Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Myszy > Jak pozbyć się myszy?
Jak pozbyć się myszy?

Jak pozbyć się myszy?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 1.8/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Myszy w domu to spory problem dla jego mieszkańców. Często przenoszą różne choroby oraz niszczą nasze podłogi, meble, dywany, a co gorsza nasze zapasy żywnościowe. Myszy są nieodłącznym towarzyszem człowieka. Znajdują się wszędzie tam, gdzie żyje człowiek. Prawdopodobnie ich inwazja miała miejsce na początku gospodarki rolnej, kiedy to człowiek zakładał swoje gospodarstwa, farmy. Myszy to gryzonie, które bardzo łatwo przystosowują się do różnych warunków. Można je znaleźć zarówno w ciepłym klimacie, jak i w chłodnych miejscach. Ich stada żyją nawet w kopalniach, czy chłodniach. Czym żywi się mysz? Odpowiedź jest prosta. Wszystkim. Bez problemu zje produkty pochodzenia roślinnego, zwierzęcego, czy nawet strzępy gazet. W poniższym artykule znajdziesz wskazówki dotyczące pozbywania się tego typu niechcianych gości.
1
Po pierwsze, scharakteryzujmy zachowania myszy po to, żeby lepiej zrozumieć wroga. Jak wygląda mysz, każdy wie. Co można powiedzieć na temat jej życia? Stada myszy są zhierarchizowane. Długość życia tego gryzonia to zazwyczaj 1,5 roku. Nie żyje ona długo, jednakże bardzo szybko rozmnaża się. Może przenosić różnego rodzaju choroby. Mysz prowadzi głównie nocny tryb życia, więc ciężko ją zobaczyć za dnia.
2
Co na myszy? Jest to bardzo ważne pytanie. A odpowiedź na nie może przynieść nam niezwykle dużo radości i satysfakcji. Z pewnością do wojny z myszami trzeba się nieźle przygotować. Strategia musi być dobrze przemyślana, tak żeby unicestwić wszystkich członków tej bandy. Pierwszą metodą, której możemy użyć jest nasz niezastąpiony przyjaciel- kot. Chcąc pozbyć się myszy, zaprośmy kota w nasze progi. Po kilku dniach kot powinien upolować kilka sztuk tych gryzoni. Możesz wpuścić do domu kilka kotów. Wtedy efekty będą bardziej widoczne.
Jak zrobić huśtawkę dla chomika ?
Borelioza – objawy i leczenie
Jak się bawić z chomikiem?
Jak karmić królika?
3
Kolejnym rozwiązaniem są zwykłe, zasłużone pułapki na myszy. Najlepiej jest kupić kilka takich pułapek i rozstawić na noc po całym domu. Co należy wsadzić do środka, żeby zwabić mysz? Są różne teorie. Niektórzy twierdzą, że ser, a inni, że skórkę od chleba. Moim zdaniem należy wypróbować wszystkie propozycje. Warto umieścić w pułapce coś wędzonego, ponieważ zamaskuje to zapach człowieka, którego myszy unikają. Najlepiej kawałek wędzonego mięska lekko podgrzać.
4
Czego należy unikać? Niektórzy są przeciwnikami trutki na myszy. Dlaczego? Ma to uzasadnienie w tym, że mysz jedząc trutkę może zdążyć schować się w swojej kryjówce i tam zdechnąć. Po jakimś czasie w domu może pojawić się nieprzyjemny zapach rozkładającego się ciała. W związku z tym lepiej trzymać się tradycyjnych sposobów.
5
Jeśli powyższe metody nie skutkują, najlepiej zgłosić się do specjalisty. W większości wypadków firmy dezynfekujące usuwają również myszy.
 1.8/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chcesz zrobić komuś dowcip? A może twoja myszka nagle przestała działać, udając się na wieczny spoczynek? Nieważne, czy...
Jak poruszać kursorem bez myszki?
Chcesz zrobić komuś dowcip? A może twoja myszka nagle...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt