Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak usunąć GRUB-a?

Jak usunąć GRUB-a?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (222 ocen)
Oceń 
Udostępnij

GRUB jest to program rozruchowy za którego pomocą można uruchomić jeden wielu systemów operacyjnych. Instalowany jest on jako domyślny program rozruchowy wraz z Linuxem. Bardzo często jest tak, że na komputerze oprócz Linuxa znajduje się Windows, czasem zdarza się, że trzeba pozbyć się Linuxa i pozostać przy Windowsie, należy wtedy najpierw usunąć GRUB-a i pozostawić program rozruchowy Windowsa (MBR).

Rzeczy, których potrzebujesz:
Płyta instalacyjna z Windowsem lub program TestDisk
1

Usuwanie GRUB-a przy pomocy płyty instalacyjnej Windows. Włóż płytę do napędu i zrestartuj komputer (bootowanie ustaw na CD/DVD), kiedy pojaw się tekst dowolny klawisz spowoduje rozruch z dysku CD… wciśnij dowolny klawisz.

2

Postępuj zgodnie z instrukcjami instalatora aż do momentu gdy na ekranie pojawią się opcje Instaluj, Napraw Komputer, wybierz opcję Napraw Komputer i w wierszu poleceń wpisz

bootsect /nt60 SYS /force /mbr

Wciśnij Enter później wpisz exit i enter, zrestartuj komputer wyjmij płytę i GRUB-a nie ma.

3

Usuwanie GRUB-a przy pomocy programu TestDisk. Uruchom jakikolwiek system operacyjny Linux, Windows lub Mac, pobierz program TestDisk odpowiedni dla twojego systemu operacyjnego ze strony: www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download. Po pobraniu wypakuj archiwum.

4

W Windows wejdź do katalogu z programem i uruchom testdisk_win.exe, pod linuxem uruchom konsolę i wpisz cd /home/scieżka_do_lokacji/testdisk-nr. wersji/, uruchom program z prawami roota poleceniem sudo ./testdisk_static, kiedy zostaniesz poproszony o swoje hasło podaj je.

Jak zmienić rozszerzenie pliku?
Jak zrobić zdjęcie pulpitu?
Jak usunąć programy z autostartu?
Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?
5
Usuwanie GRUB-a

Pojawi się okno podobne do wiersza poleceń Windowsa. Strzałkami wybierz No Log Don’t rekord anything i wciśnij enter.

6
Usuwanie GRUB-a

W kolejnym oknie z listy wybierz swój dysk twardy, później wybierz Proceed i wciśnij enter.

7
Usuwanie GRUB-a

Wybierz tabelę partycji (w znacznej większości jest to Intel Intel/PC partition) i wciśnij enter.

8
Usuwanie GRUB-a

Za pomocą strzałek wybierz MBR Code Write TestDisk MBR code to first sector, wciśnij enter, potwierdź chęć wykonania operacji wpisując Y jeszcze raz Y i wciśnij enter. Program rozpocznie przywracanie partycji rozruchowej MBR. Po zakończeniu operacji uruchom ponownie komputer, GRUB powinien być usunięty, a Windows zacznie się ładować.

9

Używając programu do partycjonowania np. darmowym Gparted, należy usunąć partycje poświęcone na Linuxa i utworzyć nowe z systemem plików NTFS lub FAT32, które Windows obsługuje.

Przeczytaj teraz: Jak zrobić zrzut ekranu?
 5/5 (222 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

yelloq - 2016-03-29
dzięki pomogło :D
Chudy - 2016-01-25
Super! Dzięki wielkie! Właśnie tego mi było potrzeba by pozbyć się GRUB a wchodzić na linuksa boot menagerem windowsa! Polecam również program EasyBCD!
damian - 2015-09-07
Wybawienie! Dość długo szukałem, dzięki Tobie poszło jak z płatka. Nie musiałem wpisywać pierwszego polecenia, od razu wszystko poleciało. Mój model: Acer Aspire 7552 (dla innych). Dzięki!
DJSheep - 2015-01-05
U mnie na laptopie Toshiba nie pomogło :/
kris - 2014-12-10
wpisywałem komendę bootsect /nt60 SYS /force /mbr - po restarcie grub nadal mi się uruchamia, więc pod Windowsem uruchomiłem TestDisk idąc wskazówkami i po restarcie bez zmian. Grub4dos sięuruchamia - macie jeszcze jakieś pomysły?
uratowany - 2012-11-23
Jestem dozgonnie wdzięczny za artykuł, po godzinie kombinowania z różnymi programami moja rezygnacja sięgała zenitu a komunikat "Minimal BASH-like line editing is supported. For the first word, TAB lists possible command completions. Anywhere else TAB lists possible device or file completions." stawał się moim nowym motto życiowym, aż tu nagle... działa : )
PanKot - 2011-12-30
Genialny program potrafi czynić cuda. Jak dla mnie super rozwiązał moje wszystkie problemy z grubem i sektorem mbr.
Sebaa2008 - 2011-09-26
Jesteście WIELCY dziękuję !!! :) szukałem tego długo aż natknąłem się na wasz artykuł i to pomogło za pomocą test disk usunąłem GRUB-A :):):) Jeszcze raz dziękuję :)
Windows domyślnie usuwa niektóre pliki, aby nie były one widoczne w Windows Explorer i folderach Mojego komputera. Ma...
Jak pokazać ukryte pliki?
Windows domyślnie usuwa niektóre pliki, aby nie były one widoczne w Windows Explorer...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt