Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Cera młodzieńcza > Jak usunąć przebarwienia po pryszczach?
Jak usunąć przebarwienia po pryszczach?

Jak usunąć przebarwienia po pryszczach?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (58 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pojawienie się na twarzy wyprysku często uznajemy za katastrofę. Jednak gdy pryszcz zniknie, okazuje się, że prawdziwym problemem nie był on sam, ale przebarwienie jakie po nim zostało. Większość śladów po pryszczach samoistnie zniknie z czasem, ale bez naszej ingerencji może to potrwać rok lub nawet dłużej. Podobnie sytuacja ma się z bliznami potrądzikowymi. Te bywają szczególnie uciążliwe. Poniżej znajdziesz kilka sposobów, które pomogą ci je usunąć.
1

Czy jest to przebarwienie skóry?

Przebarwienie to zmiana barwnikowa skóry, która może mieć różne podłoże. W przypadku ostrego trądziku często ma ona postać zaczerwienienia, które jest pozostałością po reakcji zapalnej i z czasem zblaknie. Przebarwienia mogą powstać również wtedy, gdy podrażnisz skórę poprzez wyciskanie i naciskanie pryszcza albo nadmierne pocieranie skóry. Mogą być również powodowane przez używanie drażniących mydeł, detergentów, kosmetyków lub innych produktów do pielęgnacji skóry. Niektóre typy alergii mogą również skutkować powstawaniem przebarwień. Przebarwienia mogą zniknąć po kilku dniach lub tygodniach.

2

Sytuacja przedstawia się znacznie gorzej w przypadku blizn potrądzikowych. Mogą one mieć charakter zanikowy (zagłębienia w skórze w miejscu, gdzie znajdowały się pryszcze) lub przerostowy (zabarwione na czerwono guzki, które mogą rosnąć przybierając znaczne rozmiary). Blizny tego rodzaju najskuteczniej leczy się w profesjonalnych gabinetach kosmetologicznych. Jest mało prawdopodobne, by zniknęły one samoistnie.

Najczęściej jednak mamy do czynienia nie z bliznami, a z przebarwieniami po pryszczach lub trądziku. Te powstają na skutek nierównomiernej pigmentacji skóry w miejscu, gdzie wcześniej wystąpił stan zapalny. Przebarwienia takie można stosunkowo łatwo usunąć (wszystko zależy od tego jak silny był stan zapalny, na skutek którego powstały). Skuteczne są tutaj zarówno naturalne sposoby (opisane poniżej), jak i profesjonalne kosmetyki złuszczające i rozjaśniające oraz zabiegi w gabinetach kosmetycznych (mikrodermabrazja, peelingi chemiczne itp.)

Jak usunąć przebarwienia z twarzy?
Jak leczyć trądzik domowymi sposobami?
Jak naturalnie wyleczyć trądzik?
Jak usunąć przebarwienia po trądziku?
 3.1/5 (58 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Kika - 2016-01-11
wystarczy smarować twarz czarnym kminkiem. Mi blizny, ktorych się wstydziłam zeszły po kilku miesiącach
dominika - 2014-04-14
Ja bardzo lubię na przebarwienia stosować maseczki do twarzy w kompresach, które wygładzają koloryt - moja ulubiona jest z kolagenem Exclusive Cosmetics Spa.
Kenia34 - 2014-02-24
U mnie na przebarwienia po trądziku (albo zabiegach na trądzik, trudno powiedzieć:( pomógł Scagel.
Problemy ? - 2013-11-12
Słyszeliście o maści nagietkowej, jeżeli macie na twarzy ranki bardzo szybko się zagoją, pomogła mi też w leczeniu przebarwień efekty były znakomite.

Jeżeli chcecie się pozbyć trądziku, w moim przypadku wyeliminowanie z życia produktów przetworzonych, konserwantów, napoi typu cola itp pomogło naprawdę nic nie wyskakiwało, wystarczyło że coś zjadłem np czekolada lub mleko od razu robiły się syfy, teraz się cieszę że coś z tym zrobiłem i mogę zapomnieć o tym co kiedyś przechodziłem.

1.Zdrowe odżywianie.
2. Dbanie o higienę.
3. Nie można wyciskać wyprysków, jeżeli macie z tym problem nie stawajcie przy lustrze, lub nie oglądajcie twarzy przy mocnym świetle. Gdy jesteście w szkole nie dotykajcie twarzy, wasze brudne ręce przenoszą mnóstwo bakterii.
justyna - 2013-08-07
ja od niedawna używam kremu venus na piegi a także ziaja kremu wybielającego na dzień i powiem że mi to najbardziej pomogło.
letnianutka1996 - 2013-07-30
dobrze jest się zaopatrzyc w taki korektor zielony.dzięki temu plamy nie są czerwone.no i jakichś krem żeby tych skórek nie podkreślał
ewa22 - 2013-05-14
Ja myślę , ze dobry jest krem Antuco , kiedyś znalazłam go na necie i doskonale złuszcza skórę nie przesuszając jej i plamy schodzą, te po syfkach.
asia2436 - 2012-11-21
Sprawdzonym moim sposobem na blizny po trądziku jest sok z cytryny wyciskam kilka kropli na wacik kosmetyczny i przykładam punktowo na bliznę potrądzikową. Efekt nie jest widoczny odrazu lecz zmniejsza ślad plam czerwonych lub brązowych. Raz w tygodniu stosuje peeling enzymatyczny z LIRENE jest delikatyn nie wymaga tarcia , na mojej skórze widać efekt .
Trądzik to przypadłość, która kojarzy nam się głównie z okresem dojrzewania. Jednak zdarza się i tak, że choć...
Jakie zioła na trądzik?
Trądzik to przypadłość, która kojarzy nam się głównie z okresem dojrzewania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt