Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jaką dietę stosować przeciw grzybicy?

Jaką dietę stosować przeciw grzybicy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Grzybicą można dość łatwo się zarazić. Możemy ją „nabyć” przez kontakt z różnego rodzaju grzybami: drożdżakami, czy też dermatofitami. Jej leczenie jest długofalowe. Oczywiście w celu odpowiedniej diagnozy należy udać się do lekarza – dermatologa. W zależności od rodzaju grzyba, lekarz przypisze nam odpowiednie leki. Większość ludzi jest przekonana, że w celu pozbycia się grzybicy wystarczy przyjmować odpowiednie leki. Niestety są w błędzie. Dużo zależy również od diety. Jeśli będzie ona nieodpowiednia, to leczenie będzie się wydłużać. Może również dochodzić do nawrotów choroby. Dlatego też tak ważne jest odpowiednie wspieranie organizmu w walce z grzybicą. Do narzędzi wspomagających z pewnością należy dieta. Jaką dietę wybrać? Co jeść, a czego unikać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.
1
Po pierwsze, należy pamiętać, że walka z grzybem nie jest krótkim procesem. Aby skutecznie pozbyć się tego problemu, należy przestrzegać zasad higieny osobistej oraz zgodnie z zaleceniem lekarza używać maści, bądź leków usuwających przyczynę grzybicy. Pamiętaj, że jest to choroba dość często spotykana i nie należy wstydzić się spotkania z lekarzem. Ważne jest przecież nasze zdrowie.
2
Jak objawia się grzybica? To oczywiście zależy to od rodzaju drożdżaka oraz miejsca, w którym występuje. Przeważnie na skórze możemy zaobserwować zaczerwienienia, bądź plamy. Mogą one być wypukłe, a ich kolor może wahać się między czerwonym, a brązowym. Do tego wszystkiego dochodzi swędzenie i często łuszczenie się skóry.
3
Przejdźmy do diety. Dieta przeciwgrzybicza powinna zawierać jak najmniej węglowodanów (w szczególności cukrów). To właśnie one zapewniają grzybom przyjazne środowisko do rozwoju. Całkowite wyeliminowanie węglowodanów z diety jest niemożliwe, ponieważ nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje tego typu związków. Istnieje sposób na przechytrzenie grzybów. Żywią się one przeważnie cukrami prostymi, w związku z tym należy pozbyć się ich z diety. Możesz nadal spożywać cukry złożone (ale w ograniczonej ilości), ponieważ grzyby nie są w stanie ich strawić. Dlatego też należy ograniczyć spożywanie słodyczy oraz słodkich napojów.
Jak leczyć grzybicę stóp i paznokci?
Domowe sposoby na infekcje intymne
Domowe sposoby na grzybicę paznokci.
Jak leczyć grzybicę odbytu?
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

magda.doradca.abiofem - 2013-03-30
Z diety powinno się wyeliminowac przede wszystkim cukry. Poza tym warto pamiętać, że grzybica często rozwija się u osób chorych na cukrzycę. Dlatego jeśli kobieta ma nawracające infekcje intymne, warto skontrolować poziom cukru we krwi.
Twoja skóra zrobiła się czerwona i swędząca? Czy to słońce, czy to mróz, czy może egzotyczna żerująca pod skórą...
Wysypka na twarzy lub ciele - co może oznaczać?
Twoja skóra zrobiła się czerwona i swędząca? Czy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Merda
  • Asia Kalamarz
  • Janusz Dudała
  • Alina Wójtowicz
  • Paulina Jaszczak
  • Agnieszka Wysocka
  • Anna Janowiecka
  • Lidia Baran
  • Joasia Szczeglik
  • Katarzyna Kalista
  • Ewa Kowalak
  • Bozena Lodzinska
pasożyt