Tutaj jesteś: Komputery > Sprzęt Komputerowy > Komputery Osobiste (PC) > Jak wyczyścić wentylator w komputerze?

Jak wyczyścić wentylator w komputerze?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Kurz na wentylatorze Twojego komputera jest prawdopodobnie najbardziej poważnym zagrożeniem, związanym z brudem. Kurz przez cały czas jest wciągany do obudowy. W trakcie upływu czasu zaczyna on zatykać zarówno źródło zasilania, jak i wentylatory chłodzące. Im więcej kurzu osiada na ostrzach i na silniczkach tym mocniej muszą one pracować. Jeżeli to zbieranie się kurzu będzie się rozwijać niekontrolowanie, wentylatory mogą pracować wolniej albo w rezultacie całkowicie przestać działać. To z kolei może doprowadzić do poważnego przegrzania wewnątrz obudowy, które może spowodować awarię, a nawet utratę danych.

1
Będziesz potrzebować puszki ze sprężonym powietrzem. Zacznij od wyłączenia komputera z zasilania, następnie usuń obudowę i zlokalizuj wentylatory. Zaczynając od źródła zasilania wdmuchuj powietrze w wewnętrzne szczeliny obudowy, celując tak aby kurz wylatywał tyłem.
2
Następnie, zacznij wdmuchiwanie powietrza do wentylatora wlotowego (jeżeli taki jest), po to żeby wypchnąć jeszcze więcej kurzu tyłem. Na końcu, odmuchaj ostrza wentylatora wyciągowego, tak aby pozostały czyste. Jeżeli to możliwe, skieruj powietrze zaraz pod centralnym punktem, w którym silniczek napotyka na zespół wentylatora i dmuchnij raz jeszcze. Powtórz ten proces w przypadku każdego wentylatora, trzymając puszkę z powietrzem pionowo przez cały czas.
3
Teraz możesz znowu włączyć komputer i podczas gdy, wentylatory się kręcą, dmuchnij w nie raz jeszcze sprężonym powietrzem, po to żeby faktycznie, całkowicie pozbyć się kurzu.
Jak zrobić zrzut ekranu na laptopie?
Jak poruszać kursorem bez myszki?
Jak zwiększyć pamięć wirtualną?
Jak zwiększyć wydajność laptopa?
Wskazówki
  • Nie zapomnij również przedmuchać powietrzem przez otwory w obudowie komputera. Jeśli będą zatkane kurzem, wentylatory nie będą w stanie efektywnie wydalać z komputera gorącego powietrza.
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Jajco - 2016-11-09
PRZEDE WSZYSTKIM wynieś komputer daleko do domu swojego i sąsiadów i załóż maskę przeciwpyłową. Lekki wdech takiego kurzu skończy się na pewno atakiem kaszlu. Nie lepiej na początek delikatnie odkurzyć odkurzaczem i delikatnym pędzelkiem???
Krzysiek - 2016-08-16
Dość poważny problem z tym kurzem. Wielu użytkowników nie widzi skali problemu a prawda taka że to cichy zabójca komputetów
 
Każdy z nas zetknął się kiedyś z problemem wolno pracującego komputera. Jest to dość irytujące oraz uciążliwe,...
Jak poprawić wydajność komputera?
Każdy z nas zetknął się kiedyś z problemem wolno...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt