Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak odstraszyć sarny?

Jak odstraszyć sarny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (37 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Sarny potrafią dokonać ogromnego spustoszenia w ogrodzie czy na działce. Chodzą i zjadają wszystko, z czego jesteśmy tak dumni - warzywa, owoce i rośliny ozdobne. Poniżej kilka wskazówek i porad dotyczących płoszenia saren.
1
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 1
Sarny i jelenie nie cierpią zapachu i smaku surowych jaj. Do 2 litrów wody dodaj 6 jaj i dokładnie wymieszaj. Tym roztworem spryskaj rośliny. Sarny będą się trzymały z daleka aż do momentu gdy spadnie pierwszy deszcz. Powtarzaj zatem ten zabieg co pewien czas.
2
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 2
Sarny nie znoszą również mydełek zapachowych. Należy jednak pamiętać, że nie wystarczy takie jedno mydełko. Aby odstraszyć sarny mydła należy wieszać dookoła całej posesji w odległości około 3 metrów jedno od drugiego, aby utworzyły coś na kształt pachnącego muru.
3
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 3
Sarny odstraszają również rzeczy pochodzące od człowieka i nim pachnące np. przepocone skarpety czy ludzkie włosy. Skarpety można wieszać w ogrodzie w woreczkach z gazy na gałęziach drzew. Co do włosów to można kłaść po kilka na niektórych roślinach - oczywiście tych, które są smaczne dla saren.
4
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 4
Sarny nie lubią również niektórych roślin jak np. bylica pospolita, lawenda, szałwia. Te aromatyczne rośliny posadź na obrzeżach swojego ogrodu. Niezjadliwe wg saren są również: begonie, żonkile, irysy, nagietki, kosmos pierzasty, naparstnica, peonie, wyżlin. cynie, krzaki bukszpanu, krzewy ostrokrzewu, jałowiec, bez oraz z drzew: świerki i sosny.
5
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 5
Z uwagi na to, że sarny nie lubią mocnych zapachów, dobrze odstrasza je również czosnek i cebula.
6
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 6
Najlepszym sposobem na trzymanie saren z daleka od naszej działki czy ogrodu jest postawienie wysokiego płotu (co najmniej na 2,5 m ze względu na to, że niższy płot sarna potrafi przeskoczyć).
7
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 7
Jeśli sarny zjadają niektóre z naszych roślin wówczas najlepszą metodą będzie owinięcie pnączy drutem kolczastym (w przypadku krzewów czy małych roślinek może to się okazać niemożliwe).
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się moli?
 3.1/5 (37 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (25)

Działkowiec - 2016-03-07
Ble...ble...ble..wszyscy bardzo mądrze piszą,ale nikt nie napisał" Jak odstraszyć sarny" ?? Szkoda czasu na czytanie tego...
magdalenawasiewska - 2015-08-20
pozdrawiam wszystkie #Yo
Leśnik - 2015-06-30
To nie sarny... tylko jelenia...
lufio - 2015-06-30
A na zdjeciu jelenie i to amerykanskiea polowe wymienionych roslin sarny chetnie jedza szczegolnie lawende. Kompletna amatorka redaktorku
Jo - 2015-06-30
Mam skuteczniejszy sposób, egzorcyzmy i indiańskie tańce ;-)
ranczo kupala - 2015-06-30
Przyjmiemy jedna pare do mini zoo
bello - 2015-06-30
wszystkie zwierzęta już wam przeszkadzają! niedługo sami zostaniecie i będziecie marzyć, żeby jakieś zwierzę zobaczyć. Opamiętajcie się, to przez drogi, autostrady, wycinki, zwierzęta głupieją, nie wiedzą gdzie szukać jedzenia!
edi - 2015-06-30
Mieszkam praktycznie z sarnami i dzikami za pan brat. Kuny, nietoperze spia na poddaszu. Sad i warzywniak mam ogrodzony, szklarnia zas chroni przed slimakami. Nikt i nic mi nie przeszkadza poza ludźmi, przychodzą zlodzieje drewna, złodzieje złomu, złodzieje paliwa, przychodza św. Jehowy, złodzieje owoców i warzyw. Odpadki po owocach, warzywach wyrzucam w jedno miejsce dla saren i dzików które tylko w to miejsce przychodzą, kuna zjada resztki po jedzeniu.
Miś - 2015-06-30
Tylko szeroka fosa z krokodylami w przepoconych skarpetkach jest skuteczna
ja - 2015-06-30
A u mnie przychodzą dziki. Nawet na część ogrodzoną: podnosza ryjem dół siatki i się przeczołgują. Żrą wszystko, i ryją trawniki. Leśniczy nie chce wystrzelać, bo ma jak mówi limity, a nie wiem, jak je wytruć.
lewus - 2015-06-30
Ogrodzić i tyle
marian - 2015-06-30
Najlepiej z wiatrówki w du*y strzelać. nieźle będą spitalalać wtedy
Ja to ja - 2015-06-30
Kurde ludzie sarna i inne zwierzęta wam nie szkodzą.To prawda że człowiek niszczy przyrodę a za 20 lat to co drugi polak będzie ciężko chorował.Ale pomijając to to zwierzęta też mają swoje życie nie odbierajmy mu tego ty głupia ,,nona'' to jak by ciebie ktoś odstrzelił i zjadł.Racja że my ludzie żywimy się mięsem ale my poco mamy zabijać na wsi stworzenia które mogą czuć się sterryzowane ;\
BlauBlut - 2015-06-30
Tylko likwidacja tej zarazy! Odstrzał nic więcej nie pomoże. Pomimo codziennych nocnych spacerów z psem (nieraz go na nie spuszczam), pomimo strzelania petardami (odchodzą na 50 m i obserwują kiedy sobie pójdę). Nadal są co noc i dokonują masakry na moim sadziku. Ostatnio dołączyły do nich jelenie. Zeżarły mi już z 50 drzewek (wiśni)..
Wraith - 2015-06-30
Skarbeńku autorze. Nie "bylina pospolita", tylko BYLICA. Bylina to zupełnie co innego. I nie "kosmosa pierzasta", tylko KOSMOS PIERZASTY (podwójnie zresztą). Przykładajcie większą uwagę do tego, co piszecie, bo błędy (liczne! co artykuł, to parę byków) stawiają pod wielkim znakiem zapytania wartość porad.
. - 2015-06-30
Kto pisze te bzdury, mam posadzony żywopłot ze świerka. Nie dość, że sarny żerują w jego obrębie, to jeszcze koziołki ocierają różki o pojedyncze młode świerki, niszcząc je przy okazji...
Najlepszy sposób na sarny, to je zjeść.
Henio - 2015-06-30
Sarna nigdy nie sforsuje 2metrowego ogrodzenia, jeleniowi może się to zdarzyć ale tylko gdy jest przepłoszony. Poza tym na zdjęciach tu zamieszczonych to nie sarna.
Ohroniaż - 2015-06-30
A jak wygonić ludzi którzy zajmują ich naturalne środowisko?
amelia - 2015-06-30
A ja codzienie ich wygladam bo lubię obserwować jak sie pasa na mojej łące i napija sie wody w rzece.
Lubie ich codziennie są rano i wieczorem.
BlauBlut - 2015-06-30
Coś nie tak z tym artykułem, bukszpan, jałowiec i sosny zeżarte.
Małgoska - 2015-06-30
Wystarczy ogrodzic dzialke - na to nie wpadliscie? A poza tym to zajmujecie ich tereny więc się odczepcie od biednych zwierząt. Do mnie wchodziły zajączki. Wystarczyła siatka na młode drzewka. Największym szkodnikiem jest, niestety, człowiek :-)
nona - 2015-04-24
Tak na serio to tylko odstrzał . Nie ma w tym nic nagannego o ile odbywa się zgodnie zprawem bo można sarnę zjeść. Mięso jest wyjątkowo delikatne , ekologiczne i zdrowe. Tak się robi w cywilizowanym świecie. Polska jeszcze musi przejść swoją drogę od indoktrynacji do cywilizacji.
Krzysztof - 2015-04-22
Witam . U mnie młody jelonek upodobał sobie przede wszystkim kwiaty tulipanów i bratków , no "zeżarł" wszystkie , co do jednego . Żona jest w "szoku", bo tak ładnie zakwitły w tym roku . . . Ogryzł również korę młodej wierzby , młodej sosenki , młodej jarzębiny , zabrał się też za korę młodego bzu , no nie miał litości , że tak powiem . Tuje też ponadgryzał . Oczywiście starych drzew nie ruszył . Właśnie skończyłem oprysk "jajami" , zobaczymy , czy mu to w czymś przeszkodzi . Opryskałem też ostatniego tulipana jaki został , jak też go zje , to przechodzę do "mydełek" i "cebuli" . Pozdrawiam .
sonia - 2014-03-10
Mlode bukszpany opylaja az sie kurzy.
terminator - 2013-05-06
Sarny lubią obgryzać pędy sosny, kosodrzewiny jakoś moje drzewka sarny uwielbiają.
Jeśli na naszych domowych roślinach pojawią się niewielkie, osiągające najwyżej kilka milimetrów szkodniki...
Jak zwalczać wełnowce?
Jeśli na naszych domowych roślinach pojawią się niewielkie, osiągające najwyżej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt