Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak odstraszyć sarny?

Jak odstraszyć sarny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (23 ocen)
Oceń 
Sarny potrafią dokonać ogromnego spustoszenia w ogrodzie czy na działce. Chodzą sobie beztrosko podczas naszej nieobecności i zjadają wszystko z czego jesteśmy tak dumni - warzywa, owoce i rośliny ozdobne. Poniżej kilka wskazówek i porad dotyczących wypłaszania saren.
1
Sarny i jelenie nie cierpią zapachu i smaku surowych jaj. Do 2 litrów wody dodaj 6 jaj i dokładnie wymieszaj. Tym roztworem spryskaj rośliny. Sarny będą się trzymały z daleka aż do momentu gdy spadnie pierwszy deszcz. Powtarzaj zatem ten zabieg co pewien czas.
2
Sarny nie znoszą również mydełek zapachowych. Należy jednak pamiętać, że nie wystarczy takie jedno mydełko. Aby odstraszyć sarny mydła należy wieszać dookoła całej posesji w odległości około 3 metrów jedno od drugiego, aby utworzyły coś na kształt pachnącego muru.
3
Sarny odstraszają również rzeczy pochodzące od człowieka i nim pachnące np. przepocone skarpety czy ludzkie włosy. Skarpety można wieszać w ogrodzie w woreczkach z gazy na gałęziach drzew. Co do włosów to można kłaść po kilka na niektórych roślinach - oczywiście tych, które są smaczne dla saren.
4
Sarny nie lubią również niektórych roślin jak np. bylina pospolita, lawenda, szałwia. Te aromatyczne rośliny posadź na obrzeżach swojego ogrodu. Niezjadliwe wg saren są również: begonie, żonkile, irysy, nagietki, kosmosa pierzasta, naparstnica, peonie, wyżlin. cynie, krzaki bukszpanu, krzewy ostrokrzewu, jałowiec, bez oraz z drzew: świerki i sosny.
5
Z uwagi na to, że sarny nie lubią mocnych zapachów, dobrze odstrasza je również czosnek i cebula.
6
Najlepszym sposobem na trzymanie saren z daleka od naszej działki czy ogrodu jest postawienie wysokiego płotu (co najmniej na 2,5 m ze względu na to, że niższy płot sarna potrafi przeskoczyć).
7
Jeśli sarny zjadają niektóre z naszych roślin wówczas najlepszą metodą będzie owinięcie pnączy drutem kolczastym (w przypadku krzewów czy małych roślinek może to się okazać niemożliwe).
Jak uprawiać aksamitki?
Jak pozbyć się moli?
Jak zbudować domek dla trzmieli?
Sposoby na ślimaki w ogrodzie
 3.8/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

nona - 2015-04-24
Tak na serio to tylko odstrzał . Nie ma w tym nic nagannego o ile odbywa się zgodnie zprawem bo można sarnę zjeść. Mięso jest wyjątkowo delikatne , ekologiczne i zdrowe. Tak się robi w cywilizowanym świecie. Polska jeszcze musi przejść swoją drogę od indoktrynacji do cywilizacji.
Krzysztof - 2015-04-22
Witam . U mnie młody jelonek upodobał sobie przede wszystkim kwiaty tulipanów i bratków , no "zeżarł" wszystkie , co do jednego . Żona jest w "szoku", bo tak ładnie zakwitły w tym roku . . . Ogryzł również korę młodej wierzby , młodej sosenki , młodej jarzębiny , zabrał się też za korę młodego bzu , no nie miał litości , że tak powiem . Tuje też ponadgryzał . Oczywiście starych drzew nie ruszył . Właśnie skończyłem oprysk "jajami" , zobaczymy , czy mu to w czymś przeszkodzi . Opryskałem też ostatniego tulipana jaki został , jak też go zje , to przechodzę do "mydełek" i "cebuli" . Pozdrawiam .
sonia - 2014-03-10
Mlode bukszpany opylaja az sie kurzy.
terminator - 2013-05-06
Sarny lubią obgryzać pędy sosny, kosodrzewiny jakoś moje drzewka sarny uwielbiają.
Jeśli na naszych domowych roślinach pojawią się niewielkie, osiągające najwyżej kilka milimetrów szkodniki...
Jak zwalczać wełnowce?
Jeśli na naszych domowych roślinach pojawią się niewielkie, osiągające najwyżej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kinga Gilewska
  • Karolina Hubert
  • Dorota Lupa
  • Martyna Nie
  • Wojtek Lipka
  • Agnieszka Świątek
  • Kacper Ciszu Ciszewski
  • Katarzyna Knapek
  • Honorcia Dom
  • Edyta Anna Gostyńska
  • Edyta De
  • Ania Choroba
  • Ewa Matelewicz-Dajer
  • Klaudia Puchała
  • Aleksander Bąk
  • Lolka Lolka
  • Natalia Kowalik
  • Bozena Picheta
  • Emilia Pieńczykowska
  • Paweł Sadowski
  • Malwina Stopyra
  • Magdalena Szulc
  • Kaja Bobr
  • Sara Koniec
  • Wioleta Werens
  • Zdzislaw Ambrozinski
  • Aleksander Wawrzyński
  • Alicja Piska
  • Teresa Pronobis
  • Janka KA