodu jest postawienie wysokiego płotu (co najmniej na 2,5 m ze względu na to, że niższy płot sarna potrafi przeskoczyć).
7
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 7
Jeśli sarny zjadają niektóre z naszych roślin wówczas najlepszą metodą będzie owinięcie pnączy drutem kolczastym (w przypadku krzewów czy małych roślinek może to się okazać niemożliwe).
 3.1/5 (38 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (26)

leśny chop - 2016-09-09
Kupcie se psa typu golden albo owczarek i go na noc na ogród puszczajcie. Pies bedzie szczesliwy a sarny i dziki beda sie trzymały z daleka od jego terytorium.
Działkowiec - 2016-03-07
Ble...ble...ble..wszyscy bardzo mądrze piszą,ale nikt nie napisał" Jak odstraszyć sarny" ?? Szkoda czasu na czytanie tego...
magdalenawasiewska - 2015-08-20
pozdrawiam wszystkie #Yo
Leśnik - 2015-06-30
To nie sarny... tylko jelenia...
lufio - 2015-06-30
A na zdjeciu jelenie i to amerykanskiea polowe wymienionych roslin sarny chetnie jedza szczegolnie lawende. Kompletna amatorka redaktorku
Jo - 2015-06-30
Mam skuteczniejszy sposób, egzorcyzmy i indiańskie tańce ;-)
ranczo kupala - 2015-06-30
Przyjmiemy jedna pare do mini zoo
bello - 2015-06-30
wszystkie zwierzęta już wam przeszkadzają! niedługo sami zostaniecie i będziecie marzyć, żeby jakieś zwierzę zobaczyć. Opamiętajcie się, to przez drogi, autostrady, wycinki, zwierzęta głupieją, nie wiedzą gdzie szukać jedzenia!
edi - 2015-06-30
Mieszkam praktycznie z sarnami i dzikami za pan brat. Kuny, nietoperze spia na poddaszu. Sad i warzywniak mam ogrodzony, szklarnia zas chroni przed slimakami. Nikt i nic mi nie przeszkadza poza ludźmi, przychodzą zlodzieje drewna, złodzieje złomu, złodzieje paliwa, przychodza św. Jehowy, złodzieje owoców i warzyw. Odpadki po owocach, warzywach wyrzucam w jedno miejsce dla saren i dzików które tylko w to miejsce przychodzą, kuna zjada resztki po jedzeniu.
Miś - 2015-06-30
Tylko szeroka fosa z krokodylami w przepoconych skarpetkach jest skuteczna
ja - 2015-06-30
A u mnie przychodzą dziki. Nawet na część ogrodzoną: podnosza ryjem dół siatki i się przeczołgują. Żrą wszystko, i ryją trawniki. Leśniczy nie chce wystrzelać, bo ma jak mówi limity, a nie wiem, jak je wytruć.
lewus - 2015-06-30
Ogrodzić i tyle
marian - 2015-06-30
Najlepiej z wiatrówki w du*y strzelać. nieźle będą spitalalać wtedy
Ja to ja - 2015-06-30
Kurde ludzie sarna i inne zwierzęta wam nie szkodzą.To prawda że człowiek niszczy przyrodę a za 20 lat to co drugi polak będzie ciężko chorował.Ale pomijając to to zwierzęta też mają swoje życie nie odbierajmy mu tego ty głupia ,,nona'' to jak by ciebie ktoś odstrzelił i zjadł.Racja że my ludzie żywimy się mięsem ale my poco mamy zabijać na wsi stworzenia które mogą czuć się sterryzowane ;\
BlauBlut - 2015-06-30
Tylko likwidacja tej zarazy! Odstrzał nic więcej nie pomoże. Pomimo codziennych nocnych spacerów z psem (nieraz go na nie spuszczam), pomimo strzelania petardami (odchodzą na 50 m i obserwują kiedy sobie pójdę). Nadal są co noc i dokonują masakry na moim sadziku. Ostatnio dołączyły do nich jelenie. Zeżarły mi już z 50 drzewek (wiśni)..
Wraith - 2015-06-30
Skarbeńku autorze. Nie "bylina pospolita", tylko BYLICA. Bylina to zupełnie co innego. I nie "kosmosa pierzasta", tylko KOSMOS PIERZASTY (podwójnie zresztą). Przykładajcie większą uwagę do tego, co piszecie, bo błędy (liczne! co artykuł, to parę byków) stawiają pod wielkim znakiem zapytania wartość porad.
. - 2015-06-30
Kto pisze te bzdury, mam posadzony żywopłot ze świerka. Nie dość, że sarny żerują w jego obrębie, to jeszcze koziołki ocierają różki o pojedyncze młode świerki, niszcząc je przy okazji...
Najlepszy sposób na sarny, to je zjeść.
Henio - 2015-06-30
Sarna nigdy nie sforsuje 2metrowego ogrodzenia, jeleniowi może się to zdarzyć ale tylko gdy jest przepłoszony. Poza tym na zdjęciach tu zamieszczonych to nie sarna.
Ohroniaż - 2015-06-30
A jak wygonić ludzi którzy zajmują ich naturalne środowisko?
amelia - 2015-06-30
A ja codzienie ich wygladam bo lubię obserwować jak sie pasa na mojej łące i napija sie wody w rzece.
Lubie ich codziennie są rano i wieczorem.
BlauBlut - 2015-06-30
Coś nie tak z tym artykułem, bukszpan, jałowiec i sosny zeżarte.
Małgoska - 2015-06-30
Wystarczy ogrodzic dzialke - na to nie wpadliscie? A poza tym to zajmujecie ich tereny więc się odczepcie od biednych zwierząt. Do mnie wchodziły zajączki. Wystarczyła siatka na młode drzewka. Największym szkodnikiem jest, niestety, człowiek :-)
nona - 2015-04-24
Tak na serio to tylko odstrzał . Nie ma w tym nic nagannego o ile odbywa się zgodnie zprawem bo można sarnę zjeść. Mięso jest wyjątkowo delikatne , ekologiczne i zdrowe. Tak się robi w cywilizowanym świecie. Polska jeszcze musi przejść swoją drogę od indoktrynacji do cywilizacji.
Krzysztof - 2015-04-22
Witam . U mnie młody jelonek upodobał sobie przede wszystkim kwiaty tulipanów i bratków , no "zeżarł" wszystkie , co do jednego . Żona jest w "szoku", bo tak ładnie zakwitły w tym roku . . . Ogryzł również korę młodej wierzby , młodej sosenki , młodej jarzębiny , zabrał się też za korę młodego bzu , no nie miał litości , że tak powiem . Tuje też ponadgryzał . Oczywiście starych drzew nie ruszył . Właśnie skończyłem oprysk "jajami" , zobaczymy , czy mu to w czymś przeszkodzi . Opryskałem też ostatniego tulipana jaki został , jak też go zje , to przechodzę do "mydełek" i "cebuli" . Pozdrawiam .
sonia - 2014-03-10
Mlode bukszpany opylaja az sie kurzy.
terminator - 2013-05-06
Sarny lubią obgryzać pędy sosny, kosodrzewiny jakoś moje drzewka sarny uwielbiają.
 
Życie w mieście posiada liczne zalety. Jednak jego podstawową wadą jest stała obecność szkodników. Myszy, karaluchy i...
Naturalne sposoby na pozbycie się szkodników
Życie w mieście posiada liczne zalety. Jednak jego podstawową...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt